Skocz do zawartości

Pomocy glony brazowe i zielone!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
55 minut temu, PrezesQ napisał:

Testy Kropelkowe

Tropical NO3 - miedzy 0 a 10mg/l

Tropical NO2 -   <0.3mg/l

Tropical pH - 8

Zoolek GH - 15,   KH - 5

innych testów nie mam

Nie znam tych testów i nie mam do ich wskazań zaufania , a brak zaufania to podstawa do ich zastąpienia pewnymi testami.

Poza Zoolekiem GHiKH które na pewno wskazuje dobrze i porównywalnie do odpowiednich testów JBLa także ten Tropical pH -8 może być OK bo wodociąg w kranie mówi 7,6-7,8 więc by się zgadzało że w baniaku z biologią jest trochę wicej .

Problem w tym że my potrzebujemy wiarygodnych wyników NO2, NO3, PO4 i SiO2

a tego nie masz test tropical NO2 który pierwszy kolor ma<0,3ppm może służyć tylko do wychwycenia startu biologii w dojrzałym baniaku nigdy nie mamy 0,3ppm chyba że wytrujemy biologię albo wyrzucimy złoża.  Do oceny biologii w dojrzałym stabilnym baniaku po 3 miesiącach potrzebny jest test NO2 który pokazuje od 0,01ppm  więc tylko Salifert lub JBL

Dokładnie to samo dotyczy testu na NO3 - powinien w obecnych czasach gdy używamy żywic, biopolimerów i nano złóz  dokłądności od 1ppm. bo wynik  między 0 a 10 to teraz kilka dokładnych wyników pośrednich.

Rozważ to sobie i jeśłi cię stać razem z tymi PO4 Saliferta i SiO2 JBLa kup NO2 i NO3 JBLa

Godzinę temu, PrezesQ napisał:

4. Powiedz mi "ustrojstwo" co masz na myśli?

może Andrzej się zlituje i da pineski dla obu tematów dotyczących budowy ustrojstwa  bo mój jest w miarę widoczny ale jego gdzieś w odmętach zapomnienia - a szkoda. Ciągle ludzie pytają co to jest ustrojstwo:D

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, deccorativo napisał:

może Andrzej się zlituje i da pineski dla obu tematów dotyczących budowy ustrojstwa  bo mój jest w miarę widoczny

Henryk..pineskę dałem do Twojego tematu. W Twoim temacie jest mój  post ze zdjęciem. A  w  galerii jest zdjęcie z opisem:

 

 

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witam mam pytanie do deccorativo o pokarm ,czytam wasze tematy sam stosuje hikari i mam podniesione PO4 Jakie jedzenie byś polecił.. co to oznacza zwykłe dalio ,bym sobie coś zamówił na alegro

Opublikowano
19 minut temu, krystiann napisał:

Witam mam pytanie do deccorativo o pokarm ,czytam wasze tematy sam stosuje hikari i mam podniesione PO4 Jakie jedzenie byś polecił.. co to oznacza zwykłe dalio ,bym sobie coś zamówił na alegro

Pokarmy dobieramy pod obsadę  a nie pod firmy. Jeśli wiesz jakie masz ryby czy roślinożerne czy wszystkożerne czy miechożerne tak dobierasz karmy. Ja dodatkowo kieruję się zasadą by dawać karmy klasy premium a nie najtańsze standardowe mixy czyli dla wszystkich ryb bo wiesz do czego jest to co jest do wszystkiego.

