Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a czy jest sens zamiast modułów RGB które są na diodach 5050 zastosować moduły czerwone i zielone wraz z białymi 10/11K?

Moim priorytetem jest kolor czerwony, obecnie na diodach 10W RGB złożonych według pierwszej koncepcji decco czerwone tropheusy wyglądają świetnie. Ale mam 7 diod na akwa 200x80x60 i jednak jest niedoświetlone. Zależy mi na zwiększeniu doświetlenia zbiornika +zachowanie wybarwiania koloru czerwonego, atutem modułów wydaje się IP68 i prostota montażu tylko ile i w jakiej konfiguracji zastosować na powierzchnię 200x80? wydaję mi się, że najkorzystniej zrobić trzy belki, które można regulować. Priorytet ma być jasno, skręcić później nie jest problemem :)

Opublikowano
On December 10, 2016 at 1:27 PM, marcin73m said:

2.JPG

kupowałem dokładnie z tego samego źródła, u mnie jest napisane 11000K (?)

Marcin moje rowniez 10000k, kupowane 2 tygodnie temu, mozliwe, ze cos się zmienilo przy dostawie.

Opublikowano
6 godzin temu, Ksiaze_Kluska napisał:

Panowie a czy jest sens zamiast modułów RGB które są na diodach 5050 zastosować moduły czerwone i zielone wraz z białymi 10/11K?

Moim priorytetem jest kolor czerwony, obecnie na diodach 10W RGB złożonych według pierwszej koncepcji decco czerwone tropheusy wyglądają świetnie. Ale mam 7 diod na akwa 200x80x60 i jednak jest niedoświetlone. Zależy mi na zwiększeniu doświetlenia zbiornika +zachowanie wybarwiania koloru czerwonego, atutem modułów wydaje się IP68 i prostota montażu tylko ile i w jakiej konfiguracji zastosować na powierzchnię 200x80? wydaję mi się, że najkorzystniej zrobić trzy belki, które można regulować. Priorytet ma być jasno, skręcić później nie jest problemem :)

Sens jest. W poprzednim baniaku miałem białe, czerwone i niebieskie. Jednak kolorowe są też na diodach 5050.

Jeżeli chodzi o kasę to ja  obecnie w akwarium 200x50 zamiast samsunga RGB kupiłem epistara za 30 procent ceny i mam 12 modułów RGB + 12 modułów białych samsunga na jednej listwie, a na drugiej listwie 12 modułów białych epistara, których nie używam.

Opublikowano
16 godzin temu, jaras napisał:

Sens jest. W poprzednim baniaku miałem białe, czerwone i niebieskie. Jednak kolorowe są też na diodach 5050.

Jeżeli chodzi o kasę to ja  obecnie w akwarium 200x50 zamiast samsunga RGB kupiłem epistara za 30 procent ceny i mam 12 modułów RGB + 12 modułów białych samsunga na jednej listwie, a na drugiej listwie 12 modułów białych epistara, których nie używam.

Poproszę linka do epistara :)

Opublikowano
1 hour ago, jaras said:

wygodny jesteś ale co mi tam. Święta są:)

http://allegro.pl/modul-led-smd2835-soczewka-szerokokatna-160-st-4gw-i5716103211.html

tu masz białe a RGB od tego samego sprzedawcy

Roznica w cenie jest spowodowana slabszymi diodami LED. 2835 daja mniej swiatla niz sugerowane na forum 5730. Te daja 95 lumenow, gdzie 5730 samsunga 120. Poza tym samsungi sa wodoodporne (IP68), gdzie te sugerowane odporne na "zachlapanie ze slabego zraszacza" (IP65). 

Opublikowano
9 godzin temu, Paulstick napisał:

Roznica w cenie jest spowodowana slabszymi diodami LED. 2835 daja mniej swiatla niz sugerowane na forum 5730. Te daja 95 lumenow, gdzie 5730 samsunga 120. Poza tym samsungi sa wodoodporne (IP68), gdzie te sugerowane odporne na "zachlapanie ze slabego zraszacza" (IP65). 

