Skocz do zawartości

Zamiana 240L na Optiwhite 480L-172×47×60h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja tylko dodam od siebie, że pomysł wykonania pokrywy z lakierowanego MDF nie jest dobry;( Wystarczy niewielkie uszkodzenie lakieru i niezabezpieczony MDF bardzo szybko "puchnie" od wilgoci i nie wygląda to dobrze. Radzę spienione PCV lub aluminium (z tym, że "amelenium" ciężko pomalować )


Dzięki za uwagę. Będę zamawiał PCV i z niego robił.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie i Panie i co tu robić. Czas podjąć decyzję bo na akwarium u Przemka teraz trzeba czekać 4-5 tygodni. Czy te 45cm szerokości i 50 czy 60cm wysokości da komfort rybom?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przemku nie trzeba długo patrzyć na fotkę by wiedzieć że twoja Pani :D jest kobietą o wielkim poczuciu estetyki, ma smak i jest pedantyczna - same zalety i musimy temu sprostać także w aranżacji baniaka by nie zburzyć tego co już jest.

Przemawia do mnie argument zwężenia przejścia i trudno pozostań na tej szerokości 45cm  ale koniecznie idz w wysokość 60cm.

12 godzin temu, eazeo83 napisał:

Wysokość, nie ma problemu zmienię na 60cm, myślałem tylko że to i tak bez znaczenia dla pyszczaków.

Ale mam zagwostkę teraz. Wasze argumenty jak najbardziej są właściwe.

Oczywiście najbardziej dla ryb liczy się długość i szerokość baniaka czyli powierzchnia dna ale nie bez znaczenia jest też litraż i  wysokość akwarium bo to poprawia wrażenie "jamnikowatości " naszych baniaków no i ma wpływ na możliwości szerszego doboru obsady o gatunki pływające w toni.  170 x 45 x60h to 459l  a nie 382l jak było.

Te 45 cm będziemy niwelować odpowiednio płaskimi konstrukcjami wyposażenia baniaka - też mam baniak 45 cm i duże tropheusy w nim więc wiem co i jak projektować. Nie musisz sam wymyślać kaseciaka - dostaniesz do akceptacji sprawdzoną wersję.

Cytuj

Kierowałem się tym, że gdyby czasem szkiełko się porysowało to ratunek w tym że można odwrócić. Szkło będzie z 10mm szyby.

Bardzo kosztowna możliwość, a zawsze masz opcję wypolerowania rysek bo tak czy tak trzeba baniak opróżnić z wszystkiego łącznie z rybami.

Moja propozycja jest taka

170 x45 x 60h  front i prawy bok z OW   wzmocnienia wzdłużne  bez spinki  ( mistrzu :Dzadecyduje z jakiej grubości szkła to sklei)  a do tego  dzielona na 4-5 szyba nakrywowa ze szkła 4mm z dwoma otworami fi5 cm w dwu rogach baniaka celem zadawania karmy.

Na to dasz elegancką białą w wysokim połysku belkę/ki  LED ameliniową ale proszkowo pomalowaną na połysk a by zasłonić widoczne od przodu wklejenie wzmocnienia wzdłużnego  - przykleisz pasek 5cm wysokopołyskliwej białej folii ze srebrnym wąskim paskiem jak jest na kominie co skomponuje się do całości szafki .

Ja to już widzę a jak poczyta to także twoja Pani to może coś tam poprawi i klepnie do realizacji

Bebechy baniaka - potem.

Ciekawe ile teraz zaśpiewa ci Przemek - moim zdaniem powinno być znacznie taniej.

 

 

 

Opublikowano
21 minut temu, eazeo83 napisał:

Henryku, wysłałem prośbę o nową wycenę do Przemku.

 

Poczekamy zobaczymy:D  jak już otrzymasz cenę to wymuś na mistrzu kary pieniężne za każdy dzień zwłoki w uzgodnionym terminem dostawy baniaka - do tego masz też prawo.

