Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie, ale to ma podać orientacyjną cenę "standardowego" baniaka. Wiadomo, że wszelkie udziwnienia i kaprysy kupującego zawyżą cenę.
Przemkowi proponuję zrobić dopisek, że ceny z kalkulatora nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu czy jakoś tak. ;)

Wysłane z telefonu

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przemku informatyk który ci robi ten kalkulator cen akwariów moim zdaniem powinien nanieść takie poprawki.

1/  w cenie końcowej brak znaków po przecinku - cena w pełnych zł bo dla tego porawionego szkła 10mm wychodzi takie monstrum

Cena akwarium w zł : 1209.6000000000001

2/ Już na to zwracała uwagę Agnieszka ale podpowiem.

Albo na stałe albo po wybraniu za cienkiego szkła powinien wyskakiwać na czerwono taki komunikat jak od wielu lat mają takie kalkulatory wycen baniaczków  u innych .

Klient raczej wie jakie wymiary chce ale nie wie jakiej grubości szkło do tych wymiarów jest zgodne normami i twoim doświadczeniem z wielu lat praktyki.

Zobacz co wyskoczyło jak chciałem zamówić baniak 200x60x60 ze szkła 4mm

http://sklep.roslinyakwariowe.pl/kalkulator-akwarium.php?length=200&depth=60&height=60&thickness=4&x=58&y=15

" PORADNIK
Wybrałeś akwarium o wysokości 60cm, takie zbiorniki wykonuje się z szyb o grubości 10, 12 lub 15mm (w zależności od wymiarów akwarium).

Uwaga: powyżej 150cm długości akwaria bez wzmocnień muszą być wykonane z szyby 12mm lub 15mm
Uwaga: powyżej 70cm wysokości akwarium stosuje się szkło 15mm lub 19mm

Przykłady najczęściej zamawianych akwariów ze szkła 10, 12 i 15mm:
8mm + wzmocnienia: 100x50x50, 100x50x60. 100x60x50, 120x40x50, 120x50x50, 150x50x50 (wzmocnienia wzdłużne na całej długości szyby)
10mm: 60x60x50, 60x60x60, 90x50x50, 90x60x60, 100x50x50, 100x50x60, 100x60x50, 120x40x50, 120x50x50
10mm + wzmocnienia: 150x50x50, 150x50x60
12mm: 120x50x60, 120x60x60, 130x50x50, 140x50x50
12mm + wzmocnienia: 150x60x60, 160x60x50, 160x60x60, 180x50x60, 180x60x60, 200x50x60, 200x60x60
12mm + wzmocnienia wzdłużne + 2-3 poprzeczne: 200x60x70, 200x70x70, 250x50x60, 250x60x60
15mm: + wzmocnienia wzdłużne: 200x60x60, 200x60x70, 200x70x70
15mm + wzmocnienia wzdłuzne + 1 poprzeczne: 220x60x70, 220x70x70

"

Chyba że masz inne zasady dobierania grubości szkła w zależności od wymiarów akwarium i róznych kombinacji wzmocnień wzdłużnych i poprzecznych.

powodzenia życzę bo nareszcie wdrażasz to co powinno być 10 lat temu.

Opublikowano
15 minut temu, deccorativo napisał:

nareszcie wdrażasz to co powinno być 10 lat temu

10 lat temu - to goście z kartką i długopisem wyliczali i to w Warszawie.

Na tak chwalonej e-rybce też nie widzę kalkulatora, a tylko telefon.

Więc chyba nie jest to standardem i dzisiaj a co dopiero 10 lat temu.

  • Dziękuję 3
Opublikowano (edytowane)

 

Po części się z Tobą  zgadzam .Jednak z drugiej strony jestem ja,nie automat . Takie kwestie są weryfikowane na bieżąco.Zobaczę co można osiągnąć w tym temacie.

Dziś można zrob prawie wszystko,tylko trzeba wziąć pod uwagę że zaawansowany algorytm kosztuje nie małe pieniądze. 

 

Sam Spiochu dobrze zauważył że kalkulator ma podawać cenę orientacyjną. 

...Przemku. Czerwony kolor jest zastrzeżony dla moderatorów.

 

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Dziękuję 1
Opublikowano
37 minut temu, stan napisał:

No tutaj rozbiłeś bank, precyzja jest niesamowita. Super robota. 

Wygląda pięknie taki full OW bez wzmocnień, ale to nie dla Nas. Dla efektu musi być otwarte- pyszczaki by powyskakiwały.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.