 U  mnie pracują bez problemu. Kolega pytał o RGB-  samsung kosztuje prawie 9zł a epiostar niecałe 3zł -  RGB samsung  czy epistar jest na diodach 5050 i IP67 w przypadku epistara. Jak dobrze poszuka to znajdzie też epistara IP 67 białego -  ja znalazłem.

Tak w ogóle to IP 65 jest to ochrona przed bezpośrednim strumieniem wody z różnych kierunków a nie zraszacza. Druga sprawa to polecane są moduły na diodach 5630 a te nie mają 120lumenów z trzech diód. Poczytaj jeszcze o diodach 2835:)

Opublikowano
10 minutes ago, jaras said:

 U  mnie pracują bez problemu. Kolega pytał o RGB-  samsung kosztuje prawie 9zł a epiostar niecałe 3zł -  RGB samsung  czy epistar jest na diodach 5050 i IP67 w przypadku epistara. Jak dobrze poszuka to znajdzie też epistara IP 67 białego -  ja znalazłem.

Tak w ogóle to IP 65 jest to ochrona przed bezpośrednim strumieniem wody z różnych kierunków a nie zraszacza. Druga sprawa to polecane są moduły na diodach 5630 a te nie mają 120lumenów z trzech diód. Poczytaj jeszcze o diodach 2835:)

 

Odnosilem się w mojej wypowiedzi jedynie do swiatel bialych do ktorych dales linka, nie RGB.  Polecane na forum to Samsung 5730 jak wspomnialem wczesniej i daja 120 lumenow. Zobacz sam link ponizej, ten link jest w co drugim poscie o "ledach na sterowniku Romka". Wszystkie informacje mozesz tam znalezc. 

https://www.perfektmarket.com.pl/modulled-goq-samsung-3-smd-5730-zimny-11000k-id-765

 

5 Water jets Water projected by a nozzle (6.3 mm) against enclosure from any direction shall have no harmful effects.

 Wyciete z Wikipedii. Waz ogrodowy to 12.5mm (0.5cala), 6.3mm to moze faktycznie nie zraszacz, ale wezyk bardzo malych rozmiarow. Nie mowie, ze nie bedzie wystarczajace dla naszych potrzeb, ale to jest tez przyczyna wyzszej ceny. 

Diody 2835 to w zasadzie ulepszone diody 5050 dajace wiecej swiatla i pobierajace mniej energii. Jesli chcialbys takowe uzyc w Ledach RGB uwazam, ze to swietny pomysl, natomiast w ledach barwy bialej jak w Twoim linku polecalbym 5730. 

Zeby nie bylo, ze dla samsunga pracuje czy cus, Epistar to swietna firma i jak najbardziej polecam ich ledy jesli znajdziesz o takich samych specyfikacjach jak samsunga a tansze :).