15 godzin temu, eazeo83 napisał:

Aleś posłodził mojej Pani ;)

Bo się jej należy:D i jeszcze więcej.

Cytuj

Aleś posłodził mojej Pani ;)

Wiem jaki masz charakter bo mam taki sam - bo co prawda rózni nas bardzo wiek ale obaj pochodzimy z pod tego samego znaku zodiaka więc nie wiem z jakiego jest twoja Pani ale na pewno nie z pod Barana jak my.

Świetnie się uzupełniacie :D i z góry wiem że i ona pokocha te pyszczaki jak zobaczy a wszystko będzie po jej myśli i tak przy okazji profesjonalnie wykonany kawałek Malawi.

 

 

 

Opublikowano

Przygotowywuje się do planowania zakupów. Jaki falownik polecacie do takiego zbiornika? Ja myślę o Jebao RW ale niewiem czy 8 czy 15.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
27 minut temu, eazeo83 napisał:

Przygotowywuje się do planowania zakupów. Jaki falownik polecacie do takiego zbiornika? Ja myślę o Jebao RW ale niewiem czy 8 czy 15.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

Do Twojego szkła spokojnie RW 8. Ja mam bardzo podobne szkło i mam WP 40 (odpowiednik RW 15) i ogarnia na pierwszym biegu:)
Ja swój kupiłem okazyjnie, a normalnie kupiłbym mniejszej mocy.

Opublikowano

Akwarium zamówione:

Rozmiar: Długość: 172cm, Szerokość: 47cm, Wysokość 60cm, Optiwhite 10mm dookoła, Float na dnie 12mm. Wzmocnienia dłużne i poprzeczne, 2 spinki.

Zbiornik zamówiłem w końcu w Erybce.pl. Bardzo fachowa, ekspresowa obsługa jeśli chodzi o wyceny. Czas realizacji 21 dni od wpłaty 30% zaliczki. Reszta płatna przy odbiorze.

Gdyby ktoś potrzebował to podaje dane kontaktowe do osoby zajmującej się obsługą zamówień zbiorników:

akwaria@erybka.pl

Tel: 535-163-370

p. Piotr

Nadmienię iż dostałem dodatkowo 10% rabat od ceny usłyszanej przez telefon.

Opublikowano
5 godzin temu, eazeo83 napisał:

Akwarium zamówione:

Rozmiar: Długość: 172cm, Szerokość: 47cm, Wysokość 60cm, Optiwhite 10mm dookoła, Float na dnie 12mm. Wzmocnienia dłużne i poprzeczne, 2 spinki.

Zbiornik zamówiłem w końcu w Erybce.pl. Bardzo fachowa, ekspresowa obsługa jeśli chodzi o wyceny. Czas realizacji 21 dni od wpłaty 30% zaliczki. Reszta płatna przy odbiorze.

Gdyby ktoś potrzebował to podaje dane kontaktowe do osoby zajmującej się obsługą zamówień zbiorników:

akwaria@erybka.pl

Tel: 535-163-370

p. Piotr

Nadmienię iż dostałem dodatkowo 10% rabat od ceny usłyszanej przez telefon.

Ja również mam akwarium z tego sklepu i też bardzo podobała mi się fachowość obsługi :). A z wykonanego akwarium jestem bardzo zadowolona (też opti). Efekt możesz zobaczyć w mojej galerii :D.

Czekamy niecierpliwie na efekty końcowe ;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
On 27.09.2016 at 11:14 PM, timi said:

 

Ja tylko dodam od siebie, że pomysł wykonania pokrywy z lakierowanego MDF nie jest dobry

 

Absolutnie nie MDF. Zawsze gdzieś w rogu znajdzie sobie dziurkę, a później chłonie wodę i puchnie na potęgę.

Co do 10mm szkła przy 60cm wysokości to bym się mocno zastanowił. Grubość szkła przede wszystkim definiuje nam wysokość słupa wody. Już przy 120cm szerokości zaleca się 12mm przy wysokości 60 cm.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.