Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam akwarium 240l i zamierzam miec obsade nastepującą:yellowki,maingano i rdzawe.Mam jedną swietlówkę Flora Sun o wysokiej intensywności ze szczytem emisji fal w regionach niebieskim i czerwonym.Pytanie moje jest, jaka powinna być ta druga swietlówka,o jakich barwach i intensywności,aby podkreslic walory wyzej wspomniach gatunków ryb?

Opublikowano
1 godzinę temu, Mumia70 napisał:

Pytanie moje jest, jaka powinna być ta druga swietlówka,o jakich barwach i intensywności,aby podkreslic walory wyzej wspomniach gatunków ryb?

...zastanów się czy powinna być druga. U mnie w takim samym akwa jest Power Glo Hagen i tylko jedna z przodu. A obsadę mamy bardzo podobną ( kolorystycznie). Osobiście jestem zadowolony z tego jak moje ryby wyglądają przy takim oświetleniu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

możecie wrzucić foto jak wygląda 1 świetlówka
zastanawiam się czy zostawić standard w pokrywie czy coś zmienić w 300l ale długoś zbiornika ta sama

Opublikowano
22 minuty temu, Bob napisał:

możecie wrzucić foto jak wygląda 1 świetlówka
zastanawiam się czy zostawić standard w pokrywie czy coś zmienić w 300l ale długoś zbiornika ta sama

W poście nr.2 kolega @AndrzejWalb ma w stopce fotkę zbiornika właśnie z jedną świetlówką...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Co proponujecie do akwa 240l ale zbiornik 150x40x40? Jestem na etapie robienia pokrywy i nie wiem na ile punktów oświetleniowych zrobić i jakich?

Proszę o porady odnośnie oświetlenia dziennego oraz nocnego.

Sam osobiście zastanawiałem się na PowerGlo Hagen 2 sztuki co myślicie?

Dzięki.

Opublikowano
27 minut temu, b&b napisał:

Proszę o porady odnośnie oświetlenia dziennego oraz nocnego.

Sam osobiście zastanawiałem się na PowerGlo Hagen 2 sztuki co myślicie?

Co prawda sam już wybrałeś świetlówki i to konkretne rury ale chyba nie da się z tego zrobić także nocnego  chyba że widzisz ciemność:D

Osobiście nie mam nic do rur ale by uzyskać te nocne radziłbym jednak już myśleć tylko o LEDach.

W zależności od umiejętności lutowania lub nie

-masz albo np diody FSA + Royal Blue na sterowniku ręcznym ale zdalnym  lub  pełny automat z cyklem dobowym 24/7. i setki innych kombinacji diod led.

Jeśłi nie wiesz co to lutownica to masz moduły Samsunga RGB + białe 10000K  już połączone jak lampki na choinkę więc wystarcza skręcić po 2 przewody do zasilacza i przykleić diody do pokrywy na taśmę którą już mają..

sam wybieraj.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

Z lutowaniem nie ma problemu:)

A co sądzisz o połączeniu moduły led zimne białe + moduły led RGB ?

Ile takich modułów dać na takie akwa? I jak je rozplanować w pokrywie?

Opublikowano
4 minuty temu, b&b napisał:

Dzięki za odpowiedź!

Z lutowaniem nie ma problemu:)

A co sądzisz o połączeniu moduły led zimne białe + moduły led RGB ?

Ile takich modułów dać na takie akwa? I jak je rozplanować w pokrywie?

Sądzę że to najprostsze do wykonania oświetlenie led i nawet nie trzeba dawać radiatora ani martwić się o hermetyczność.

Jak każde rozwiązanie ma plusy i minusy.

Najczęściej dajemy białe zimne + RGB bo daje wybarwienie ryb a białe nieco  światła.

Nie ma jednej szkoły ile ich dawać ale ja bym dawał 10-15białych i 20-30 RGB ale spotkasz też inne proporcje białe/kolorowe.

Jak rozplanować ? a jak chcesz - jak ma być środek doświetlony a boki ciemne to wszystkie w kupie na środku, jak tył ciemny to wszystkie z przodu -  to twój wybór i nie pytaj jak bo nie wiemy co tobie się podoba.

To jest DIY  zawsze możesz przemeblować diody jak ci się nie spodoba, ująć, lub dołożyć/

o widzisz Marcin ci ściąge podesłal

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.