Skocz do zawartości

Zamiana 240L na Optiwhite 480L-172×47×60h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Czekam na zbiorniczek (już ponoć schnie silikon). Dzisiaj zakupiłem formatki i blat do wzmocnienia komody. Jutro skręcam komodę.

Czas rozpocząć zabawę z kasetą, którą napędzać będzie DCS4000.

Zbiornik będzie miał 60cm wysokości, kasetę myślę zrobić na 50-52cm wysokości ale nadal się nie jestem pewny czy wybrać narożną, czy też prostokątną?

Kaseciaka, chcę zlokalizować na lewym tylnym narożniku. Będzie wzmocnienie dłużne, więc muszę to wziąć pod uwagę jeśli chodzi o czyszczenie gąbeczki.

Co sugerujecie?

 

Opublikowano
23 godziny temu, eazeo83 napisał:

Witajcie,

Czekam na zbiorniczek (już ponoć schnie silikon). Dzisiaj zakupiłem formatki i blat do wzmocnienia komody. Jutro skręcam komodę.

Czas rozpocząć zabawę z kasetą, którą napędzać będzie DCS4000.

Zbiornik będzie miał 60cm wysokości, kasetę myślę zrobić na 50-52cm wysokości ale nadal się nie jestem pewny czy wybrać narożną, czy też prostokątną?

Kaseciaka, chcę zlokalizować na lewym tylnym narożniku. Będzie wzmocnienie dłużne, więc muszę to wziąć pod uwagę jeśli chodzi o czyszczenie gąbeczki.

Co sugerujecie?

 

Ja mam akwarium z E-rybki, w którym wzmocnienia wzdłużne są aż do samej szyby bocznej i mogę Ci napisać, że nie ma żadnego problemu z czyszczeniem gąbki. Konstrukcja kaseciaka na tył jest taka, że tak gąbka jest już poza wzmocnieniem. Problemu z wyjmowaniem nie ma żadnego.

A to jaką wersję wybierzesz (narożny czy prostokątny) to już może uzależnij od aranżacji. Tak żeby stworzyć jak najlepsze warunki do prawidłowej cyrkulacji.

  • Dziękuję 2
Opublikowano
Dnia 7.10.2016 o 21:54, eazeo83 napisał:

Kaseciaka, chcę zlokalizować na lewym tylnym narożniku. Będzie wzmocnienie dłużne, więc muszę to wziąć pod uwagę jeśli chodzi o czyszczenie gąbeczki.

Co sugerujecie?

Tak jak pisze Gosia - konstrukcja kaseciaka została tak dopracowana że żadne wzmocnienia wzdłużne nawet te z erybki czyli po całej długości baniaka nie mają wpływu na możliwości wkładania i wyjmowania czegokolwiek .

Jeszcze usprawniłem turbo-kaseciak choć tego na tej fotce nie ma jeszcze bo nie potrzebuję.

Masz dokładnie lewy narożny turbo-kaseciak w baniaku erybki ma 14x14x 37cm bo h 55cm i jest na stałe przyklejony do czarnego pcv 3mm ( tylną ściana kasety to tło) pod pompę Atman 306  dla pompy DCT/S 4000 tylko długość kasety rośnie z 14cm do 17cm więc i gąbka ma wymiar 17x5xh kasety

 

ATT01068.jpg

Jak to załadować wszystko do kasety jak jest na stałe przyklejona do szyby tylnej lub tła a wszystko pod wzmocnieniem wzdłużnym - to banalnie proste.

Wyjmujesz gąbkę i wkładasz pionowo ruszt a na ruszt w siatce wkładasz złoże co tam wymyśliłeś a na to pompę - na koniec wkładasz gąbkę i kaseciak załadowany mimo że dokładnie i na stałe wklejony pod wzmocnieniem w dowolnym tylnym rogu.

Jak widzisz gąbka stale jest do natychmiastowego wyjęcia do czyszczenia.

