Skocz do zawartości

Pomocy glony brazowe i zielone!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
55 minut temu, PrezesQ napisał:

Testy Kropelkowe

Tropical NO3 - miedzy 0 a 10mg/l

Tropical NO2 -   <0.3mg/l

Tropical pH - 8

Zoolek GH - 15,   KH - 5

innych testów nie mam

Nie znam tych testów i nie mam do ich wskazań zaufania , a brak zaufania to podstawa do ich zastąpienia pewnymi testami.

Poza Zoolekiem GHiKH które na pewno wskazuje dobrze i porównywalnie do odpowiednich testów JBLa także ten Tropical pH -8 może być OK bo wodociąg w kranie mówi 7,6-7,8 więc by się zgadzało że w baniaku z biologią jest trochę wicej .

Problem w tym że my potrzebujemy wiarygodnych wyników NO2, NO3, PO4 i SiO2

a tego nie masz test tropical NO2 który pierwszy kolor ma<0,3ppm może służyć tylko do wychwycenia startu biologii w dojrzałym baniaku nigdy nie mamy 0,3ppm chyba że wytrujemy biologię albo wyrzucimy złoża.  Do oceny biologii w dojrzałym stabilnym baniaku po 3 miesiącach potrzebny jest test NO2 który pokazuje od 0,01ppm  więc tylko Salifert lub JBL

Dokładnie to samo dotyczy testu na NO3 - powinien w obecnych czasach gdy używamy żywic, biopolimerów i nano złóz  dokłądności od 1ppm. bo wynik  między 0 a 10 to teraz kilka dokładnych wyników pośrednich.

Rozważ to sobie i jeśłi cię stać razem z tymi PO4 Saliferta i SiO2 JBLa kup NO2 i NO3 JBLa

Godzinę temu, PrezesQ napisał:

4. Powiedz mi "ustrojstwo" co masz na myśli?

może Andrzej się zlituje i da pineski dla obu tematów dotyczących budowy ustrojstwa  bo mój jest w miarę widoczny ale jego gdzieś w odmętach zapomnienia - a szkoda. Ciągle ludzie pytają co to jest ustrojstwo:D

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, deccorativo napisał:

może Andrzej się zlituje i da pineski dla obu tematów dotyczących budowy ustrojstwa  bo mój jest w miarę widoczny

Henryk..pineskę dałem do Twojego tematu. W Twoim temacie jest mój  post ze zdjęciem. A  w  galerii jest zdjęcie z opisem:

 

 

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witam mam pytanie do deccorativo o pokarm ,czytam wasze tematy sam stosuje hikari i mam podniesione PO4 Jakie jedzenie byś polecił.. co to oznacza zwykłe dalio ,bym sobie coś zamówił na alegro

Opublikowano
19 minut temu, krystiann napisał:

Witam mam pytanie do deccorativo o pokarm ,czytam wasze tematy sam stosuje hikari i mam podniesione PO4 Jakie jedzenie byś polecił.. co to oznacza zwykłe dalio ,bym sobie coś zamówił na alegro

Pokarmy dobieramy pod obsadę  a nie pod firmy. Jeśli wiesz jakie masz ryby czy roślinożerne czy wszystkożerne czy miechożerne tak dobierasz karmy. Ja dodatkowo kieruję się zasadą by dawać karmy klasy premium a nie najtańsze standardowe mixy czyli dla wszystkich ryb bo wiesz do czego jest to co jest do wszystkiego.

Hikari to doskonałe pokarmy ale mulą wodę i bardzo puchną więc powinny być zawsze namaczane by nie puchły w trzewiach ryb.

d- alio to pokarm Tropicala z 30% lub 6% ( zależy jak liczyć) zawartością czosnku do odkażania przewodu pokarmowego ryb by się pasożyty i  patogeny tam nie lęgły

https://www.akwarystyczny24.pl/tropical-d-allio-plus-185g1l-wieloskladnikowy-pokarm-platkowany-z-czosnkiem-p-546.html

dajesz tylko raz w tygodniu

ale to OT w tym temacie - masz pytania -podklej się do tematu w dziale Żywienie lub napisz swój

 

Opublikowano
1 godzinę temu, pozner napisał:

