Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z czarnego lacobelu przyklejoneg do szyb.

Mam nastepne pytanie.

W tym wszystkim zapomnialem grzalke kupić.Czy brak grzalki wydluza lub zatrzymuje proces dojrzewania?Woda me temperature ok 20 C.No i oswietlenia narazie brak.Czy to tez ma jakis wplyw?

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano (edytowane)

Doswiadczeni w materii oswietlenia mam do was pytanie.

Kilka postow wczesniej podalem z czego bede robil oswietlenie.Sa to profile soilis.

Jest w nim miejsca akurat na 3 paski.

Chcialbym to zrobic tak.Mam 3 wzmocnienia, dwa przy szybach bocznych i na srodku.Wiec zrobie 2 belki przesuwane po wzmocnieniach akwarium bo jak wiadomo 3mm nad bedzie jako pokrywa dibond albo pcv albo lacobel jako pokrywa.

Chcialbym dac wiec pasek 5630 bialy zimny i pasek 5050 rgb sterowany z pilota.Czy jest jakas mozliwosc podlaczenia tych dwoch paskow na jednym zasilaczu? Czy ktos ma pomysl na wykonanie tego?

Dodam ze nie chce mocnego oswietlenia.

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano (edytowane)

Temat przekroczył 100 postów i jest w nim jak to Start o wszystkim i teraz wyłapać co jest o starcie biologii nie sposób bez czytania całości.

 

A możesz zacząć dwa nowe tematy w odpowiednich do tego działach tematycznych?

Jeden w dziale Woda  pt Start biologii Ravena i dokładnie powybierać wszystko w jednym poście co dotyczy startu biologii nitryfikacyjnej czyli kiedy zalany baniak data  , czy na pałę czy przez ustrojstwo, co wlałeś na dzień dobry a jakie były parametry kranówy a jakie po kilku dniach w akwarium , czym mierzone jakiej firmy testy, potem tabelka z wynikami i wtedy na końcu pytanie czy temperatura wody ma wpływ na szybkość dojrzewania nitryfikacji.

Nie chcę od nowa czytać 100 postów by jak pamiętam zupełnie zapomnieć by wystartować tą twoją biologię - na razie pamiętam że startujesz zupełnie na pałę i na zegarek czyli na 744 godzin - ale może w natłoku coś przeoczyłem.

 

Oraz drugi nowy temat w dziale Oświetlenie z tymi profilami solis albo znajdziesz taki mój temat z paskami led w profilu solis  i się podłączysz np w taki

20171017_085314.thumb.jpg.9cba4c0d5da9044be34f7be43ee41c4c.jpg

 

Poznajesz który to profil Solis? :D

20171121_095937.thumb.jpg.b7ccca9af3b0288ac7e7540ce7ad732b.jpg

Może to cię zainspiruje i pomoże odpowiedzieć na twoje pytania.

Może grzałki nie trzeba będzie kupować.

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Dziekuje znowu Deccorativo.Wiem ze chaos się wdarl ale pytam na bierzaco (lub po fakcie) o to co aktualnie robie w akwarium.Startem biologii się nie przejmuje bo jest na to czas.Rybki najwczesniej beda plywac na swieta.

Teraz zajme się oswietleniem.Wlasnie taka belke chce wykonac tyle ze jeden pasek rgb i jeden bialogo zimnego.Calosc bedzie przesunieta na maksa do przodu aby tyl akwarium byl niedoswietlony a tym samym powstaje takie zludzenie jakby akwarium nie mialo konca.

Wiec czce podlaczyc te dwa paski na jeden zasilacz i w to wpiac sterownik do barwy rgb.Jestem jak wczesniej pisalem zielony z elektryki.

 

Aha pytanie...Jak u Ciebie z dostawaniem się wilgoci do srodka peofilu?U mnie bedzie 3cm nad tafla wody.Czy to aby nie za malo?

Dopiero doczytalem o tej belce zalanej zywica.Super pomysl i chyba odgapie:)

Edytowane przez RavenPl
  • Smutny 1
Opublikowano
6 godzin temu, deccorativo napisał:

Temat przekroczył 100 postów i jest w nim jak to Start o wszystkim i teraz wyłapać co jest o starcie biologii nie sposób bez czytania całości.

..i to jest Henryk to o czym kiedyś mówiłem czyli chcemy czy nie robi się bałagan w takim dziale:)

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

No i prace się cofnely.Zapomnuialem o oklejeniu przodow plyty meblowej.Probowalem się ratowac ale nie da się tego zrobic tak jak zrobi to maszyna pcv-ką.Papierowe mozna rozbic o kant...W miedzyczasie zrobilem filter dwustronny.

IMG_20171125_202459_HDR.jpg

IMG_20171125_202229_HHT.jpg

IMG_20171125_201954_HHT.jpg

 

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano

Drodzy forumowicze baniaczek na nowo zalany szafka prawie skonczona.Tu mam nastepne pytania.Zamawiam wczesniej wspomniany profil soilis.Odnosnie tego w srodku bedzie 5050 pasek led.I tutaj...

Bardzo ppdobaja mi się niedoswietlone akwaria, dlatego czy dac 1 pasek czy 2?

Jaki klosz wybrac?Mleczny,matowy czy przezroczysty?

Czy lepiej zastosowac moduly goq samsung(tyle ze nie ma już na rynku moich ulubionych czterodiodowych.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, RavenPl napisał:

 Dzieki za szybka odpowiedz.Powiem wam tak.Albo nic wam nie powiem.Prosze usunac caly temat na zyczenie.Zegnam.

Tematu nie  usuwam..zajrzyj na PW. Jak zadecydujesz to daj znać.

Edytowane przez AndrzejWalb

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.