 Teraz taki kaseciak 2in1 czyli połączenie turbo-kaseciaka ze standardowym czyli takim z przegrodą.:D

Na fotce widać za gąbką po obu stronach wklejone prowadnice dla gąbki - takie paski pcv szerokości 1 cm .( od przodu gąbki prowadnic nie daję bo woda sama dociska gąbkę do tych wklejonych prowadnic)

Jeśli w odległości 4mm od tych co są wkleisz drugą parę prowadnic i na wysokości 5-10cm od dna wklejsz w rowek pasek pcv 3mm to wsuniesz tam przegrodę z pcv 3mm a jeśli będzie krótsza o 5-10cm  od głębokości kasety to masz przegrodę a na dole okno 5-10cm i wymuszony przepływ dolny.:D.

Ruchoma wyjmowalna przegroda pozwala załadować kasetę jak opisałem powyżej a w zależności od upodobań mieć dwa typy kaseciaka  do wyboru albo turbo albo standard.

 

 

 

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
1 godzinę temu, deccorativo napisał:
Tak jak pisze Gosia - konstrukcja kaseciaka została tak dopracowana że żadne wzmocnienia wzdłużne nawet te z erybki czyli po całej długości baniaka nie mają wpływu na możliwości wkładania i wyjmowania czegokolwiek .

Jeszcze usprawniłem turbo-kaseciak choć tego na tej fotce nie ma jeszcze bo nie potrzebuję.

Masz dokładnie lewy narożny turbo-kaseciak w baniaku erybki ma 14x14x 37cm bo h 55cm i jest na stałe przyklejony do czarnego pcv 3mm ( tylną ściana kasety to tło) pod pompę Atman 306  dla pompy DCT/S 4000 tylko długość kasety rośnie z 14cm do 17cm więc i gąbka ma wymiar 17x5xh kasety

 

ATT01068.jpg

Jak to załadować wszystko do kasety jak jest na stałe przyklejona do szyby tylnej lub tła a wszystko pod wzmocnieniem wzdłużnym - to banalnie proste.

Wyjmujesz gąbkę i wkładasz pionowo ruszt a na ruszt w siatce wkładasz złoże co tam wymyśliłeś a na to pompę - na koniec wkładasz gąbkę i kaseciak załadowany mimo że dokładnie i na stałe wklejony pod wzmocnieniem w dowolnym tylnym rogu.

Jak widzisz gąbka stale jest do natychmiastowego wyjęcia do czyszczenia.

 Teraz taki kaseciak 2in1 czyli połączenie turbo-kaseciaka ze standardowym czyli takim z przegrodą.

Na fotce widać za gąbką po obu stronach wklejone prowadnice dla gąbki - takie paski pcv szerokości 1 cm .( od przodu gąbki prowadnic nie daję bo woda sama dociska gąbkę do tych wklejonych prowadnic)

Jeśli w odległości 4mm od tych co są wkleisz drugą parę prowadnic i na wysokości 5-10cm od dna wklejsz w rowek pasek pcv 3mm to wsuniesz tam przegrodę z pcv 3mm a jeśli będzie krótsza o 5-10cm  od głębokości kasety to masz przegrodę a na dole okno 5-10cm i wymuszony przepływ dolny..

Ruchoma wyjmowalna przegroda pozwala załadować kasetę jak opisałem powyżej a w zależności od upodobań mieć dwa typy kaseciaka  do wyboru albo turbo albo standard.
 


Serdeczne podziękowania. Patent taki prosty a jakże pomocny.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Opublikowano
Tak jak pisze Gosia - konstrukcja kaseciaka została tak dopracowana że żadne wzmocnienia wzdłużne nawet te z erybki czyli po całej długości baniaka nie mają wpływu na możliwości wkładania i wyjmowania czegokolwiek .

Jeszcze usprawniłem turbo-kaseciak choć tego na tej fotce nie ma jeszcze bo nie potrzebuję.

Masz dokładnie lewy narożny turbo-kaseciak w baniaku erybki ma 14x14x 37cm bo h 55cm i jest na stałe przyklejony do czarnego pcv 3mm ( tylną ściana kasety to tło) pod pompę Atman 306  dla pompy DCT/S 4000 tylko długość kasety rośnie z 14cm do 17cm więc i gąbka ma wymiar 17x5xh kasety

 

ATT01068.jpg

Jak to załadować wszystko do kasety jak jest na stałe przyklejona do szyby tylnej lub tła a wszystko pod wzmocnieniem wzdłużnym - to banalnie proste.