Ja zwrócę uwagę na to, co jest w akwarium. Masz jeden filtr biologiczny wypełniony całkowicie, co powoduje że przepływ jest znacznie zmniejszony. Do tego masz jeszcze przed nim prefiltr HW (nie napisałeś, co w nim jest), co jeszcze bardziej spowalnia ten przepływ. Efektem może być słaba filtracja mechaniczna. Napisałeś, że masz cyrkulator 5000l/h, ale jakoś tej cyrkulacji nie widać. Lustro wody prawie stoi, bąbelki powietrza spokojnie sobie bąblują. Nie podałeś też jaką masz temperaturę w akwarium. Parametry masz dobre może dlatego, że masz w filtrze ten Zeolit i Phosguard, ale przez to możesz mieć przekłamany obraz sytuacji w akwarium. Przede wszystkim tym bym się zajął. 

Sprawdź przepływ na wylocie. Jeśli jest za niski, to usuń część wkładu. Może warto pozbyć się tego Zeolitu i Phosguarda. Może trzeba zwiększyć cyrkulację i inaczej ją ustawić. Bardziej powinna być poruszana tafla wody. W tym miejscu woda jest najbardziej natleniana, poprzez ruch tafli wody. Te bąbelki przede wszystkim ładnie wyglądają. Może masz do tego za wysoką temperaturę?

Przeczytaj sobie ten artykuł:

https://reefhub.pl/cyjano-w-akwarium-plaga-prawie-doskonala/

 

pozner sprawdziłem i wylot z filtracji w akwarium jest wyczuwalny i potrafi ruszac taflą wody... no wiec moja filtracja miała za zadanie nie miec ultra duzego przepływu poniewaz wolny przeplyw wody w biologu jest lepszy niz tornado. Filtracja nie ma za zadanie byc cyrkulatorem wiec skoro cyrkulator robi mi wir w akwarium i kupska lecą do wlotu i jest czysto na piasku to nie widze zaleznosci w zwiekszeniu przepływu wrecz przeciwnie są akwarysci ktorzy upychają waty miedzy koszami aby jak najbardziej spowolnic przepływ aby biologia była jak najbardziej wydajna. W moim prefiltrze są 3 gąbki gradacji gruba->srednia->mikro->wata i miedzy tym całym wkładem u góry i na dole jest pusta przestrzen aby nie zamulało. Odnośnie napowietrzania to cyrkulator bardzo mocno rusza taflą wody do tego bardzo duza ilosc bąbli z napowietrzacza choc bąble miały za zadanie byc efektem wizualnym. Cyrkulacja jest na tyle duza ze ładnie miota pyszczakami. pozner temperature podałem w poście nad Twoim jest to 27stopni mierzone dwoma roznymi termometrami. Nie chciałbym pozbywac się phosgardu z filtra bo 150g nie zajmuje duzo miejsca a slyszalem ze dobrze działa. Oczywiscie nie neguje tego co napisales i dziekuje za poświecenie czasu dla mojego problemu a tylko opisuje co dlaczego zrobilem i co ja uwazam/uwazalem za dobre/lepsze/wydajniejsze...

2 godziny temu, pozner napisał:

Widzę, że opisałeś dokładniej co robiłeś z akwarium, więc jeśli dopiero od tygodnia masz mocniejszy cyrkulator, to potrzeba trochę czasu, żeby wszystko zaczęło lepiej funkcjonować. Ale obieg wody w filtrach możesz mieć za mały przez za bardzo przytkaną filtrację. Moim zdaniem jeśli poprawisz warunki w akwarium, to przestaniesz mieć problem z okrzemkami i sinicami. Tych drugich będziesz musiał się jednak pozbyć mechanicznie, albo chemicznie. Potem już nie powinny wrócić. Polecam przeczytać ten artykuł, który podlinkowałem. Skierowany jest do właścicieli morszczaków, ale dotyczy wszystkich akwariów.

Parametry podałeś, ale po pierwsze nie są najlepsze (NO2), a po drugie mierzone mało wiarygodnymi testami.

pozner powiem Ci szczerze ze byłem zdziwiony, ze tak mi to wszystko się zrobiło bo nie uwazam się za super speca ale na start tego baniaka naprawde poświęciłem ogrom godzin edukacji, przeczytałem cały internet, rozmowy z hodowcami, opinie spostrzezenia ludzi, którzy dziesiatki lat siedzą w akwarystyce, zloty akwarystów i zdemotywowało mnie to, że mam problem taki jak bym miał akwarium 30l  w nim 50 gupików i plastikowa roślina na środku z filtrem wyłączanym na noc...

