Skocz do zawartości

Zamiana 240L na Optiwhite 480L-172×47×60h


eazeo83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Wreszcie nadszedł upragniony czas na zmianę zbiornika i jego lokalizacji.

Co prawda zmiana nie jest aż tak spektakularna pod względem wymiarów, jednakże zawsze to coś.

Obecnie od dwoch lat delektuje się widokiem pyszczaków w profilowanym Wromaku 240l. A już nie długo będzie przeprowadzka do akwarium o wymiarach:
Długość 170cm
Szerokość 45cm
Wysokość 50cm
Szkło Optiwhite dookoła z dnem z Float. Silikon bezbarwny.

Oczywiście chciało by się więcej, niestety ograniczeniem jest dostępne miejsce.

Akwarium będę zamawiał u p. Przemka Wieczorek. Póki co kontakt, doradztwo pierwsza klasa. Niestety termin wykonania 4-5 tygodni. Przynajmniej będzie czas na dobre planowanie całego przedsięwzięcia. A jest o czym myśleć i co robić.

Mam do wzmocnienia szafkę. I chcę rozpocząć budowę kaseciaka. W obecnym akwarium mam filtry: kubełek Fluval 306 i wewnętrzny również Fluval U4 które spisują się na medal, brak problemów z biologia. Za cyrkulację odpowiada JVP 101. Blok z Purigenem na pompce Hydor działa od roku.

Nie sądzę abym mógł wykorzystać coś jeszcze z powyzszego oprócz grzałki i bloku w nowym zbiorniku dlatego skłaniam się w stronę kaseciaka z jakąś sensowną pompą. Będę prosił o pomoc w jego budowie bo powiem szczerze po lekturze 123 stron wątku o kaseciakach nadal nic nie wiem.

Moja lepsza połówka (tak przynajmniej inni mówią) dała warunek że akwa ma mieć pokrywę z lakierowanej płyty mdf na wysoki połysk tak jak komoda na której będzie stało akwarium. Przymierzam się powoli do budowy takiej pokrywy. Do oświetlenia wykorzystam moduły Led Samsung 5630 i tasmę Led niebieską z odrobiną czerwonej, wraz z sterownikiem, które mam w obecnym akwarium.

Tłem będzie czarna folia. W środku serpentynit z piaskiem koralowym.

Zbiegiem wydarzeń będę dodawał Photo i dzielił się wrażeniami.

Mam nadzieję że nie zanudziłem aż tak bardzo.

Pozdrawiam wszystkich czytających.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eazeo83 napisał:

Obecnie od dwoch lat delektuje się widokiem pyszczaków w profilowanym Wromaku 240l. A już nie długo będzie przeprowadzka do akwarium o wymiarach:
Długość 170cm
Szerokość 45cm
Wysokość 50cm
Szkło Optiwhite dookoła z dnem z Float. Silikon bezbarwny.

Cześć ,
O ile nie jest za późno na takie przemyślenia to rozważ powiększenie głębi te 45cm
będzie za tobą chodzić dopiero jak ustawisz zaaranżujesz zbiornik .
Z czasem zamarzy Ci się jakieś tło 3D czy coś w tym stylu i będziesz sobie „pluł w brodę” .
Sam mam zbiornik niemal wew 225x80x80h i obecnie bym wolał "zdjąć tą dyche" z wysokości 
i dołożyć ją do głębi a najlepiej bym widział 240x100x70h :-)
Nawet toje widzę jako 170x50x45h  (bez ingerencji w koszty).
Sam zobaczysz niebawem nie będzie to tylko moje zdanie .




 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bezwzględne minimum wysokości to 50cm. Mój baniak ma tyle i cały czas żałuję, że nie więcej. 45cm. szerokości to też malizna. Spróbuj przeforsować chociaż 55cm. Czym więcej, tym lepiej. Rafcio napisał o tle strukturalnym. Możesz w przyszłości żałować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam tą białą szafkę 170 x40 cm z szybami więc rozumiem dlaczego tylko te 45 cm w baniaku i biała pokrywa na glanc.

Odsuń szafkę o 10 cm od ściany i spytaj żony czy tak może być i tak plecy szafki masz do wzmocnienia a blat w tym białym lakierze i tak trzeba nowy większy dać, a szafkę w środku wzmocnić.

Natomiast co do wysokości baniaka to i tak trzeba będzie przewiesić wyżej albo w inne miejsce te piękne lustro więc tu absolutnie nie 50 cm w górę tylko idz od razu w 60 cm. - proporcje 170/60  ładniej się komponują - mniej jamnikowate od przodu jest.

Kaseciak turbo w lewym rogu przy tym pionie kominowym .

Nie bardzo też rozumiem po co OW dookoła  czyli 4 x OW jak tylko przód i prawy bok widać - 2 szyby OW a 4 szyby OW  to na prawdę duża róznica w koszcie  więc pytam po co?

