Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, bakus_44 napisał:

@marcin73m też z tego co wiem boi się podawać 2mm, prawda Marcinie?

Owszem, głównie ze względu na młode, ok. 7 cm protomelasy.

Mbuna u mnie jest już dorosła i nawet mniejsze niż 10 cm maingano, czy yellow może by sobie jakoś poradziły z tymi granulkami. Ale mam jeszcze trochę wcześniej zakupionego 1 mm, więc póki co karmię tym i się nie martwię :)

Opublikowano
Godzinę temu, bakus_44 napisał:

@Pleziorro przyznaj się, że Twoje ryby są na sterydach, skoro nawet młode saulosi nie mają problemu z northfinem 2mm :P

Młode ? chyba takie jak ja młody... u mnie Sauloski mają z 8-9cm i po 3 lata jakoś na karku, więc chyba nie takie młode. Co zaś się tyczy reszty dużej obsady, to Akurat i Tropheopsy i Acei to jeszcze nie osiągnęły, że tak powiem wymiaru regulaminowego przewidzianego na ~18cm. Także na sterydach rosną, ale te sterydy do Northifn ;)

Jeszcze przez chwilę rozważałem, czy aby Karol nie przysłał mi 1mm, ale nie, raczej 2mm zamawiałem i takie też dostałem, mogę jeszcze dziś zrobić przymiarkę przy linijce jak na fotce Egona.

Ale tak jak pisałem młode kilku centymetrowe podrostki, które się uchowały potrafią szarpnąć za taką granulkę i dzida za kamienie, podejrzewam, że jak im to namięka to mają ucztę w kilku ;) 

Żeby nie było, że głodzę, raz dziennie przynajmniej dostają też płatki, żeby i te małe coś miały od życia.

Także chyba kończymy OT, na temat granulacji, jak ktoś ma Mbunę poniżej 10cm to śmiało może zamawiać 1mm, a 10 i więcej to już bym proponował 2mm.

Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście proponuję dla całej mbuny nie większy pokarm jak 1mm. Powód prosty w naturlanych warunkach mbuna zdrapuje ze skał drobinki pokarmu. Drapieżniki karmię 3mm pokarmem , bo 4mm nawet ryby 20cm melają w pyskach. Nawet od jakiegoś czasu granulat namaczam kilka minut i wtedy podaję. O wiele lepiej jest łykany bez zbędnego memlania ( miększy pokarm bardziej przyjazny przy połykaniu).  Oczywiście nic nie narzucam tylko wyrażam swoją opinię z obserwacji podczas karmienia ryb.  

Dlatego zamówię  1mm veggie i 3 cichlid formula 

Edytowane przez stan
  • Lubię to 1
Opublikowano

Panowie wieczorem zrobię nowy temat tylko na zamówienia, a ten zamknę bo tu już piszę się o wszystkim, a nie chcę kogoś pominąć. Przerzucicie swoje zamówienia do nowego tematu. 

  • Lubię to 2
  • Mortis zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.