Hikari to doskonałe pokarmy ale mulą wodę i bardzo puchną więc powinny być zawsze namaczane by nie puchły w trzewiach ryb.

d- alio to pokarm Tropicala z 30% lub 6% ( zależy jak liczyć) zawartością czosnku do odkażania przewodu pokarmowego ryb by się pasożyty i  patogeny tam nie lęgły

https://www.akwarystyczny24.pl/tropical-d-allio-plus-185g1l-wieloskladnikowy-pokarm-platkowany-z-czosnkiem-p-546.html

dajesz tylko raz w tygodniu

ale to OT w tym temacie - masz pytania -podklej się do tematu w dziale Żywienie lub napisz swój

 

Opublikowano
1 godzinę temu, pozner napisał:

Ja zwrócę uwagę na to, co jest w akwarium. Masz jeden filtr biologiczny wypełniony całkowicie, co powoduje że przepływ jest znacznie zmniejszony. Do tego masz jeszcze przed nim prefiltr HW (nie napisałeś, co w nim jest), co jeszcze bardziej spowalnia ten przepływ. Efektem może być słaba filtracja mechaniczna. Napisałeś, że masz cyrkulator 5000l/h, ale jakoś tej cyrkulacji nie widać. Lustro wody prawie stoi, bąbelki powietrza spokojnie sobie bąblują. Nie podałeś też jaką masz temperaturę w akwarium. Parametry masz dobre może dlatego, że masz w filtrze ten Zeolit i Phosguard, ale przez to możesz mieć przekłamany obraz sytuacji w akwarium. Przede wszystkim tym bym się zajął. 

Sprawdź przepływ na wylocie. Jeśli jest za niski, to usuń część wkładu. Może warto pozbyć się tego Zeolitu i Phosguarda. Może trzeba zwiększyć cyrkulację i inaczej ją ustawić. Bardziej powinna być poruszana tafla wody. W tym miejscu woda jest najbardziej natleniana, poprzez ruch tafli wody. Te bąbelki przede wszystkim ładnie wyglądają. Może masz do tego za wysoką temperaturę?

Przeczytaj sobie ten artykuł:

https://reefhub.pl/cyjano-w-akwarium-plaga-prawie-doskonala/

 

pozner sprawdziłem i wylot z filtracji w akwarium jest wyczuwalny i potrafi ruszac taflą wody... no wiec moja filtracja miała za zadanie nie miec ultra duzego przepływu poniewaz wolny przeplyw wody w biologu jest lepszy niz tornado. Filtracja nie ma za zadanie byc cyrkulatorem wiec skoro cyrkulator robi mi wir w akwarium i kupska lecą do wlotu i jest czysto na piasku to nie widze zaleznosci w zwiekszeniu przepływu wrecz przeciwnie są akwarysci ktorzy upychają waty miedzy koszami aby jak najbardziej spowolnic przepływ aby biologia była jak najbardziej wydajna. W moim prefiltrze są 3 gąbki gradacji gruba->srednia->mikro->wata i miedzy tym całym wkładem u góry i na dole jest pusta przestrzen aby nie zamulało. Odnośnie napowietrzania to cyrkulator bardzo mocno rusza taflą wody do tego bardzo duza ilosc bąbli z napowietrzacza choc bąble miały za zadanie byc efektem wizualnym. Cyrkulacja jest na tyle duza ze ładnie miota pyszczakami. pozner temperature podałem w poście nad Twoim jest to 27stopni mierzone dwoma roznymi termometrami. Nie chciałbym pozbywac się phosgardu z filtra bo 150g nie zajmuje duzo miejsca a slyszalem ze dobrze działa. Oczywiscie nie neguje tego co napisales i dziekuje za poświecenie czasu dla mojego problemu a tylko opisuje co dlaczego zrobilem i co ja uwazam/uwazalem za dobre/lepsze/wydajniejsze...

2 godziny temu, pozner napisał:

Widzę, że opisałeś dokładniej co robiłeś z akwarium, więc jeśli dopiero od tygodnia masz mocniejszy cyrkulator, to potrzeba trochę czasu, żeby wszystko zaczęło lepiej funkcjonować. Ale obieg wody w filtrach możesz mieć za mały przez za bardzo przytkaną filtrację. Moim zdaniem jeśli poprawisz warunki w akwarium, to przestaniesz mieć problem z okrzemkami i sinicami. Tych drugich będziesz musiał się jednak pozbyć mechanicznie, albo chemicznie. Potem już nie powinny wrócić. Polecam przeczytać ten artykuł, który podlinkowałem. Skierowany jest do właścicieli morszczaków, ale dotyczy wszystkich akwariów.

