Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę bardzo dwie następne propozycje

44 minuty temu, sochocki79@gmail.com napisał:

Mam pojęcie o mechanice i hydraulice ale boję się samemu robić narurowiec.

Na rozgrzewkę by się nie bać w przyszłości narurowca taka opcja.

1/:e_biggrin:

HW304A  bez tej gąbki z rowkami a w zamian schowany  w szafce nawężowiec ( rurek zgrzewanym lub klejonych z pcv nie ma) :D z 1-2 korpusy równolegle z gąbkami od Woda tech ppi45 - jak to koledzy piszą łapek nie moczysz w akwarium i nic poza rurką zasysu w baniaku nie wali po gałach , ale falownik bym dał.

2/ :D

49 minut temu, sochocki79@gmail.com napisał:

Tylko czy da to efekt? Widziałem kiedyś u znajomego w NL dwa kubły połączone jeden mechanik drugi biolog ale czy to ma sens?

No sam zobacz -nie ma to sensu bo niemal bezobsługowe akwarium z super parametrami wody NH4/NO2 -0 , NO3 -2ppm PO4 -0,2ppm -oraz tak czystą i klarowną jak na fotce wodą masz bez kubłów, bez ceramiki, woda nie opuszcza zupełnie akwarium i wszystko tylko na gąbce, TMBT i Purolite i na dwu pompkach Hydor Pico 1200 czyli w sumie 14W mocy.

I to wszystko na stałe bez podmianek wody - no tak na prawdę to raz na miesiąc 20% wody robię ale tylko by nie było że nie wietrzę mieszkania rybom.

fotka z tej chwili i baniak brudny nie sprzątany od 2 tygodni bo próba z glonami na szybach idzie - tak wygląda przez 1,5 metra wody.

ATT00919.jpg

 

Na warszawskim Ursynowie - Purolite działa na 25% bez względu co nawydziwiasz to znaczy klaruje wodę owszem ale NO3 stale ok 20ppm i za chiny ludowe nie zejdziesz niżej.

Jak zregenerujesz złoże to 1-2 dni leci 1-5ppm a trzeciego już tyle ile w baniaku - czyli dupa blada.

Z tym właśnie ma problem i Michał i Plezi.

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, deccorativo napisał:

Na warszawskim Ursynowie - Purolite działa na 25% bez względu co nawydziwiasz to znaczy klaruje wodę owszem ale NO3 stale ok 20ppm i za chiny ludowe nie zejdziesz niżej.

Jak zregenerujesz złoże to 1-2 dni leci 1-5ppm a trzeciego już tyle ile w baniaku - czyli dupa blada.

Z tym właśnie ma problem i Michał i Plezi.

 

 

Więc nie zwalaj proszę Henryku winy na filtr - niestety na naszym  forum często pokutują jakieś mity, w oparciu o które wyciągamy następnie błędne wnioski.  Dlatego zawsze zalecam daleko idącą ostrożność jeśli chodzi o formułowanie autorytarnych twierdzeń, które nie zawsze mają wiele wspólnego z rzeczywistością....

Opublikowano
7 godzin temu, deccorativo napisał:

Proponuję jednak jeden duży silny kubeł  np HW304A  bez lampy UV  ale z realnym wypływem wody tak 1700l/h  wtedy w kuble i TMBT zadziała a i Purolite sklaruje wodę na zasys dasz tylko dużą gąbkę gęstą z rowkami jak mechanik. no i z racji dużej ilości kamieni falownik ze 4000l/h.

 

 

7 godzin temu, sochocki79@gmail.com napisał:

Może inne propozycje gotowców.

Nie wierzę w super kombajny, które załatwiają wszystko, takie 3 w 1 (dotyczy to nie tylko akwarystyki). Jeśli tutaj, oprócz biologa, będzie to też mechanik z dużą, gęstą gąbką, to albo będziesz musiał często czyścić gąbkę, bo będzie się przytykać, co zmniejszy przepływ i wpłynie negatywnie na żywotność pompy, albo zamontujesz rzadką gąbkę, a wtedy będziesz musiał często otwierać kubeł. Nie bez powodu producenci zaopatrują swoje filtry w rzadkie gąbki (również prefiltry).

Po to są mechaniki, żeby poprzez swoją dużą powierzchnię zbierać większość zanieczyszczeń. Kubeł, jako biolog, jest wtedy rzadko otwierany i czyszczony. Ja to robię raz w roku. Może nie ma u Ciebie Atmana, ani Aquaela, ale jakieś mechaniki pewnie są. Kubełek z przepływem 1200l. wystarczy. do tego mechanik z przepływem 2000l. i nie potrzebujesz cyrkulatora. Przy rzadkiej  gąbce nie będzie malał przepływ, a przy tym przepływie nawet rzadka gąbka Ci wszystko ładnie ściągnie.

Możesz też zrobić kaseciaka, ale nie wierz, że rozwiąże wszystkie problemy. Jest to po prostu innego typu filtracja. Deccorativo sam zresztą przyznał, że nie u każdego jest tak pięknie, jak u Niego. Post_Mortem już to zacytował. Plezi przecież ma kaseciaka. Wodę też można mieć kryształ bez tych wszystkich uzdatniaczy (purolite, TMBT...itp.) W którymś poście już pokazałem jak wygląda to u mnie przez 180cm. wody.

