Skocz do zawartości

Poszły konie po betonie czyli 300l by Zygi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pourolite broń Cie teraz. Musisz zamknąć cykl azotowy.

Mnie dzisiaj przyszło pourolite i nie wkładam do kubła mimo że mam już obsadę. Poczekaj z tym bo się nie pali. Jak już będziesz miał mieszkańców to zobaczysz ile i jak szybko rośnie Ci NO3.

Z NO2 zaczekaj jeszcze. Powinno Ci już zacząć spadać. Zrób kolejny test za 2 dni.

Opublikowano
33 minuty temu, jello napisał:

Pourolite broń Cie teraz. Musisz zamknąć cykl azotowy.

Czytaj ze zrozumieniem, przed wpuszczeniem obsady to nie znaczy teraz tylko przed wpuszczeniem obsady.

Opublikowano

Przed wpuszczeniem obsady to także czas teraz. Nie wspomniałeś słowem, że po dojrzeniu baniaka. To po pierwsze.

Po drugie - prosisz o odpowiedź w temacie to Ci odpowiadam.

Zrobisz z pourolite jak uważasz. Ja ze swojej strony napisałem Ci propozycję.

Opublikowano
19 minut temu, jello napisał:

Nie wspomniałeś słowem, że po dojrzeniu baniaka.

Uważam że jest to oczywiste.

Koniec OT

Opublikowano

Witam, aktualizacja:

  NH4 NO2 NO3 PH GH KH
22.05.2017 0,6-0.8 0,05 8 7,4    
25.05.2017 0,6 0,1 8 7,4    
30.05.2017 0,6 0,15 8 7,5    
4.05.2017 <0,05 POZA SKALĄ ok. 30 7,6 7 5
8.06.2017   POZA SKALĄ BLIŻEJ 40      
10.06.2017 PODMIANKA WODY 80% DODANIE 1 AMPUŁKI PRODIBIO
11.06.2017   0,6-08? 10 PONIŻEJ 7,4    
14.06.2017 <0,05 0,8? 10      
             

 

NO2 i NO3 stoi.

Co radzicie? Czekać?

Opublikowano
16 minut temu, Zygi napisał:

NO2 i NO3 stoi.

Co radzicie? Czekać?

Wcześniej napisałeś że cierpliwości ci nie brakuje . A wielu kolegów pisało że jak tak się start zablokuje to czekać aż się sam odblokuje - korci mnie byś poczekał jeszcze miesiąc a może i dwa miesiące na to odblokowanie.

Natomiast jeśli jednak nie masz na tyle cierpliwości to radzę 100% podmianę wody i nie dawanie już bakterii i po tym od razu pomiar NO2 i NO3.

Ponieważ wodę masz o niskim pH to musisz poczekać aż samo wzrośnie do 7,4 i wtedy wpuszczaj ryby.

Bo tak na prawdę baniak masz od dawna dojrzały myślę że tak od 4 maja :D bo wtedy NH4 było już niewykrywalne a NO3 ze startowego narosło ci aż do 30ppm . Wtedy ci NO2 wyszło za skalę i kawas azotawy z tego NO2 zatrzymał wszystko.

Ten wzrost NO3 z 8 do 30ppm świadczy że tam i II etap nitryfikacji chodził wspaniale i bakterii nitryfikacyjnych masz w bród wystarczy to odblokować.

Albo podmianą 100% albo kredą , dolomitem, wapieniem. Ta druga metoda nie wymaga podmiany wody ale trzeba kupić mniej się chyba nie da w najbliższym ogrodniczym to

http://allegro.pl/kreda-ogrodnicza-granulowana-trawy-z-ilawy-5kg-i6785990950.html

tylko najpierw wypłucz pod bieżącą wodą  i w woreczku daj w filtrację - by nie zmleczyć wody, lepszy byłby grubo mielony dolomit - też jest w ogrodniczych.

