Skocz do zawartości

Zamiana 240L na Optiwhite 480L-172×47×60h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, marcin1ja1 napisał:
Absolutnie nie MDF. Zawsze gdzieś w rogu znajdzie sobie dziurkę, a później chłonie wodę i puchnie na potęgę.

Co do 10mm szkła przy 60cm wysokości to bym się mocno zastanowił. Grubość szkła przede wszystkim definiuje nam wysokość słupa wody. Już przy 120cm szerokości zaleca się 12mm przy wysokości 60 cm.
 

MDF-u nie będzie tylko pokrywa z PCV.


Wypowie się ktoś jeszcze na ten temat?
Z erybki wspomnieli że 12mm by nie zaszkodziło. Zbiornik będzie miał wzmocnienia dłużne i poprzeczne i 2 spinki. Dno będzie 12mm.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie nie chcieli zniechęcić ceną końcową. Różnica w cenie między 10 a 12mm nie jest 20% jak sugeruje grubość. Jest ona dość wyraźnie większa. Szczególnie przy OW :(

Edytowane przez marcin1ja1
Opublikowano
1 minutę temu, marcin1ja1 napisał:

Prawdopodobnie nie chcieli zniechęcić ceną końcową. Różnica w cenie między 10 a 12mm nie jest 20% jak sugeruje grubość. Jest ona dość wyraźnie większa. Szczególnie przy OW :(

No tak, niestety cena jest znacznie większa.

A wzmocnienia i spinki nie wystarczą? Oczywiście rozumiem napór słupa wody, ale należało by również obronić się delikatnie szerokością, która będzie wynosić 47cm - tylko :(

Opublikowano

Skądinąd mi wiadomo, że pewien znany szklarz ze Szczecina :P klei 720-ki w standardzie (200x60x60) ze szkła 10 mm. Wzmocnienia wzdłużne + dwa poprzeczne. I stoją, nie pękają ;)
Pomijając całą resztę i co by o ww. nie mówić, to na klejeniu zbiorników akurat chłop się zna. I pewnie nie ryzykowałby, gdyby taka konstrukcja nie była wystarczająco pewna.

Idąc tym tropem, moim zdaniem 10-ka by wystarczyła. Ale jakby co, to nic nie sugeruję... :)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 hours ago, marcin73m said:

Skądinąd mi wiadomo, że pewien znany szklarz ze Szczecina :P klei 720-ki w standardzie (200x60x60) ze szkła 10 mm. Wzmocnienia wzdłużne + dwa poprzeczne. I stoją, nie pękają ;)
Pomijając całą resztę i co by o ww. nie mówić, to na klejeniu zbiorników akurat chłop się zna. I pewnie nie ryzykowałby, gdyby taka konstrukcja nie była wystarczająco pewna.

Idąc tym tropem, moim zdaniem 10-ka by wystarczyła. Ale jakby co, to nic nie sugeruję... :)

Wszystko jest dobrze jak wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką. Dwie spinki powinny załatwić sprawę. Powiem tak Przemek daje d*** jeżeli chodzi o obsługę klienta, ale jeżeli powiedziałby, że szkło wytrzyma to bym uwierzył. Ale jakby co, to nic nie sugeruje... :) O ile dobrze pamiętam norma nie przewiduje spinek. Jeżeli się mylę to proszę o poprawę.

Reasumując w tej chwili wolałbym nie ryzykować i zainwestować w grubsze szkło. Metalowy stelaż, idealne wypoziomowanie i grubość szkła i spokojny sen. Tej wielkości zbiornik jak pęknie to woda spłynie do piwnicy. Nawet jak mieszkasz na 6 piętrze :)

Opublikowano

A się Marciny wzieli za straszenie Przemka.

Jeśli dwa Mistrze jeden ze Szczecina a drugi z Marek k Wwy tak robią a robią nie od dziś - to Przemek śpij spokojnie i czekaj na baniak.  Mistrzu z Marek zapewne dodatkowo wzmocnienia wzdłużne wklei po całej długości baniaka aż do szyb bocznych także przyklejone - takie po 5cm .

Baniak zamówiony  z 10mm + reszta - więc temat baniaka uważam za skończony i tak namówiliśmy kolegę na znacznie większy niż początkowo zamierzał postawić na tej białej szafce.

Przemu jedziem dalej  - ustrojstwo buduj, piasek, podkładki pod kamienie, kamienie, filtracje - to teraz kombinuj w międzyczasie szafkę wzmacniając.:D.

Poproś moderatora o przeniesienie do Podstaw bo od dawna same OT idą i piszemy dalej.:D

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

A się Marciny wzieli za straszenie Przemka.