  • Dziękuję 2
Opublikowano
14 godzin temu, Post_Mortem napisał:

Więc nie zwalaj proszę Henryku winy na filtr - niestety na naszym  forum często pokutują jakieś mity, w oparciu o które wyciągamy następnie błędne wnioski.  Dlatego zawsze zalecam daleko idącą ostrożność jeśli chodzi o formułowanie autorytarnych twierdzeń, które nie zawsze mają wiele wspólnego z rzeczywistością....

Właśnie dlatego że nie bujam w obłokach tylko twardo stoję na ziemi to wiem że Eheim Classic 2217 ma pompę papierowo ;)1000l/h ale jak zdejmiesz samą głowicę i zanurzysz w wannie to będzie wylatywało max 800l/h a jak dasz węże i fabryczne wkłady to ok 600-700l/h i taką 70%tową wydajność ma każdy dowolny kubeł i także Michał tyle ma więc nie czepiam się kubłów Eheima. Sochackiemu radzę by kupił jeden silny zamiast najpierw jednego Eheima 2217 a po czasie sam stwierdzi że drugi potrzebny - porównajcie tylko koszt. Wiem że Sochacki nie dostanie w Niemczech HW ale ma przyjaciół w Polsce.

Wszyscy poza Fluvalem podają wydajność pompy z sufitu a dla nas liczy się realny prawdziwy wypływ z kubła. Fluval podaje raz teoretyczną wydajność pompy ale podaje też faktyczny realny maxymalny wypływ z kubła - inni rzadko to napiszą.

Np dla FX6 jest to cyt z Trzmiela :)

Max Wydajność pompy

3500 l/h

Max Przepływ wody przez filtr

2300 l/h

Moc

48 WATT

Jak spojrzysz na ten kubeł w środku to są ogromne wielkie powierzchnie gąbek i stosunkowo maleńkie złoże ceramiki a wypływ max tylko 65,7% teoretycznej wydajności pompy sam producent deklaruje.

Nie zwalam więc winy na kubły choć michal_j ma takie Eheimy dwa, a fakty są bezsporne - poza nitryfikacją nie ma ani dobrej mechaniki ani kryształowej wody ani usuwania NO3 bo na pw z Michałem pomaleńku dochodzimy co i jak.

A muszę go tu pochwalić że rzadko widuję tak perfekcyjne wykonanie tak złożonej filtracji 10in1 jak on ma, o koszcie tego nie wspomnę a jednak napisał do mnie bo nie jest zadowolony i nad tym w spokoju i stojąc na ziemi pracujemy.:D

Opublikowano
15 minut temu, deccorativo napisał:

Max Wydajność pompy

3500 l/h

Max Przepływ wody przez filtr

2300 l/h

Moc

48 WATT

HW nie dostanę ale kubeł Fluvala bez problemu dostanę nawet z takimi wartościami jak piszesz w tabeli. Większy problem mogę miec z głowicą do mechanika ale -coś da się wymyśleć u mnie w miejscowości jest mały sklep zoo i aqua ale próbuje namierzyć konkretny sklep zoo w odległości 150-200km (promień obejmuje Norymberge,Regensburg,Monachium) więc myślę że znajdę i wtedy zadam konkretne pytania o konkretny sprzęt. Ale wasze rady i podpowiedzi rozjaśniły mi już na jaką filtrację stawiam na początku duży kubeł (złoża będe myślał pózniej jakie dac ) i mechanik (głowica + gąbka). 

15 minut temu, deccorativo napisał:

Właśnie dlatego że nie bujam w obłokach tylko twardo stoję na ziemi to wiem że Eheim Classic 2217 ma pompę papierowo ;)1000l/h ale jak zdejmiesz samą głowicę i zanurzysz w wannie to będzie wylatywało max 800l/h a jak dasz węże i fabryczne wkłady to ok 600-700l/h i taką 70%tową wydajność ma każdy dowolny kubeł i także Michał tyle ma więc nie czepiam się kubłów Eheima. Sochackiemu radzę by kupił jeden silny zamiast najpierw jednego Eheima 2217 a po czasie sam stwierdzi że drugi potrzebny - porównajcie tylko koszt. Wiem że Sochacki nie dostanie w Niemczech HW ale ma przyjaciół w Polsce.

Wszyscy poza Fluvalem podają wydajność pompy z sufitu a dla nas liczy się realny prawdziwy wypływ z kubła. Fluval podaje raz teoretyczną wydajność pompy ale podaje też faktyczny realny maxymalny wypływ z kubła - inni rzadko to napiszą.

Np dla FX6 jest to cyt z Trzmiela :)

Max Wydajność pompy

3500 l/h

Max Przepływ wody przez filtr

2300 l/h

Moc

48 WATT

Jak spojrzysz na ten kubeł w środku to są ogromne wielkie powierzchnie gąbek i stosunkowo maleńkie złoże ceramiki a wypływ max tylko 65,7% teoretycznej wydajności pompy sam producent deklaruje.

