Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Najlepsze są te wykonane własnoręcznie. Masz możliwość doboru materiałów, zaprojektowania wszystkiego wg własnego pomysłu, tak aby było jak najbardziej funkcjonalne, uzyskania wyglądu, koloru jaki ci się podoba. Na kwestię widoczności tafli i światła również masz wpływ - dajesz zakładkę mocniej zachodzącą na szybę i po problemie. A wykonanie na bazie gotowych formatek np. z PCV banalnie proste. Pozostaje tylko posklejać.

Edytowane przez marcin73m
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Wczesniejasza pokrywe sam wykonalem i byla gites.ale za bardzo nie chce mi się bawic.ale jak mam się wkur....na zakupiona ze bedzie mi migac tafla i swiatlo no to chyba sam wykonam

Opublikowano (edytowane)

...ja używam wromak exclusive  koloru czarnego o zewnętrznej wysokości 10 cm..nie wiem ile zachodzi  na szkło. Ale to ,czy prześwituje czy nie  to nie do końca zależy od samej korony . Jeżeli masz niżej zamontowane wzdłużne wzmocnienia to one ograniczą Ci poziom wody i wtedy widać prześwit. Dołożysz uszczelkę to ten prześwit się zwiększy.

Jeżeli masz właśnie tak zamontowane wzmocnienia to wtedy sprawę rozwiąże to ,że sam jednak zrobisz pokrywę z odpowiednią wielkością korony ( zakładką na szybę ), która zakryje prześwit.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano (edytowane)

Ja bym się nie zastanawiał, tylko robił sam. Program do liczenia formatek mogę Ci wysłać. Potem składasz zamówienie w firmie http://plyty.fabertec.pl/PCV-spienione-standard-kolor-bialy

Sklejasz wszystko ze sobą, przyklejasz uszczelkę, ewentualnie rączki do klap czy zawiasy i gotowe. :) Aha.. okleić by czymś wypadało ;)

Edytowane przez marcin73m
Opublikowano

Albo zamawiasz wieko i zewnętrzną maskownicę korony z Tubondu i niczym nie oklejasz dostępne w kilku kolorach  również z linku przedmówcy. Materiał lepszy niż samo PCV bo się nie wygina.

Opublikowano
2 godziny temu, AndrzejWalb napisał:

...ja używam wromak exclusive  koloru czarnego o zewnętrznej wysokości 10 cm..nie wiem ile zachodzi  na szkło. Ale to ,czy prześwituje czy nie  to nie do końca zależy od samej korony . Jeżeli masz niżej zamontowane wzdłużne wzmocnienia to one ograniczą Ci poziom wody i wtedy widać prześwit. Dołożysz uszczelkę to ten prześwit się zwiększy.

Jeżeli masz właśnie tak zamontowane wzmocnienia to wtedy sprawę rozwiąże to ,że sam jednak zrobisz pokrywę z odpowiednią wielkością korony ( zakładką na szybę ), która zakryje prześwit.

Wzmocnienia mam na 2.6cm od gory a pokrywa np.zachodzi na 3 cm wiec wydaje mi się ze za malo bedzie nachodzic ..jak odpale falownik rw15 to bedzie widac niechciany efekt

Opublikowano
1 minutę temu, kazik851 napisał:

Wzmocnienia mam na 2.6cm od gory a pokrywa np.zachodzi na 3 cm wiec wydaje mi się ze za malo bedzie nachodzic ..jak odpale falownik rw15 to bedzie widac niechciany efekt

to ja bym dał zakładkę z 4 cm

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, kazik851 napisał:

Wzmocnienia mam na 2.6cm od gory a pokrywa np.zachodzi na 3 cm wiec wydaje mi się ze za malo bedzie nachodzic

...tu masz rację. Dlatego musisz zakładkę zrobić co najmniej tak jak Marcin Ci pisze. A nawet dłuższą z 1 cm bo jak wpadniesz na pomysl aby podłożyć uszczelkę to korona trochę się podniesie. W lato woda też szybciej odparowuje i może okazać się ,że pod koniec tygodnia tuż przed podmianą już widać mały prześwit.

...patrzyłem teraz w jakiej odległości od górnej krawędzi akwa mam wklejone wzmocnienia wzdłużne.  Odległość ta,  to 0.5 cm od górnej powierzchni wzmocnienia od krawędzi akwa. Praktycznie każda pokrywa powinna mi ładnie przykryć. Czyli widzisz..wszystko zależy jak jest przyklejone te wzmocnienie.

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Czyli kazda kupna pokrywa odpada:(

2 godziny temu, marcin73m napisał:

Ja bym się nie zastanawiał, tylko robił sam. Program do liczenia formatek mogę Ci wysłać. Potem składasz zamówienie w firmie http://plyty.fabertec.pl/PCV-spienione-standard-kolor-bialy

Sklejasz wszystko ze sobą, przyklejasz uszczelkę, ewentualnie rączki do klap czy zawiasy i gotowe. :) Aha.. okleić by czymś wypadało ;)

Bylbym wdzieczny za ten program a najlepiej jak ktos by mi to obliczyl

2 godziny temu, jaras napisał:

Albo zamawiasz wieko i zewnętrzną maskownicę korony z Tubondu i niczym nie oklejasz dostępne w kilku kolorach  również z linku przedmówcy. Materiał lepszy niż samo PCV bo się nie wygina.

A ten tubond tylko 3mm maja czy to wystarczy na klape?200x60

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.