Skocz do zawartości

Zamiana 240L na Optiwhite 480L-172×47×60h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
20 minut temu, spiochu napisał:

No pięknie. Ale co z lewą stroną? Z tą szybą to tak jakby jej nie było...
Jednak nie zdecydowałeś pozbyć się telewizora... ;)

Wysłane z telefonu

Hehe, lewa strona jest docięta tylko jeszcze jej nie dokleiłem. Dzisiaj to zrobię.

Opublikowano

Zbiornik w środę prawdopodobnie będzie do odbioru.
Powoli wszystko już mam z kompletowane. W poniedziałek przychodzi paczka z formatkami pcv więc będę kleił pokrywę i turbo kasetę.
Wczoraj doszła gąbka myślicie że dobrym pomysłem byłoby wrzucić ja tak luzem do starego zbiornika? Może bakterie by się już zasiedliły? Mogę ją polać stability albo prodibio?

Przy okazji myślę o aranżacji. W starym akwa mam serpentynit, który wykorzystam z lewej strony zbiornika. Zbuduje jakąś kompozycje z nich lub zostawię tylko ten duży.
07d139d01189107ea0642f44a5d38cd4.jpg84a7ce7b7686ea5571a7355df27e8342.jpg

Kupiłem dodatkowe kamienie z tymże zakupy robiłem późnym popołudniem kiedy prawie się z ciemniało i niestety są przeciętne ale może coś się z nich stworzy.
Proszę o podpowiedź czy idę w dobrym kierunku jeśli chodzi o ułożenie kamieni:
eadb8778180faee971215f2a2f4a54d7.jpg

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Opublikowano

Część rzeczy może niepotrzebnie, ale.......powiem:

1/ rozsunął bym dwie "kupy" tworząc między nimi plażę

2/ odległości między "kupami" a bokami zbiornika nie powinny być takie same

3/ wielkości "kup" nie powinny być identyczne

4/ ilość kamieni jest funkcją strategicznego wyboru: mbuna czy non-mbuna

5/ moim zdaniem, lepiej wygląda: dużo mniej kamieni, ale choć trochę większych

6/ warto ekspozycję "na sucho" spryskać wodą - z reguły wychodzi wtedy, że któryś kamień nie pasuje do reszty

7/ wszystko powyżej jest mniej istotne od tego, czy akwarium będzie podobało się Tobie:smile:

Powodzenia

  • Dziękuję 1
Opublikowano
31 minut temu, tom77 napisał:

Część rzeczy może niepotrzebnie, ale.......powiem:

  Kolego każda rada się przyda i za każdą dziękuję.

32 minuty temu, tom77 napisał:

1/ rozsunął bym dwie "kupy" tworząc między nimi plażę

2/ odległości między "kupami" a bokami zbiornika nie powinny być takie same

3/ wielkości "kup" nie powinny być identyczne

Rozumiem.

33 minuty temu, tom77 napisał:

4/ ilość kamieni jest funkcją strategicznego wyboru: mbuna czy non-mbuna

Z racji tego że to będzie moja druga przygoda z Malawi, tym razem mam zamiar delektować się Utaką, ale jeszcze dokładnie nie podjąłem decyzji jaka będzie obsada.

42 minuty temu, tom77 napisał:

5/ moim zdaniem, lepiej wygląda: dużo mniej kamieni, ale choć trochę większych

No właśnie podobnie moja luba mówiła. Echh trzeba będzie się jeszcze raz wybrać po kamienie.

42 minuty temu, tom77 napisał:

6/ warto ekspozycję "na sucho" spryskać wodą - z reguły wychodzi wtedy, że któryś kamień nie pasuje do reszty

Dobry pomysł - dziękii!

Opublikowano (edytowane)

Kolejne dni oczekiwania na szkiełko upłyneły pracowicie :D

Po odpracowaniu "pańszczyzny" wpadam do domu i przygotowuje wszystko co zaplanowałem.

Lewa strona do komody wklejona, Spiochu już nie mam Telewizora ;) Polecam nózki, bardzo łatwo się poziomuje i za 4zł naprawdę dobra jakość, wysokość tylko 4,5cm.

Pokrywa z płyt Hips i PCV prawie skończona, pochwale się jak wszystko zmontuje :D

Turbp Kaseciak 2w1 skończony, pozostaje jeszcze folie pozrywać. Środkowa przegroda ruchoma, przepływ dolny ustawiony na 6cm.

DSC06772.JPGDSC06771.JPGDSC06775.JPG

 

Jak myślicie zasys będzie wystarczający: 5 szczelin po 5cm na 5mm i w podłodze 5mm na 5mm??

Mam jeszcze pomysł, choć nie jestem jeszcze pewien czy go wykonam, mianowicie chcę dokleić z prawej strony małą komorę na ukrycie bloku z rury PCV na purolite. Co sądzicie?

 

Edytowane przez eazeo83
Opublikowano

Przemek -  widzę najnowsze arcydzieło filtracyjne - turbo-kaseciak z ruchomą przegrodą. Szczeliny wystarczą na pewno i nic nie doklejaj bo wiedziałem wcześniej  że trzeba coś nowego wymyślić :D

W prezencie masz zdjęcie jak zrobić elastyczny blok adsorbera na cały 1 litr Purolite by wszedł do komory pompy nad pompę główną a kranik wystawał nad lustro w komorze.

20161019_220417.jpg

Kupuje się to w każdej aptece za mniej niż 2zł i ucina to długie:D niestety drobinki Purolite tylko raz trzeba za pomocą lejka wsypać do środka wyjmując kranik ( łatwo się demontuje )  Od strony pompy ma taki zawór zwrotny by się mocz nie cofał to i drobinki Purolite też nie cofną się do pompy. Po załadowaniu Purolite wpychasz trochę waty akwarystycznej w rurkę przy kraniku i wciskasz na powrót ten kranik.  Jak puścisz wodę to się nadmie jak balon i wypełni komorę - wiesz że ciszej bo pompę mniej słychać:D

Chciałem jutro załadować i sprawdzić w działaniu ale zrób to ty.:D ja kończę chińskie tło i pompa z Niemiec przyszła 4500l/h  30W za całe160 zł:e_biggrin: no to jest dopiero kobylasta bestia już mi się podoba - testy czas zacząć.

 

 

 

Opublikowano

Dwa zastrzeżenia co do użycia tego worka. Nie jest przystosowany do pracy pod ciśnieniem i długotrwałego przebywania w wodzie. Może się rozlecieć. Drugie wstawiony do kasety z przegrodami po napełnieniu wodą skutecznie odetnie przepływ wody. Oczywiście to tylko moja teoria.

Opublikowano
28 minut temu, suricade napisał:

Dwa zastrzeżenia co do użycia tego worka. Nie jest przystosowany do pracy pod ciśnieniem i długotrwałego przebywania w wodzie. Może się rozlecieć. Drugie wstawiony do kasety z przegrodami po napełnieniu wodą skutecznie odetnie przepływ wody. Oczywiście to tylko moja teoria.

Z tym drugim jestem w stanie się zgodzić, ale skoro wytrzymuje mocz to raczej się nie rozpuści od wody.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.