 

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Nie znam tych testów i nie mam do ich wskazań zaufania , a brak zaufania to podstawa do ich zastąpienia pewnymi testami.

Poza Zoolekiem GHiKH które na pewno wskazuje dobrze i porównywalnie do odpowiednich testów JBLa także ten Tropical pH -8 może być OK bo wodociąg w kranie mówi 7,6-7,8 więc by się zgadzało że w baniaku z biologią jest trochę wicej .

Problem w tym że my potrzebujemy wiarygodnych wyników NO2, NO3, PO4 i SiO2

a tego nie masz test tropical NO2 który pierwszy kolor ma<0,3ppm może służyć tylko do wychwycenia startu biologii w dojrzałym baniaku nigdy nie mamy 0,3ppm chyba że wytrujemy biologię albo wyrzucimy złoża.  Do oceny biologii w dojrzałym stabilnym baniaku po 3 miesiącach potrzebny jest test NO2 który pokazuje od 0,01ppm  więc tylko Salifert lub JBL

Dokładnie to samo dotyczy testu na NO3 - powinien w obecnych czasach gdy używamy żywic, biopolimerów i nano złóz  dokłądności od 1ppm. bo wynik  między 0 a 10 to teraz kilka dokładnych wyników pośrednich.

Rozważ to sobie i jeśłi cię stać razem z tymi PO4 Saliferta i SiO2 JBLa kup NO2 i NO3 JBLa

może Andrzej się zlituje i da pineski dla obu tematów dotyczących budowy ustrojstwa  bo mój jest w miarę widoczny ale jego gdzieś w odmętach zapomnienia - a szkoda. Ciągle ludzie pytają co to jest ustrojstwo:D

wydałem miliony monet, wiele kłótni z Żoną więc kupie te testy

Opublikowano (edytowane)

Przy samej filtracji biologicznej przepływ nie jest tak istotny, chociaż zbyt mały może za mało dotleniać bakterie nitryfikacyjne. Im do prawidłowego namnażanie potrzeba dużo tlenu. Ty masz to dodatkowo połączone z filtracją mechaniczną, a tu przepływ jest istotny, tym bardzie, że powierzchnia wlotu jest mała. Jakaś woda Ci wypływa, tylko czy wystarczająca. Napisałeś, że;

2 godziny temu, PrezesQ napisał:

Teraz to w sumie mocniejszy falownik nic nie daje kupy dalej są

Stąd moje wnioski. Oprócz tego patrzyłem na zdjęcia, a tam tego ruchu nie widać. Dobra cyrkulacja powinna też poruszać piaskiem, więc nie powinno być na niej okrzemek. Co innego sinice, ale je powinieneś cały czas usuwać z piasku ręcznie. Usuń je z piasku i poczekaj, czy zadziała ten Phosguard. Mi w jeden dzień temat okrzemek załatwiły Zbrojniki;)

Edytowane przez pozner
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

Awantura o powody okrzemek i sinic wybucha u nas tak 2x na tydzień i by nie wdawać się w miałką dyskusję o kolejny raz wygłoszonych mitach uprzejmie proszę  @Deadi wymień w punktach co ma zrobić  autor by się ich obu pozbyć - tylko nie zaczynaj że ma czekać następne 3 miesiące bo stracimy kolegę .

On ma rozum i samodzielnie podejmie decyzję którą drogą pójdzie.

Jak zwodnicze wygłaszasz teorie wystarczy zmierzyć testem JBL SiO2 każdą wodę z RO by się przekonać że w zależności od jakości i wyeksploatowania membrany nigdy nie wskaże wyniku 0 a zdziwisz się jak dużo membrany RO puszczają i nie tylko SiO2.

Powie ci to każdy morszczak z wodą RO którą by pozbyć się PO4,SiO2 i wielu innych związków niszczących korale dwukrotnie przepuszcza wodę RO przez chemiczne złoże jonowymienne do pełnej demineralizacji czyli używa wody RO/DI/DI  bo po RO/DI  ja mierzę nadal SiO2 na poziomie 0,2-0,4ppm .

Ja to mierzyłem wielokrotnie i moja węgrowska kranówa zawiera ok 60ppm SiO2 a po mojej RO już tylko 0,8- 1,2 ppm  więc daleko jej do zalecanego w akwarystyce słodkowodnej SiO2 0,2-0,4ppm .