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tak to jest jak człowiek myli ppi z mikronami, używam wkładów szurkowych i stąd ten mój błąd. Oczywiście 10ppi będzie dobrze.
    • Postanowiłem rozłożyć go na częśći pierwsze i ponownie złożyć przy okazji czyszcząc go. I tym razem zrobiłem porządnie tzn. węże pod wpływem wody zrobiły się bardziej giętkie i nadziałem wąż max na króciec i max dokręciłem nakrętką blokującą. Dodatkowo wstawiłem filtr do miski i kupie ten czujnik wilgoci tak jak ktoś mi tu radził. Także teraz będzie ok.
    • Dzięki za odpowiedź. Faktycznie ryby wpuściłem dość wcześnie, ale Oase tak zalecało przy tym akurat preparacie, poza tym wydaje mi się, że cykl lepiej się zamknie przy brudzących rybach, no zobaczymy, mam nadzieje że nie będę żałował. Wystrój akurat taki mi się podobał najbardziej, żwir również chciałem żeby był jasny jak również jego precyzyjnie dobrany rozmiar(firma Invital). Dołożyłem też 3 głazy lawy dla biologii wewnątrz z czego jedna osobiście przywieziona zdaje się z Grecji.  Aha, dałem trzy anubiasy i widzę że w przeciągu 2 tygodni dały nowe odrosty, nie wiem czy to coś znaczy, zobaczymy.  W moim pojęciu akwarium ma cieszyć i nie musi być w 100% odwzorowaniem biotopu.  Groty są zarówno z jednej ja i z drugiej strony akwa. Mam nadzieje że ryby znajdą swoje miejsca.  Aha, jest jeszcze cyrkulator sicce voyager 2000 praktycznie niesłyszalny. Biomaster zresztą też niezwykle cichy. No i niesamowita wygoda z tym prefiltrem. No zobaczymy jak się dalej potoczy.  Tu jeszcze inna fotka z inną długością światła  pozdrawiam   
    • Witamy na forum KM Zestaw akwariowy dobry ale szkoda, że zmarnowałeś po części jego potencjał nienaturalnym wystrojem Garaże choć nienaturalne dają duże możliwości ukrycia - jeżeli Tobie się podobają to OK. Nie podoba mi się za to i to bardzo ten żwirek - wygląda bardzo sztucznie Ryby wpuściłeś za wcześnie a akwarium jest niedojrzałe. Trzymam kciuki aby parametry Ci się nie rozjechały a plagi egipskie ominęły. Zachęcam do dogłębnej lektury forum. Mógłbyś uniknąć błędów zwłaszcza z dojrzewaniem akwarium.    
    • Zawsze możesz włożyć wąż do wrzątku w kubku żeby zmiękł i nadziać ponownie głębiej, dokręcić nakrętke i wszystko gra. 
    • Witam serdecznie. Po długiej przerwie postanowiłem wystartować Malawi Mbuna.  Tym razem zrobiłem mocny research, chciałem zestaw premium ok 300L z estetycznym wyglądem i przemyślaną i w miarę uproszczoną obsługą.  Wybrałem zestaw Oase 300L highline, oryginalne oświetlenie zamieniłem na listwę skylight entriq 105. Akwarium ma 115cm długości, suchy komin, szkło optiwhite 100mm grubości każda szyba, zaciemnione szkło, zasys do filtra w dnie, bardzo łatwy dostęp do tafli wody przez prostą i estetyczną pokrywę którą można delikatnie rozszczelnić, otwór na karmienie etc.  Za filtrację służy Oase biomasyer 850 z mediami- hyperpor, primepor, gąbka 30ppi w prefiltrze i na dole filtra, sera cristal clear na górze, na potem purigen.  akwarium wystartowało 2 tygodnie temu, bakterie Oase + preparaty Tropical do stabilizacji flory bakteryjnej i wstępnego wyklarowania. Narybek wpuszczony po tygodniu/ zgodnie ze wskazaniem na opakowaniu tabletek bakteryjnych Oase, zbiornik nie do końca jeszcze wyklarowany, NO2 i NO3-0.  Obsada bez szału- 10x saulosi coral, 5xrdzawe, 5xyellow-3-4cm. Dziś zrobię podmianę i wyczyszczą prefiltr.  Marazie idzie zgodnie z planem, tak mi się zdaje 😉  pozdrawiam i liczę na dyskusje :-)
    • Szczerze mówiąc nie mam za bardzo miejsca tam gdzie stoi obecnie filtr. Musiałbym się zastanowić jak to wszystko ustawić a pokój mały w mieszkaniu zbudowanym w peerelu z wielkiej płyty.
    • Jak masz miejsce to wsadź filtr do jakiejś miski, wsadź na dno czujnik wilgoci i śpisz spokojnie, w razie czego obudzi nawet sąsiadów😉
    • No ok skoro tak piszesz i skoro macie doświadczenie z tymi filtrami to troche mnie to uspokaja. Zresztą kubełki są fajne i wydajne ale z tymi przeciekami to zawsze może się zdarzyć. 
    • Zapamiętaj "Cierpliwość cnota akwarysty"
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.