Zamiast zbędnego a nawet szkodliwego na start biologii zeolitu i węgla co dają do każdego kubła jako gratis daliby takiego dolomitu choć na jeden koszyk w kuble, bo grys koralowy to pewno za drogi gratis.

 

 

Opublikowano
41 minut temu, deccorativo napisał:

Wcześniej napisałeś że cierpliwości ci nie brakuje . A wielu kolegów pisało że jak tak się start zablokuje to czekać aż się sam odblokuje - korci mnie byś poczekał jeszcze miesiąc a może i dwa miesiące na to odblokowanie.

A i nie brakuje ale nie do przesady, myśli masz trochę uszczypliwe :);)

 

43 minuty temu, deccorativo napisał:

Ponieważ wodę masz o niskim pH to musisz poczekać aż samo wzrośnie do 7,4 i wtedy wpuszczaj ryby.

wcześniej pisałem że kupiłem SEACHEM MALAWI/VICTORIA BUFFER więc to sprawę PH załatwi.

Wczoraj zasadziłem nurzańca, jeżeli piszesz że biologia dojrzała to był dobry czas na zieleninę. 

Co do metody odblokowania to muszę się zastanowić, wolałbym podmiankę ale to jest zależne od tego czy córcia będzie w domu. Narazie sporo pracuję i nie mam za bardzo czasu.

Jeżeli dałbym jakiś specyfik typu kreda, dolomit czy grys koralowy to ile tego bym musiał wsadzić do kubełka?

53 minuty temu, deccorativo napisał:

Albo podmianą 100% albo kredą , dolomitem, wapieniem. Ta druga metoda nie wymaga podmiany wody ale trzeba kupić mniej się chyba nie da w najbliższym ogrodniczym to

przy metodzie z wapniem  spadnie NO2 a wzrośnie NO3 to i tak będzie potrzebna podmianka, chyba że NO2 jakoś cudownie wyparuje?

 

Opublikowano
Godzinę temu, Zygi napisał:

Jeżeli dałbym jakiś specyfik typu kreda, dolomit czy grys koralowy to ile tego bym musiał wsadzić do kubełka?

przy metodzie z wapniem  spadnie NO2 a wzrośnie NO3 to i tak będzie potrzebna podmianka, chyba że NO2 jakoś cudownie wyparuje?

 

Myślę że jeden koszyk wystarczy.

Co do odblokowania wapnem to po neutralizacji kwasu azotawego HNO2 biologia powinna natychmiast ruszyć i przerobić NO2 na NO3 w kilka dni.

Ponieważ tego NO2 zostało 0,8ppm to nie powinno NO3 wzrosnąć znacznie powyżej 20ppm  no i przecież masz nurzańca co cudownie zjada NO3.

Działaj kolego jak ci wygodniej :Dpowodzenia.

Opublikowano

Aktualizacja:

  NH4 NO2 NO3 PH GH KH  
22.05.2017 0,6-0.8 0,05 8 7,4      
25.05.2017 0,6 0,1 8 7,4      
30.05.2017 0,6 0,15 8 7,5      
4.05.2017 <0,05 POZA SKALĄ ok. 30 7,6 7 5  
8.06.2017   POZA SKALĄ BLIŻEJ 40        
10.06.2017 PODMIANKA WODY 80% DODANIE 1 AMPUŁKI PRODIBIO  
11.06.2017   0,6-08? 10 PONIŻEJ 7,4      
14.06.2017 <0,05 0,8? 10        
21.06.2017 PODMIANA 80% + 1 AMPUŁKA PRODIBIO  
  0,1 5 PONIŻEJ 7,4      
               

 

NO2 zbiłem do poziomu 0,1. Ph podniosę SEACHEM MALAWI/VICTORIA BUFFER. 

Teraz pytanie co robić.... Czekać aż NO2 spadnie? Mam zamiar wpuścić rybkę testową, która zostanie już na stałe, Można już ten proces zacząć?

Przed podmianą mierzony NO2 był na niezmiennym wysokim poziomie jak poprzednio.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.