Wyjmujesz gąbkę i wkładasz pionowo ruszt a na ruszt w siatce wkładasz złoże co tam wymyśliłeś a na to pompę - na koniec wkładasz gąbkę i kaseciak załadowany mimo że dokładnie i na stałe wklejony pod wzmocnieniem w dowolnym tylnym rogu.

Jak widzisz gąbka stale jest do natychmiastowego wyjęcia do czyszczenia.

 Teraz taki kaseciak 2in1 czyli połączenie turbo-kaseciaka ze standardowym czyli takim z przegrodą.

Na fotce widać za gąbką po obu stronach wklejone prowadnice dla gąbki - takie paski pcv szerokości 1 cm .( od przodu gąbki prowadnic nie daję bo woda sama dociska gąbkę do tych wklejonych prowadnic)

Jeśli w odległości 4mm od tych co są wkleisz drugą parę prowadnic i na wysokości 5-10cm od dna wklejsz w rowek pasek pcv 3mm to wsuniesz tam przegrodę z pcv 3mm a jeśli będzie krótsza o 5-10cm  od głębokości kasety to masz przegrodę a na dole okno 5-10cm i wymuszony przepływ dolny..

Ruchoma wyjmowalna przegroda pozwala załadować kasetę jak opisałem powyżej a w zależności od upodobań mieć dwa typy kaseciaka  do wyboru albo turbo albo standard.

 

 

 

 


Mam pytanie? Jak wygląda ten ruszt do kasety i czy te wklejone 1 cm paski pcv do odzielenia gąbki od złoża nie przeszkadzają w włożeniu tego rusztu?
Jakoś bez zdjęcia czy rysunku trudno mi jest to sobie wyobrazić 
Ja u siebie stosuję jeszcze inny patent ,mam możliwość demontażu formatki w której jest zasys wody
a86e1367e1ecde9afc79dcfe6e63b965.jpg

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

może najpierw w edytorze obróć zdjęcie bo ryby pływają pyskami w dół .

Co do wykonania rusztu na dno komory pompy  to absolutna dowolność - od mojej wersji dla mega leniwych aż do perfekcyjnych wykonań np Krzymora:D z wycinanych paseczków pcv i klejonych do listewek - perfekcja ale nie będę szukał - jest na forum fotka gdzieś.

Moje jest takie i wrzucasz jak popadnie do komory pompy a potem łapką obracasz by stało na dnie we właściwej pozie.

ATT00063.jpg

Opublikowano

Zamiast tradycyjnego zasysu wklejonego na stałe mam wklejone dwa paski ok 1 cm z pcv łączące ścianki kasety w
1/3 i 2/3 wysokości w formatce tworzącej zasys mam z tyłu wklejone na tych samych wysokościach haczyki - wsuwki. Żeby zamocować formatkę przykladam ją lekko z góry do gąbki tak żeby haczyki wsuneły się ze te paski o których pisałem, naciskając na formatkę w dół zostaje ona zamocowana - ściągam ją podnosząc lekko do góry i odchylając do siebie. Jak będę miał chwilę to dodam zdjęcia. Dzięki temu zamiast komory śmieciowej mam zasys przez ok 0.5cm szczeline po całej wysokości gąbki .

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Zamiast tradycyjnego zasysu wklejonego na stałe mam wklejone dwa paski ok 1 cm z pcv łączące ścianki kasety w
1/3 i 2/3 wysokości w formatce tworzącej zasys mam z tyłu wklejone na tych samych wysokościach haczyki - wsuwki. Żeby zamocować formatkę przykladam ją lekko z góry do gąbki tak żeby haczyki wsuneły się ze te paski o których pisałem, naciskając na formatkę w dół zostaje ona zamocowana - ściągam ją podnosząc lekko do góry i odchylając do siebie. Jak będę miał chwilę to dodam zdjęcia. Dzięki temu zamiast komory śmieciowej mam zasys przez ok 0.5cm szczeline po całej wysokości gąbki .

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka




1015709d937832110f0be7362fb60eea.jpgf9dd302d14123d8f838c8c31568e83a6.jpg

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.