Każdy z nas ma swoje doświadczenia ja miałem akwarium nie jakieś rośłinne tylko startowałem na RO/DI i nigdy nie miałem okrzemka ani sinic w naszych baniakach - dokładnie w Tanganice a jak startowałem Malawi na kranówie to były i jak sypnę garść nowego piasku to znowu mam okrzemka mimo że baniak ma 5 lat.

Podałem koledze co ja wiem ty podałeś co ty wiesz i nie chcę dyskusji między nami - chcę  by kolega autor nie miał sinic i okrzemka a które i czy w ogóle nasze rady wykorzysta dla mnie nie jest ważne.

Zrobi co zechce.

 

 

Absolutnie nie zamierzam wywoływać awantury, tym bardziej, że aboslutnie nigdzie nie napisałem, że teorie podane przez Ciebie nie mają racji bytu, tym bardziej, że bardzo cenię sobie Twoją wiedzę i fachowość w bardzo wielu dziedzinach.

Co ma zrobić autor?

1. Być roztropnym i uważnym. Nie chodzi o to by wmawiać sobie, że to co robię jest na pewno właściwe i najlepsze.

2. Nie wydawać bez sensu kasy na testy i inne specyfiki, zwłaszcza w sytuacji gdy masz jej mało. Po co Ci test na krzem z skoro na pewno jest go za dużo i mierzenie go nie ma sensu. Lepiej za tą kasę kupić coś co ten krzem zniweluje. Ja na start baniaka kupiłem JBL silicatex, a okrzemki i tak dalej są, choć nie jest to plaga.

3. Na pewno kup ustrojstwo do nalewania wody, to naprawdę mądrze wydane 100zl.

4. Zbierz 1-2 cm piachu i dobrze wyplucz pod prysznicem. Ja taki zabieg robie raz na 10-15-20 dni, zbieram zwykle z najbardziej zasranej i zabrudzonej części baniaka. Ogólnie piachu mam mało przez co łatwo jest mi utrzymać czystość. 

5. Udrożnij kubełek - zostaw litr ceramiki i minimalną liczbę gąbek, a na rurkę zamontuj prefiltr najlepiej Eheima, do którego najlepiej włożyć watę.

6. Cyrkulacja wody - temat rzeka, musisz dużo kombinować i sprawić, że nie będziesz miał obszarów stojącej wody. Sam ruch tafli wody to jedno, ale ruch wody w dolnych partiach to drugie. Ja odkąd doszedłem do w miarę dobrego rozwiązania zauważyłem ograniczoną ilość srak i bielszy piasek (mniej osiedlających się na nim okrzemek)

7. Bądź cierpliwy ?

  • Dziękuję 1
Opublikowano
3 godziny temu, PrezesQ napisał:

 to co potrafi gdzies zalegać jest zabieram przy podmianie wody zasysem lub wkładam ręczną pompkę na baterie która zbiera kupska. Karmię ryby w taki sposób aby nic nie opadło na dno, wiadomo, że nie zawsze się to udaje .... no ale z drugiej strony całkowicie zabierac te odchody to czym bedą zywiły się bakterie na ceramice? 

Moim zdaniem musisz popracować jeszcze nad filtracją i od tego bym zaczoł. Prawidłowo funkcjonującego zbiornika nie trzeba niczym odmulać. Ten zbiornik trochę przypomina sadzawkę z tym oświetleniem, ale to sobie już ogarniasz. Od tygodnia jest mocniejszy falownik, więc też na plus. Jeśli jednak wprawia on tylko zanieczyszczenia  w ruch, to znak tego, że potrzebujesz mocniejszej filtracji. 

Opublikowano

Masz świeże akwarium, a problem z okrzemkami i sinicami dotyka głównie świeżych akwariów. Głównie, bo jeśli zostaną stworzone odpowiednie warunki dla wykwitu sinic, to i w dojrzałym akwarium mogą się pokazać. Moje uwagi dotyczą przyszłości. Jeśli nie popracujesz nad filtracją i cyrkulacją, to sinice i okrzemki będą wracać. Większość akwarystów dotknęła ta plaga w świeżym, niedojrzałym akwarium, ale przy prawidłowo funkcjonującym akwarium odeszła i nie wróciła. Ja też na początku miałem i okrzemki i sinice, mimo dobrej filtracji i cyrkulacji. Sinic pozbyłem się chemicznie, a okrzemki załatwiły mi Zbrojniki. Od tamtej pory, a to już kilka lat, nie mam ani jednego, ani drugiego.