Jeśli dwa Mistrze jeden ze Szczecina a drugi z Marek k Wwy tak robią a robią nie od dziś - to Przemek śpij spokojnie i czekaj na baniak.  Mistrzu z Marek zapewne dodatkowo wzmocnienia wzdłużne wklei po całej długości baniaka aż do szyb bocznych także przyklejone - takie po 5cm .

W ofercie mam wyraźnie napisane:  wzmocnienia dłużne, wzmocnienia poprzeczne, 2 spinki przez akwarium.

Mam tylko nadzieję że powyższe wzmocnienia nie utrudnią mi bardzo aranżacje zbiornika.

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Przemu jedziem dalej  - ustrojstwo buduj, piasek, podkładki pod kamienie, kamienie, filtracje - to teraz kombinuj w międzyczasie szafkę wzmacniając.:D.

Kamienie mam, będzie Serpentynit a pod niego styro 1cm.

Filtracja to pompa DCS-4000 w kaseciaku. Poproszę o porady którą wersje przyjąć. Matrix-a mam 1 litr w pracującym kubełku i trochę oryginalnej ceramiki Fluval-a, planuje dokupić jeszcze 1l Matrixa. Mam zakupione jeszcze 1L TMBT. Oprócz tego piasek koralowy koralowy 30kg. Wszystkie testy, oczywiście są.

Falownik planuje RW15 albo RW8.

Szafka wymierzona, formatki zamówione.

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Poproś moderatora o przeniesienie do Podstaw bo od dawna same OT idą i piszemy dalej.:D

Szanowny Moderatorze ;) przenieście te moje nudziarstwa tam gdzie trzeba i może tytuł również zmienić na: Zamiana 240L na Optiwhite 480L-172×47×60h.

Opublikowano (edytowane)

Przemu tytuł chyba teraz sam możesz zmienić  - spróbuj to zobaczymy.

na dno nie styropian 1cm tylko zamów razem z formatkami do kaseciaka formatkę na dno spienione białe pcv 4mm - styropian ryby wydłubują a jak podniesiesz kamień to może wypłynąć mimo warstwy piasku  a może razem i formatkę tła z czarnego spienionego pcv 3mm .

Zawsze spinki utrudniają wszystko -:( ale za to  zdecydowanie poprawiają bezpieczeństwo obniżając koszt baniaka.

Sam mi podałeś jaką cenę podali w erybce z 10mm a jaką z 12mm  jak kolega napisał sam widzisz że nie jest to 20% wyżej.

Spinki utrudniają włożenie podkładek, tła, dużych kamieni, robią tęczę z diod led RGB a i z białych też tylko nie pełna tęcza:( Domów może w erybce dzielone szyby nakrywowe 4mm pomiędzy te spinki ? - pokrywy nie będziesz musiał robić bo belkę położysz bez hermetyzacji na tych spinkach, ale to twoja wola - podpowiadam co najprostsze i najtańsze w wykonaniu.

Kolego z ceramiką robisz bez kombinowania.

Przenosisz tylko ten 1l Matrixa z chodzącego baniaka włożone w siatkę po włoszczyżnie z warzywniaka na ruszt dna kasety i na to w drugiej takiej siatce 1l TMBT i to wszystko dajesz na start od razu a na tym stawiasz pompę i kończymy z filtracją.  Po 2-3 dniach możesz zarybiać bo to nie będzie start tylko przeniesienie doskonałej biologii z innego baniaka.

Nie dając Purolite do klarowania wody po dojrzeniu wody i wpuszczeniu ryb pod pompę włożysz matę węglową z okapu kuchennego by ci węgiel aktywny klarował wodę i to będziesz wymieniał co 40 dni.

Kończymy temat filtracji i tych kg innych złóż bo i tak nie wejdą ci do kasety - pompa musi być bardzo głęboko i stale musi mieć 20-30cm wody nad sobą mimo spadku tam lustra by co chwila nie siorbać a to ogranicza ilość złóż do max 2 litrów - jasne?

Edytowane przez deccorativo
  • Dziękuję 2
Opublikowano
24 minuty temu, eazeo83 napisał:

Kamienie mam, będzie Serpentynit a pod niego styro 1cm.

Z swojej strony nie polecam tobie jako podkład pod kamienie styropianu,z uwagi na to że będzie on podskubywany przez ryby,no i w efekcie będziesz prędzej czy później wyławiał pływające kuleczki na tafli wody...

Zastanów się nad spienionym PCV jako podkład...