Parametry podałeś, ale po pierwsze nie są najlepsze (NO2), a po drugie mierzone mało wiarygodnymi testami.

pozner powiem Ci szczerze ze byłem zdziwiony, ze tak mi to wszystko się zrobiło bo nie uwazam się za super speca ale na start tego baniaka naprawde poświęciłem ogrom godzin edukacji, przeczytałem cały internet, rozmowy z hodowcami, opinie spostrzezenia ludzi, którzy dziesiatki lat siedzą w akwarystyce, zloty akwarystów i zdemotywowało mnie to, że mam problem taki jak bym miał akwarium 30l  w nim 50 gupików i plastikowa roślina na środku z filtrem wyłączanym na noc...

 

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Nie znam tych testów i nie mam do ich wskazań zaufania , a brak zaufania to podstawa do ich zastąpienia pewnymi testami.

Poza Zoolekiem GHiKH które na pewno wskazuje dobrze i porównywalnie do odpowiednich testów JBLa także ten Tropical pH -8 może być OK bo wodociąg w kranie mówi 7,6-7,8 więc by się zgadzało że w baniaku z biologią jest trochę wicej .

Problem w tym że my potrzebujemy wiarygodnych wyników NO2, NO3, PO4 i SiO2

a tego nie masz test tropical NO2 który pierwszy kolor ma<0,3ppm może służyć tylko do wychwycenia startu biologii w dojrzałym baniaku nigdy nie mamy 0,3ppm chyba że wytrujemy biologię albo wyrzucimy złoża.  Do oceny biologii w dojrzałym stabilnym baniaku po 3 miesiącach potrzebny jest test NO2 który pokazuje od 0,01ppm  więc tylko Salifert lub JBL

Dokładnie to samo dotyczy testu na NO3 - powinien w obecnych czasach gdy używamy żywic, biopolimerów i nano złóz  dokłądności od 1ppm. bo wynik  między 0 a 10 to teraz kilka dokładnych wyników pośrednich.

Rozważ to sobie i jeśłi cię stać razem z tymi PO4 Saliferta i SiO2 JBLa kup NO2 i NO3 JBLa

może Andrzej się zlituje i da pineski dla obu tematów dotyczących budowy ustrojstwa  bo mój jest w miarę widoczny ale jego gdzieś w odmętach zapomnienia - a szkoda. Ciągle ludzie pytają co to jest ustrojstwo:D

wydałem miliony monet, wiele kłótni z Żoną więc kupie te testy

Opublikowano (edytowane)

Przy samej filtracji biologicznej przepływ nie jest tak istotny, chociaż zbyt mały może za mało dotleniać bakterie nitryfikacyjne. Im do prawidłowego namnażanie potrzeba dużo tlenu. Ty masz to dodatkowo połączone z filtracją mechaniczną, a tu przepływ jest istotny, tym bardzie, że powierzchnia wlotu jest mała. Jakaś woda Ci wypływa, tylko czy wystarczająca. Napisałeś, że;

2 godziny temu, PrezesQ napisał:

Teraz to w sumie mocniejszy falownik nic nie daje kupy dalej są

Stąd moje wnioski. Oprócz tego patrzyłem na zdjęcia, a tam tego ruchu nie widać. Dobra cyrkulacja powinna też poruszać piaskiem, więc nie powinno być na niej okrzemek. Co innego sinice, ale je powinieneś cały czas usuwać z piasku ręcznie. Usuń je z piasku i poczekaj, czy zadziała ten Phosguard. Mi w jeden dzień temat okrzemek załatwiły Zbrojniki;)

Edytowane przez pozner
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

Awantura o powody okrzemek i sinic wybucha u nas tak 2x na tydzień i by nie wdawać się w miałką dyskusję o kolejny raz wygłoszonych mitach uprzejmie proszę  @Deadi wymień w punktach co ma zrobić  autor by się ich obu pozbyć - tylko nie zaczynaj że ma czekać następne 3 miesiące bo stracimy kolegę .