Opublikowano
Godzinę temu, przemo-h napisał:

Moim zdaniem musisz popracować jeszcze nad filtracją i od tego bym zaczoł. Prawidłowo funkcjonującego zbiornika nie trzeba niczym odmulać. Ten zbiornik trochę przypomina sadzawkę z tym oświetleniem, ale to sobie już ogarniasz. Od tygodnia jest mocniejszy falownik, więc też na plus. Jeśli jednak wprawia on tylko zanieczyszczenia  w ruch, to znak tego, że potrzebujesz mocniejszej filtracji. 

przemo co masz na myśli, że wprawia on tylko zanieczyszczenia w ruch? a co ma innego robić?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moim zdaniem, nie ma co chłopaka namawiać na jakieś duże akwarium. Niech zacznie spokojnie - akwarium 240l też już jest spoko na początek przygody. Można w nim śmiało trzymać 3 gatunki mbuna, zaznajomić się z biotopem, nauczyć obsługi akwarium oraz pielęgnować ryby. A jeżeli złapie bakcyla, to zawszę ten zbiornik można sprzedać i iść w większy. Co do nośności stropu - to uważam, za akwarium do 500kg. Może stać byle gdzie i każdy strop to wytrzyma. Oczywiście jak podłoga jest nie pewna, to można położyć płytę np. OSB 22mm. Tam gdzie ma stać akwarium, aby było stabilnie. Ja tak właśnie zrobiłem, tylko moje akwarium jest dużo większe, bo 1047l. Dom mam szkieletowy i u mnie strop też jest z płyty OSB. Inny przykład - czasami podczas imprezy rodzinnej siadają 4 osoby na wersalce, w tym może usiąść 3 grubych wujków. Wersalka jest wsparta tylko punktowo do podłogi i jeszcze nie słyszałem, aby ktoś z takim meblem spadł piętro niżej. Jak sobie składamy życzenia podczas no. Imprezy urodzinowej, to też czasami w kolejce czeka sporo osób w przedpokoju i jakoś nikt nie wpada do piwnicy. A czasami bywa, że jest między nami ktoś, który waży grubo ponad 100kg i stoi tylko na małej powierzchni swoich stóp 
    • I to mi się podoba, przeskok na 4 razy większe akwarium. Dobrze, że nie kupiłeś 240 l. 👍 Rozważ jednak większą wysokość akwarium, jeśli to możliwe, szczególnie przy tej szerokości. Moim zdaniem 60 cm wygląda dobrze do maksimum 150 cm długości szkła. Przy dwóch metrach wizualnie będzie jamnik - choć to oczywiście kwestia gustu. Zrób choć 65 cm, wówczas będziesz miał zbiornik 1000+. 😉
    • Może, ale nie musi. @Pikczer widzisz tu blat?
    • No. Po wspólnych ustaleniach z rodziną doszliśmy do porozumienia - akwarium będzie stało w salonie, i najprawdopodobniej wymiarowo będzie wyglądało następująco: 200 cm długości, 80 szerokości i 60 wysokości. Czeka mnie pewnie sporo czytania żeby jakoś w miarę dobrze zgrać obsadę, z tatą zastanawiamy się generalnie nad mbuną (najbardziej podobają nam się rumowiska skalne/generalnie miejsca gdzie jest dużo skały) tata ma już z nią doświadczenia sporo, w przeciwieństwie do mnie, ale na pewno jeszcze zdążę się wiele dowiedzieć bo jeszcze jestem całkiem młody :). Także tak, dzięki za nakierowanie generalnie bo na pewno wyjdzie to dla pyszczaków na duży plus, a takie akwarium jak już zostało tutaj słusznie zauważone będzie piękną ozdobą salonu.
    • Jasne, macie racje, myślałem sobie nad tym i rzeczywiście nie ma co się z tym wszystkim spieszyć, finalnie akwarium najprawdopodobniej będzie w salonie bo u mnie w pokoju miejsca jest trochę, ale nie na tyle żeby móc postawić bardzo duże akwarium. Bardzo wam dziękuję za porady, bo uświadomiliście mi parę rzeczy . Tapatalkowane.
