Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odniosę się do puchnięcia pokarmu bo wydaje mi się, że rozmiar 1mm jest trochę mniejszy od 1mm NLS. Po namoczeniu Northfin osiąga rozmiar NLS,  natomiast NLS po namoczeniu także zwiększa swoją objętość,  a wtedy Northfin nadal jest mniejszy mimo,  że oba pokarmy zostały namoczone

Jak rozumiem zdjęcie przedstawia Veggie przed i po namoczeniu pokarmu. 

Heniu jaka jest różnica w wielkości granulek między NF,  a Northfin patrząc na sucho? 

Jeśli nikt nie badał NLS na puchnięcie  podczas namaczania to jak będę jutro miał możliwość to namoczę oba pokarmy i porównam wielkości granulek. 

Miałem przeczucie, że będzie niska zawartość fosforanów. 

Opublikowano
5 minut temu, Mortis napisał:

 

Jak rozumiem zdjęcie przedstawia Veggie przed i po namoczeniu pokarmu. 

Heniu jaka jest różnica w wielkości granulek między NF,  a Northfin patrząc na sucho? 

Jeśli nikt nie badał NLS na puchnięcie  podczas namaczania to jak będę jutro miał możliwość to namoczę oba pokarmy i porównam wielkości granulek. 

Miałem przeczucie, że będzie niska zawartość fosforanów. 

Naturefood Premium Cichlid Plant też jest dostępny w 3 rozmiarach - ten M który porównuję ma granulację 1,2-2,2mm więc jest grubszy od tego Nordfin 1mm. i raczej odpowiadałby Nordfinowi 2mm - ta twoja karma ma bardzo  równy rozmiar i regularne kulki co moim zdaniem świadczy o doskonałej technologii produkcji i staranności producenta.

Moim zdaniem te granulacje to nie jest najważniejsze - bo już ktoś tu napisał że te Veggie czyli ryby typowi roślinożercy pobierają w naturze małe porcje zeskrobanych ze skał glonów i zjadają małe skorupiaki więc chętniej jedzą drobniejszy pokarm niż gruby który muszą najpierw rozdrobnić w pysku muląc wodę by następnie połknąć. Z płatkami nie ma problemu bo łykają od razu.

Zrób komparator jak w testach JBLa;)

W szklankę o płaskim dnie by nie było soczewki namocz porcję a drugą rozsyp pod szklanką i widzisz co ja wkleiłem - doskonałe porównanie jak zmienia kolor i wielkość drobinek. sucha i namoczona karma.

Zwróćcie uwagę ile to jest 0,2grama tej karmy.

Karolu zaklepuję następne 200gram:P

 

Opublikowano
4 minuty temu, deccorativo napisał:

Naturefood Premium Cichlid Plant też jest dostępny w 3 rozmiarach - ten M który porównuję ma granulację 1,2-2,2mm więc jest grubszy od tego Nordfin 1m. 

 

O to mi chodzi bo spuchnięty Northfin jest wciąż mniejszy od spuchniętego NF, przez co nie ma ostrzegającej informacji.

A karmić to trzeba mniejszymi porcjami jak każdym innym pokarmem premium, ze  względu na to,  że pokarmy z najwyższej półki są doskonale bilansowane pod względem zawartości wszystkich dodatków odżywczych. 

Opublikowano

Po powrocie z pracy zrobiłem doświadczenie na puchnięcie pokarmu po namaczaniu przez 10 min Northfin Veggie i NLS , jak widać na zdjęciu po namoczeniu NLS (lewa strona) jest wciąż większa od VeggieIMG_20160825_195253.jpg

W takim razie ponownie namoczyłem nową dawkę Veggie i porównałem je z suchym pokarmem NLS i jak widać namoczony Veggie(prawa strona) jest wciąż mniejszy niż suchy NLS. Więc uważam, że bez obaw można pokarm wrzucać bez namaczania

IMG_20160825_200346.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 2
Opublikowano

W moim przypadku, kiedy pierwszy raz podałem pokarm to rybki były jakby zdezorientowane. Natomiast teraz kiedy podaję to się w akwarium zakotłuje i po sprawie . znaczy się smakuje. Co do czasu opadania pokarmu to już chyba jest odczucie względne, bo nie zauważył żeby jakoś specjalnie wolniej opadał w porównaniu z innymi granulatami.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


  • Dziękuję 1
Opublikowano

...a ja potwierdzę to o czym wcześniej pisałem niejako na bieżąco po podaniu tego pokarmu Northfin Veggie i Cichlid : mianowicie to ,że jest zdecydowanie mniej odchodów widocznych gołym okiem. Właśnie robię podmianę wody i ponownie jestem mile zaskoczony bo używając mechanika Aquela 2000 z dużą gąbką z rowkami zawsze  w tych rowkach miałem pełno kupsk. Teraz zero...nawet gąbka była zdecydowanie bardziej czysta jak  zazwyczaj gdy stosowałem pokarm NLS i O.S.I. W związku z tym być może zmienię gąbkę na mniejszą. Dodam tylko ,że w aranżu nic nie zmieniałem co by miało wpływ na cyrkulacje. Wszystko jest jak było tylko kupsk mniej i gąbka bardziej czysta:)

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Robiąc mały OT, możecie mnie uświadomić jak się nazywa karma dla pyszczaków wyprodukowana w Holandii. Pawlak mi mówił że nią karmi tylko nie chciał nazwy powiedzieć. 

Opublikowano

w moim przypadku karmienie tym pokarmem już na drugi dzień dało sporo radochy rybom i jedzą go błyskawicznie nawet jak jest na dnie to chwila i go nie ma:-) Jestem pozytywnie zaskoczony:-)

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.