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja w 375l używam dwóch jvp-132 - jeden do napędu kaseciaka, drugi do zamiatania. Poza kolorem bez uwag
    • Mała aktualizacja Udało się zainstalować hydroponikę. To znaczy samą instalację. Pod kątem roślin jeszcze sprawa nie jest zamknięta. Zapał przy tym projekcie nieco mi opadł odkąd przeczytałem, że woda w hydroponice powinna mieć pH na poziomie 5,5-6,5. Liczę mimo wszystko, że rośliny jako tako będą sobie radziły. Kupiłem skrzydłokwiata, philodendrona i jakąś peperomię  Mam jeszcze zielistkę i epipremnum. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Chwilowo próbuję w hydroponice ukorzenić odcięte pędy epipremnum.  - wlot do doniczek  - wylot z doniczek - całość umieszczona w pokrywie - doniczki zalane wodą i wypełnione gąbkami - tak się prezentuje całość obecnie (nie zdążyłem jeszcze wsadzić roślin do doniczek)   Kilka zdjęć obywateli mojego baniaczka   - Dominujący samiec Stigmatochromis Tolae. Chwilowo największy "byk" w akwarium. Ma około 15cm. - Nimbochromis Polystigma - jeden z dwóch ujawnionych samców. Już ładnie zaczyna "łapać" niebieski kolorek   - Nimbochromis Polystigma - jedna z samiczek - Exochochromis Anagenys - jeszcze nie znam płci osobników. - Dimidiochromis Strigatus - jedna z dwóch samic - Protomelas Mbenji Thick Lips - płeć jeszcze nie znana   A na koniec najmłodszy mieszkaniec czyli malutki Dimidiochromis Strigatus  Zaobserwowałem dwie sztuki  Wątpię żeby przeżyły, ale kto wie. Na razie bardzo dobrze kryją się w tej niewielkiej ilości szczelin jakie mają do dyspozycji.    
    • Mam od paru lat Tunze 6085 Tunze Turbelle Nanostream 6085 (4025167608506) • Cena, Opinie • Pompy cyrkulacyjne 17291245623 • Allegro Dla mnie jest idealny w 200cm. Dla Ciebie się nie nadaje bo nie ma regulacji mocy. Dlaczego piszę - wcześniej miałem kilka chińskich - ich trwałość wynosiła średnio pół roku. Może teraz jest inaczej, ale jakbym miał zmieniać to na pewno kupiłbym Tunze. Nawet jeśli teraz jest chiński (bo tego nie wiem)
    • Ja używam od lat taki Tunze https://allegro.pl/oferta/tunze-turbelle-nanostream-6055-10787582038 i dla mnie nie ma lepszego. Mam go w 576l. Jest cichy, wydajny i ma regulację. Ale żeby nie było kolorowo, to ma jedną wadę. Pokrętła w sterowniku są podświetlane od spodu niebieskimi diodami, nawet fajnie to wygląda. Diody emitują oprócz światła również ciepło i pod wpływem tego ciepła po jakimś czasie, plastik z którego są wykonane pokrętła kruszeje i pękają mocowania do potencjometrów i masz po regulacji😂 Oczywiście nie do końca. Nadal można regulować za pomocą małego, płaskiego śrubokręta. Na szczęście producent dziwnym trafem przewidział taką sytuację i w sprzedaży są dostępne oryginalne pokrętła https://allegro.pl/oferta/tunze-rotary-cnobs-7090-102-pokretla-do-kontrolera-11838292596 być może już z innego plastiku (nie wiem, nie sprawdzałem). Czy kupiłbym go drugi raz pomimo tej wady? Obiema ręcami i nogyma ...TAK.
    • Tą Tunze miałem w 720l , też bym go polecał jako niezawodny sprzęt.
    • Używałem Tunze 6045 w 500l (170cm długie) Jak dla mnie to był nawet za mocny ale jako, że ma regulację nie było to problemem. Cichy i energooszczędny. Mocowanie na magnes. Regulacja - czego chcieć więcej?
    • Cześć wszystkim. Szukam cyrkulator do swojego 375, chciał bym kupić mocniejszy żeby móc użyć w przyszłość w większym akwarium( jest taki plan) zależy mi żeby był cichy oraz wydajny.  Jeśli ktoś ma doświadczenie z tunze lub eheim proszę o opinie
    • Moje już ma 9 lat, nadal bez problemu, jedynie rys więcej Wysłane z mojego Pixel 6 Pro przy użyciu Tapatalka
    • Spoina raczej na wykończeniu. Skłaniałbym się ku zmianie zbiornika, zwłaszcza że to kontrowersyjny Wromak Przyklejać się nie opłaca.
    • Mniej niż 18 , tak naprawdę bałbym się zalewać już to akwarium.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.