Nie zwalam więc winy na kubły choć michal_j ma takie Eheimy dwa, a fakty są bezsporne - poza nitryfikacją nie ma ani dobrej mechaniki ani kryształowej wody ani usuwania NO3 bo na pw z Michałem pomaleńku dochodzimy co i jak.

A muszę go tu pochwalić że rzadko widuję tak perfekcyjne wykonanie tak złożonej filtracji 10in1 jak on ma, o koszcie tego nie wspomnę a jednak napisał do mnie bo nie jest zadowolony i nad tym w spokoju i stojąc na ziemi pracujemy.:D

 

Opublikowano
38 minut temu, sochocki79@gmail.com napisał:

HW nie dostanę ale kubeł Fluvala bez problemu dostanę nawet z takimi wartościami jak piszesz w tabeli. Większy problem mogę miec z głowicą do mechanika ale -coś da się wymyśleć u mnie w miejscowości jest mały sklep zoo i aqua ale próbuje namierzyć konkretny sklep zoo w odległości 150-200km (promień obejmuje Norymberge,Regensburg,Monachium) więc myślę że znajdę i wtedy zadam konkretne pytania o konkretny sprzęt.

Kolego nie od parady pisałem że masz przyjaciół w Polsce i stać cię na FX6 ale go nie kupuj czasami ( może nie wejść do szafki ) ale zapewne jesteś tam "na dorobku" więc lepiej oszczędzaj a nie szastaj kasą i nie szukaj sklepów jak z Warszawy do Krakowa tylko pracuj i składaj powoli Malawkę. Ja ci pomogę.

Mogę ci tu kupić HW304A i wysłać Pocztą do ciebie do Niemiec ale to już ewentualnie pisz na PW. wyjdzie 250zł + 15 przesyłka kurierem + koszt "szkło do Niemiec" tego nie wiem ile, ale myślę że nie więcej jak 30zł więc suma sumarum - 79 EUR:D to jest połowa tego Ehiema 2217  który jest przecież doskonałym filtrem 600 jak podaje producent - ciekawe co to znaczy te 600?

Opublikowano

 

42 minuty temu, deccorativo napisał:

Mogę ci tu kupić HW304A i wysłać Pocztą do ciebie do Niemiec ale to już ewentualnie pisz na PW. wyjdzie 250zł + 15 przesyłka kurierem + koszt "szkło do Niemiec" tego nie wiem ile, ale myślę że nie więcej jak 30zł więc suma sumarum - 79 EUR:D to jest połowa tego Ehiema 2217  który jest przecież doskonałym filtrem 600 jak podaje producent - ciekawe co to znaczy te 600?

Ok. jak coś będe się odzywał na prv dzięki za propozycje.

43 minuty temu, deccorativo napisał:

Kolego nie od parady pisałem że masz przyjaciół w Polsce i stać cię na FX6 ale go nie kupuj czasami ( może nie wejść do szafki ) ale zapewne jesteś tam "na dorobku" więc lepiej oszczędzaj a nie szastaj kasą i nie szukaj sklepów jak z Warszawy do Krakowa tylko pracuj i składaj powoli Malawkę. Ja ci pomogę.

A co do "na dorobku" to pojęcie mi obce nigdy nie oszczędzałem i raczej nie będe (jak ciśnieie jest można pożyczyć wziąć kredyt lub nadgodziny) z zasady żyje na bierząco(bez przesadnych szaleństw, nie wyjeżdzałem po to żeby odkładać i żyć na zupkach chinskich no i nie planuje powrotu) i jakoś zawsze idzie. A co do odległości to i tak robiłem często po 300-500 km dziennie(a czasem i 1300km się walneło ) jak był  sezon(sceny,światło i ogólnie produkcja dla tkzw. show biznes jako sztaplarz montażysta) w pracy, więc podjechać to nie problem (fajnie się czasem ruszyć i pojeżdzić) bo tu praca stacjonarna .A co do pomocy przy składaniu to będe bardzo wdzięczny myślę w przyszłym tygodniu składać sprzęt (elektronike, dekor itp)  bo akwa to dopiero w grudniu jak się przeprowadzę (nie będe znajomym zagracał chaty u nich mieszkam) po konsultacjach  z moją Panią na skype (mieszka chwilowo Berlin ) jako że po wystawowe nie przejdzie (brak gwarancji) http://www.ebay.de/itm/JUWEL-Aquarium-Rio-300-Komplettaquarium-/112149382462?hash=item1a1c9fc53e:g:wiwAAOSwsFpWRd~g Juwel Rio 300, tylko teraz poszukać gdzie będzie fajna cena i możliwości kupna tylko szafka+pokrywa+akwa (bez filtra , świetlówek itp), wymairy to  120x50x60cm  a litrarz to 350 l

Opublikowano
Dnia 6.10.2016 o 21:11, sochocki79@gmail.com napisał:

Bardziej mi chodzi o konkretne nazwy sprzętu dobrego raczej nie interesują mnie najtanisze chińczyki itp.

Zwracam tylko uwagę, że HW304A to chińczyk.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.