On ma rozum i samodzielnie podejmie decyzję którą drogą pójdzie.

Jak zwodnicze wygłaszasz teorie wystarczy zmierzyć testem JBL SiO2 każdą wodę z RO by się przekonać że w zależności od jakości i wyeksploatowania membrany nigdy nie wskaże wyniku 0 a zdziwisz się jak dużo membrany RO puszczają i nie tylko SiO2.

Powie ci to każdy morszczak z wodą RO którą by pozbyć się PO4,SiO2 i wielu innych związków niszczących korale dwukrotnie przepuszcza wodę RO przez chemiczne złoże jonowymienne do pełnej demineralizacji czyli używa wody RO/DI/DI  bo po RO/DI  ja mierzę nadal SiO2 na poziomie 0,2-0,4ppm .

Ja to mierzyłem wielokrotnie i moja węgrowska kranówa zawiera ok 60ppm SiO2 a po mojej RO już tylko 0,8- 1,2 ppm  więc daleko jej do zalecanego w akwarystyce słodkowodnej SiO2 0,2-0,4ppm .

Każdy z nas ma swoje doświadczenia ja miałem akwarium nie jakieś rośłinne tylko startowałem na RO/DI i nigdy nie miałem okrzemka ani sinic w naszych baniakach - dokładnie w Tanganice a jak startowałem Malawi na kranówie to były i jak sypnę garść nowego piasku to znowu mam okrzemka mimo że baniak ma 5 lat.

Podałem koledze co ja wiem ty podałeś co ty wiesz i nie chcę dyskusji między nami - chcę  by kolega autor nie miał sinic i okrzemka a które i czy w ogóle nasze rady wykorzysta dla mnie nie jest ważne.

Zrobi co zechce.

 

 

Absolutnie nie zamierzam wywoływać awantury, tym bardziej, że aboslutnie nigdzie nie napisałem, że teorie podane przez Ciebie nie mają racji bytu, tym bardziej, że bardzo cenię sobie Twoją wiedzę i fachowość w bardzo wielu dziedzinach.

Co ma zrobić autor?

1. Być roztropnym i uważnym. Nie chodzi o to by wmawiać sobie, że to co robię jest na pewno właściwe i najlepsze.

2. Nie wydawać bez sensu kasy na testy i inne specyfiki, zwłaszcza w sytuacji gdy masz jej mało. Po co Ci test na krzem z skoro na pewno jest go za dużo i mierzenie go nie ma sensu. Lepiej za tą kasę kupić coś co ten krzem zniweluje. Ja na start baniaka kupiłem JBL silicatex, a okrzemki i tak dalej są, choć nie jest to plaga.

3. Na pewno kup ustrojstwo do nalewania wody, to naprawdę mądrze wydane 100zl.

4. Zbierz 1-2 cm piachu i dobrze wyplucz pod prysznicem. Ja taki zabieg robie raz na 10-15-20 dni, zbieram zwykle z najbardziej zasranej i zabrudzonej części baniaka. Ogólnie piachu mam mało przez co łatwo jest mi utrzymać czystość. 

5. Udrożnij kubełek - zostaw litr ceramiki i minimalną liczbę gąbek, a na rurkę zamontuj prefiltr najlepiej Eheima, do którego najlepiej włożyć watę.

6. Cyrkulacja wody - temat rzeka, musisz dużo kombinować i sprawić, że nie będziesz miał obszarów stojącej wody. Sam ruch tafli wody to jedno, ale ruch wody w dolnych partiach to drugie. Ja odkąd doszedłem do w miarę dobrego rozwiązania zauważyłem ograniczoną ilość srak i bielszy piasek (mniej osiedlających się na nim okrzemek)

7. Bądź cierpliwy ?

  • Dziękuję 1
Opublikowano
3 godziny temu, PrezesQ napisał:

 to co potrafi gdzies zalegać jest zabieram przy podmianie wody zasysem lub wkładam ręczną pompkę na baterie która zbiera kupska. Karmię ryby w taki sposób aby nic nie opadło na dno, wiadomo, że nie zawsze się to udaje .... no ale z drugiej strony całkowicie zabierac te odchody to czym bedą zywiły się bakterie na ceramice? 