    • Koledzy podpowiadają Ci o maksymalizacji akwarium, uwierz mi, że mam akwarium 300 cm i do dzisiaj żałuję, że nie zrobiłem większego, bo mam miejsce. Gdyby go nie było i wcisnął bym na styk, nawet gdyby było to 200 cm to nie miał bym do siebie pretensji. Co do stelaża, blatu i innych ważnych rzeczy. Jeżeli ma to być w salonie, musi być to estetyczne i współgrać z całością. U mnie 3 tony stoi na meblu. Oczywiście mebel nie jest z IKEI ani z żadnej sieciówki, zrobiłem go pod zamówienie, a stolarz wiedział co robi. Pieniądze też są bardzo ważne, ale robienie czegoś , a potem poprawianie, bo coś się nie podoba, kosztuje dużo więcej. Ja swoje akwarium stawiałem 2 lata, zbieranie funduszy, czekanie na to co chcę. Dziś uważam, że warto, dozbierać kasę, przemyśleć wszystkie aspekty akwarystyczne, takie jak wielkość akwarium, sposób filtracji, podmiany wody itp. A moje o 60 cm za małe akwarium wygląda na szybko, tak.
    • Skoro to nie jest na 10cm gruby blat z prawdziwego orzecha włoskiego albo dębu to czy musisz koniecznie od niego zaczynać? Wyobraź sobie, że nie masz tego blatu i wtedy spróbuj obrać plan i wylicz to co chcesz. Ja wiem że ten blat też kosztuje ale przy takiej inwestycji nie ma sensu, aby się wszystko kręciło dookoła tego blatu, to nie Słońce.  Stelaż i akwarium najważniejsze elementy. Zobacz na ile wystarcza fundusze i to kalkuluj.  No i najważniejsze, odpowiedz sobie na pytanie: czy podoba mi się ten blat? Uwierz mi, że nawet jeśli nie jesteś pedantem to ten widoczny pod akwarium blat może szczypać w oczy, zawsze, każdego dnia.  Umiesz spawać? A Twój Tata umie? Idealny moment aby wspólnie zrobić stelaż pod akwarium. Jeśli masz taką możliwość to ją wykorzystaj.  Pamiętaj, że zarówno ja jak i większość tutaj ludzi absolutnie się nie mądrzy tylko są to zazwyczaj przytaczane własne doświadczenia i niekiedy wpadki.  Dobra, czas na kawę
    • Mogłem z tą grubością polecieć za mocno, za co przepraszam. Sprawdziłem przed chwilą i wyszło że ma 4 cm grubości, no miary w oczach to ja nie mam ;/. I tak, jest z płyty wiórowej.
    • Coo -Blat 10cm grubości? Jeszcze takiego nie widziałem z płyty drewnianej - wiórowej? Czy coś źle zrozumiałem?
    • Jak masz blat dwa metry to nie bierz akwarium 120cm. Miałem mniejsze i też takie 120 no i sobie były. Niby ładne. A teraz mam nieco większe 180cm i spod 50cm i przód 60cm. Mimo że skromne to na żywo robi na wszystkich wrażenie, bo jest "wielkie". Może nie gigant ale je widać w salonie.  Pomyśl nad stalowym stelażem. Ja chciałem nauczyć się spawać, bo taki miałem kaprys. Kupiłem więc materiały i chińską dobrą, wygodną spawarkę. Fajna zabawa a wyszło wszystko jakieś 70% tego co bym zapłacił za gotowca. Mocna, stabilna konstrukcja, która rozkłada ciężar i już. Przez 2lata ze sklejki miałem obudowę bo brakowało lasy ale i tak było estetycznie. Teraz mam obudowany spod pod wzór mebli. Nie wszystko na raz. Ale posłuchaj wszystkich powyżej i nie bierz akwarium 120cm, bo to na gupiki się nadaje tylko.  A jak sobie wstawisz takie 180 czy 200cm (albo większe ) to zapewniam Cię, że każdy (i Ty też) chociaż w myślach zawsze na widok tego akwarium będzie mówił : ale ku... fajne wielkie akwarium:)  A jak wstawisz 120cm to będą ( i Ty też) mówić: o jest akwarium, z rybkami, woda nawet chlupie sobie, no fajne...
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.