Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zanim przejdę do meritum - wiem, baniak mam świeży, mam usiąść na d...ie i czekać ... ;)

Ale.. 

Chciałbym poruszyć tu swój problem, być może trzeba zrobić coś więcej, niż "siedzieć na d...e i czekać".. 

Plag egipskich miałem już trzy - film bakteryjny, zielenice, okrzemki - z tymi poszło gładko, tzn. film rozbiłem a zielenice i okrzemki akceptuję ;)

Natomiast od dwóch dni zauważam u siebie postępujące zażółcenie wody, bardziej zbliżone do efektu niedostatecznie wypłukanego piasku kreisel i lekkiego zmętnienia wody.

1. Filtracja biologiczna HW302, 1 litr ceramiki, 1 litr seachem matrix, watolina;
2. Filtracja mechaniczna HW603A wypchany gąbkami różnej gradacji i dwoma warstwami watoliny  + Unipump1500 + cyrkulator RW4
3. Parametry wody poprawne, NH4 i NO2 w dolnych punktach pomiarowych, NO3 na poziomie 10. 
4. Karmienie rano i wieczorem, granulatami NatureFood w ilości mniejszej, aniżeli większej. Nie przekarmiam wg mnie, pokarm nie zalega na dnie. Odchody nie zalegają. 

Zdjęcie z włączonym światłem:
20170627_064200.thumb.jpg.95dec71c35a21cdd0d7758c6ec71bd2d.jpg


Foto z wyłączonym światłem: 
20170627_070420.thumb.jpg.1e3d089f1b58cc56f8d3ff78ea7f28fe.jpg


I zdjęcie znad tafli wody:
20170626_211442.thumb.jpg.3107dc33badba5daea74ee09ba1ab874.jpg


Co radzicie ?

Edytowane przez luck83
Opublikowano

No i sam się napatoczyłeś. Miałeś siedzieć na d... z grzebaniem w baniaku ale miałeś podać też sik z unipumpa.

Podaj wreszcie ile wylata z tego Unipumpa. ale w l/h a nie na czuja bo to że więcej niż z HW302 to bez pomiaru wiem.

Podaj to samo w l/h z tego biologa, bo jak z biologa wylata ok 200l/h to sama biologia tak mleczy wodę i to stale mimo że filtracja usuwa.

Ewidentnie jest żle a ilość waty i watoliny i gąbek w tych filtracjach dawno by odmleczyło wodę.

Co do żółtawej wody to wierzę na słowo bo z fotki nigdy tego nie widać chyba że już poziom żółci jak w tzn "czarnej wodzie"

Jeśli ten odcień żółtawej wody nie pochodzi z oświetlenia ( a tego nie wykluczam) to na to na pewno pomoże węgiel albo Purigen lub Purolite A520E / PA202. Wsadz coś bo i tak nie wytrzymasz dłużej siedzieć na d...:D

Mechanicznie one też usuwają drobiny z wody więc powinno usunąć tą mleczność.

Ale najszybciej i najskuteczniej  z tą mlecznością poradzi sobie Microbe Lift Clarifier - jak wlejesz to 3x większe mleko ale po dobie lewitacja ryb.

Natomiast jak nie pomierzysz o co proszę od dawna a w tym przepływie jest problem to te zalecenia moje o kant d.. potłuc - no nie pomogą.

 

 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, deccorativo napisał:

Podaj wreszcie ile wylata z tego Unipumpa. ale w l/h a nie na czuja bo to że więcej niż z HW302 to bez pomiaru wiem.

Podaj to samo w l/h z tego biologa, bo jak z biologa wylata ok 200l/h to sama biologia tak mleczy wodę i to stale mimo że filtracja usuwa.

@deccorativoWracam z informacją zwrotną, udało się znaleźć chwilę na pomiary .. 

Faktyczna wydajność moich filtrów to:
1. Biolog HW302 - 390 litrów / godzinę
2. Mechanik Unipump1500 + hW603a - 420 litrów / godzinę

Pomiary wykonane dwukrotnie.

Słabo to wygląda :(.
Biologia jeszcze jeszcze, ale mechanik bardzo źle, a wszystko to pewnie przez przepustowość HW603a  ... (?)

Chyba czeka mnie modyfikacja filtracji mechanicznej.. 

Edytowane przez luck83
Opublikowano

No to faktycznie ten HW603 + Unipump1500 to żaden mechanik , no może do 112l .

W moim przekonaniu wyjaśnia to powód takiej wody.

Tak jak napisałeś - biologia jeszcze jeszcze ale mechanik z tego żaden.

A tak miało być pięknie - sam liczyłem na jakieś 1000l/h ale jak obejrzałem sam ten HW603A to szczerze mówiąc nawet w to powątpiewałem - prawda była jeszcze gorsza.

Trzeba wyjaśnić i odradzić ten temat z mechanikiem na tym zestawie.

Opublikowano

W założonym przeze mnie temacie dotyczącym przedmiotowego rozwiązania filtracji mechanicznej podałem przed chwilą faktyczny wynik i krótki komentarz. 
Jednocześnie odstępuję od tego rozwiązania filtracji, jednakże do czasu likwidacji muszę ustalić nowe rozwiązanie. 
Zostawiłbym tego Unipumpa1500 + (?) jakiś kubeł na wyłączonej własnej pompie. - Czy drugi HW302 nadał by się na mechanika? 