Moim zdaniem musisz popracować jeszcze nad filtracją i od tego bym zaczoł. Prawidłowo funkcjonującego zbiornika nie trzeba niczym odmulać. Ten zbiornik trochę przypomina sadzawkę z tym oświetleniem, ale to sobie już ogarniasz. Od tygodnia jest mocniejszy falownik, więc też na plus. Jeśli jednak wprawia on tylko zanieczyszczenia  w ruch, to znak tego, że potrzebujesz mocniejszej filtracji. 

Opublikowano

Masz świeże akwarium, a problem z okrzemkami i sinicami dotyka głównie świeżych akwariów. Głównie, bo jeśli zostaną stworzone odpowiednie warunki dla wykwitu sinic, to i w dojrzałym akwarium mogą się pokazać. Moje uwagi dotyczą przyszłości. Jeśli nie popracujesz nad filtracją i cyrkulacją, to sinice i okrzemki będą wracać. Większość akwarystów dotknęła ta plaga w świeżym, niedojrzałym akwarium, ale przy prawidłowo funkcjonującym akwarium odeszła i nie wróciła. Ja też na początku miałem i okrzemki i sinice, mimo dobrej filtracji i cyrkulacji. Sinic pozbyłem się chemicznie, a okrzemki załatwiły mi Zbrojniki. Od tamtej pory, a to już kilka lat, nie mam ani jednego, ani drugiego.

Opublikowano
Godzinę temu, przemo-h napisał:

Moim zdaniem musisz popracować jeszcze nad filtracją i od tego bym zaczoł. Prawidłowo funkcjonującego zbiornika nie trzeba niczym odmulać. Ten zbiornik trochę przypomina sadzawkę z tym oświetleniem, ale to sobie już ogarniasz. Od tygodnia jest mocniejszy falownik, więc też na plus. Jeśli jednak wprawia on tylko zanieczyszczenia  w ruch, to znak tego, że potrzebujesz mocniejszej filtracji. 

przemo co masz na myśli, że wprawia on tylko zanieczyszczenia w ruch? a co ma innego robić?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dobieranie akwarium do rozmiaru blatu to trochę dziwny pomysł.  Ale jeśli masz miejsce na akwarium 200x50 to nawet nie zastanawiaj się nad 120x40x50, bo po kilku miesiącach stwierdzisz, że jest za małe i będziesz sobie pluł w brodę, że nie postawiłeś większego. Sprawdź jak duże akwarium możesz zmieścić w pokoju. Potem poprzesuwaj meble, żeby weszło większe. Potem pomyśl czy wszystkie meble są naprawdę potrzebne, sprzedaj te zbędne (budżet wzrośnie), poprzestawiaj znowu te które zostały, żeby zrobić więcej miejsca. Ścian na razie nie burz (to przyjdzie później, jak złapiesz bakcyla), blat olej i celuj w takie szkło i stelaż jakie tam wciśniesz.  Jeśli nie mieszkasz w zabytkowej kamienicy to stropem się nie przejmuj, akwarium 500l waży tyle co dwóch Amerykanów stojących obok siebie, stropy się pod nimi nie zawalają. Jeśli Twój tata się o nie martwi to możesz podłożyć płytę pod stelaż żeby lepiej rozłożyć obciążenie podłogi. Fajnie, że pytasz i szukasz rozwiązań, to dobrze wróży na przyszłość. Jeśli jednak zdecydujesz się na 120x40x50 to bierz tego Juwela o którym pisał @Bartek_De, też od niego zaczynałem - solidny zestaw na początek, służył mi lata bez żadnych problemów.       
    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.