Nie wiem z jakiej grubości szkła taki baniak h50 się klei ale jako laik myślę że 8mm + wzmocnienia wzdłużne i jedna spinka , przy tak cienkiej szybie nie zobaczysz efektu ze szkła OW  chyba że będzie h60 cm wtedy szkło 10 -12mm. to wtedy warto.

Tak na marginesie ;)

Pompę fajną do kaseciaków na próbę kupiłem  w Chinach przyjdzie za 3 tygodnie to sprawdzimy i wtedy polecę albo odradzę zakup

SOBO  WP 350S

3000l/h ( podobno);)  40W podobno 

kultura pracy  i trwałość nie znana.

ale łącznie z kosztem przesyłki tylko 97 zł i to jest już pewne

https://pl.aliexpress.com/item/SOBO-WP-350S-220V-40W-3000L-H-Water-Pump-For-Aquarium-Fish-Tank-Variable-Speed-To/32702012486.html?spm=2114.13010608.0.50.BN2ypT

może być ciekawa alternatywa dla DCT4000 - za 300 zł

 

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tak jak wspomniałem marzy się mi większe tylko problem jest taki że szafka ma 40cm, dodatkowo już muszę ją wysunąć trochę aby zglebić zbiornik do 45cm czego konsekwencją jest zwężenie przejścia. Tak jak Henryk wspomniał, wzmocnienie szafki konsultowałem już w innym poście.

1.png

Wysokość, nie ma problemu zmienię na 60cm, myślałem tylko że to i tak bez znaczenia dla pyszczaków.

Ale mam zagwostkę teraz. Wasze argumenty jak najbardziej są właściwe.

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Nie bardzo też rozumiem po co OW dookoła  czyli 4 x OW jak tylko przód i prawy bok widać - 2 szyby OW a 4 szyby OW  to na prawdę duża róznica w koszcie  więc pytam po co?

Nie wiem z jakiej grubości szkła taki baniak h50 się klei ale jako laik myślę że 8mm + wzmocnienia wzdłużne i jedna spinka , przy tak cienkiej szybie nie zobaczysz efektu ze szkła OW  chyba że będzie h60 cm wtedy szkło 10 -12mm. to wtedy warto.

Tak na marginesie ;)

Kierowałem się tym, że gdyby czasem szkiełko się porysowało to ratunek w tym że można odwrócić. Szkło będzie z 10mm szyby.

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Pompę fajną do kaseciaków na próbę kupiłem  w Chinach przyjdzie za 3 tygodnie to sprawdzimy i wtedy polecę albo odradzę zakup

SOBO  WP 350S

3000l/h ( podobno);)  40W podobno 

kultura pracy  i trwałość nie znana.

ale łącznie z kosztem przesyłki tylko 97 zł i to jest już pewne

https://pl.aliexpress.com/item/SOBO-WP-350S-220V-40W-3000L-H-Water-Pump-For-Aquarium-Fish-Tank-Variable-Speed-To/32702012486.html?spm=2114.13010608.0.50.BN2ypT

może być ciekawa alternatywa dla DCT4000 - za 300 zł

O super, będę więc czekał na recenzję. Cenowo jest faktycznie duża różnica.

Jeśli chodzi natomiast o kaseciak to o tej lokalizacji właśnie myślałem. Pewno będę zamęczał prośbami o analizę projektów kaseciaka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafcio napisał:

Rozumiem że moja kolejna wypowiedź jest „nieco na siłę” foto wyjaśni ,to ścianka działowa ?
O ile masz „smykałkę” z dziedziny budowlanej . :-)

Hehe z tą budowlanką kolego to nie jest tak żle. Niestety to ściana nośna. Jest z Ytonga i to sprawia że kusiło mnie wycięcie w niej 10cm i w sunięcie tam zbiornika, ale podtrzymuje ona kawał stropu, więc mam obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam od siebie, że pomysł wykonania pokrywy z lakierowanego MDF nie jest dobry;( Wystarczy niewielkie uszkodzenie lakieru i niezabezpieczony MDF bardzo szybko "puchnie" od wilgoci i nie wygląda to dobrze. Radzę spienione PCV lub aluminium (z tym, że "amelenium" ciężko pomalować :P:P)

Edytowane przez timi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @ziemniak zdaję sobie z tego sprawę, ale po prostu muszę mierzyć siły na zamiary. 😉 Planowanej obsady gdzie indziej, niż w Tan-Mal raczej nie dostanę, więc tanio nie będzie. Po wymianie okien w chałupie i kupnie auta trzeba będzie trochę uzbierać na te złote rybki. 😁
    • @TomekT takie plany długoterminowe plany zazwyczaj się nie spełniają, lepiej kuć żelazo póki gorące.
    • Sprzedam książkę Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi (1 wydanie) . Książka w bardzo dobrym stanie + autograf współtwórcy Wojtka Sierakowskiego 🙂  Cena razem 100zł z wysyłką do paczkomatu Inpost.  Zainteresowane osoby zapraszam na priv.
    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.