 

Opublikowano

Jak już się bawisz w pomiary to zupełnie pomiń ten HW603 i podłącz na tych wężach bezpośrednio tylko tą pompę i zobacz ile ona sika bez oporów na filtracji tylko na samych dolotach. Powinno wyjść ok 1000l/h. Może masz węże załamane gdzieś bo aż nie do wiary że tak ten HW603 hamuje przepływ.

Opublikowano

Otworzyłem HW603a, nie był czyszczony od odpalenia baniaka. 
Wypłukałem gąbki (były praktycznie czyste) i watoliny (te były totalnie brązowe z brudu).
Jednocześnie informuję, iż wprowadziłem wszystkich w błąd, - nie miałem dwóch warstw watolin po 10mm każda, lecz cztery warstwy. 
Usunąłem dwie watoliny, pozostawiając dwie w prefiltrze.
Zmontowałem wszystko, sprawdziłem czy nie ma załamań węży - nie stwierdzono. 
Przepływ lekko wzrósł do 480 litrów na godzinę. 


Jest natomiast leciutkie ugięcie węża przy wyjściu z otworu z szafki. Dziś już nie dam rady, ale jutro wstawię tam kolanko i wówczas pomierzę przepływ.

Opublikowano

Spróbuj w prefiltrze zostawić tylko jedną najgęstszą gąbkę+ 1 warstwę waty i zobacz czy będzie jakaś poprawa...

Powinno być lepiej z przepływem ale na cuda nie licz ;) 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Andrzeju, dziś po południu tak zrobię i pomierzę przepływ. 
Na cuda nie liczę :), aczkolwiek plus jest taki, że  wespół z cyrkulatorem RW4 zbiera wszystkie syfki z dna. 

Moje myśli oscylują wobec wymiany tego HW603a na inny kubeł z większymi średnicami przelotów. Być może nawet drugi HW302, ale wypełniony w jakiejś części gąbką, rzecz jasna nie podpięty do sieci i z wyjętym wirnikiem - jak myślicie?

Teraz tak sobie myślę, że dopóki w akwarium pływały same Maingano i Hara (18 szt. łącznie), to woda była idealnie klarowna, przejrzysta, bez zmętnień. 
Natomiast gdy tydzień po wpuszczeniu w/w ryb do zbiornika wpuściłem 11 szt. Msobo, woda stała się taka, jak wg opisu w pierwszym poście tego tematu. 

Edytowane przez luck83
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak masz blat dwa metry to nie bierz akwarium 120cm. Miałem mniejsze i też takie 120 no i sobie były. Niby ładne. A teraz mam nieco większe 180cm i spod 50cm i przód 60cm. Mimo że skromne to na żywo robi na wszystkich wrażenie, bo jest "wielkie". Może nie gigant ale je widać w salonie.  Pomyśl nad stalowym stelażem. Ja chciałem nauczyć się spawać, bo taki miałem kaprys. Kupiłem więc materiały i chińską dobrą, wygodną spawarkę. Fajna zabawa a wyszło wszystko jakieś 70% tego co bym zapłacił za gotowca. Mocna, stabilna konstrukcja, która rozkłada ciężar i już. Przez 2lata ze sklejki miałem obudowę bo brakowało lasy ale i tak było estetycznie. Teraz mam obudowany spod pod wzór mebli. Nie wszystko na raz. Ale posłuchaj wszystkich powyżej i nie bierz akwarium 120cm, bo to na gupiki się nadaje tylko.  A jak sobie wstawisz takie 180 czy 200cm (albo większe ) to zapewniam Cię, że każdy (i Ty też) chociaż w myślach zawsze na widok tego akwarium będzie mówił : ale ku... fajne wielkie akwarium:)  A jak wstawisz 120cm to będą ( i Ty też) mówić: o jest akwarium, z rybkami, woda nawet chlupie sobie, no fajne...
    • Dobieranie akwarium do rozmiaru blatu to trochę dziwny pomysł.  Ale jeśli masz miejsce na akwarium 200x50 to nawet nie zastanawiaj się nad 120x40x50, bo po kilku miesiącach stwierdzisz, że jest za małe i będziesz sobie pluł w brodę, że nie postawiłeś większego. Sprawdź jak duże akwarium możesz zmieścić w pokoju. Potem poprzesuwaj meble, żeby weszło większe. Potem pomyśl czy wszystkie meble są naprawdę potrzebne, sprzedaj te zbędne (budżet wzrośnie), poprzestawiaj znowu te które zostały, żeby zrobić więcej miejsca. Ścian na razie nie burz (to przyjdzie później, jak złapiesz bakcyla), blat olej i celuj w takie szkło i stelaż jakie tam wciśniesz.  Jeśli nie mieszkasz w zabytkowej kamienicy to stropem się nie przejmuj, akwarium 500l waży tyle co dwóch Amerykanów stojących obok siebie, stropy się pod nimi nie zawalają. Jeśli Twój tata się o nie martwi to możesz podłożyć płytę pod stelaż żeby lepiej rozłożyć obciążenie podłogi. Fajnie, że pytasz i szukasz rozwiązań, to dobrze wróży na przyszłość. Jeśli jednak zdecydujesz się na 120x40x50 to bierz tego Juwela o którym pisał @Bartek_De, też od niego zaczynałem - solidny zestaw na początek, służył mi lata bez żadnych problemów.       
    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.