Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie to co pisze Stan, ubiegłeś mnie :)

Ostatnio pomnożyłem wiedzę na temat budowy akwariów. Pęknięcie przebiega dokładnie w miejscu gdzie wystąpiło naprężenie za wzmocnieniem wzdłużnym.

Nie myślałeś, żeby powiększyć rozmiar baniaka ? za OW zapłacisz tyle co za 1000l ze zwykłego szkła. Daj znać na priva, to powiem Ci gdzie kleją z dobrego szkła zbliżonego do OW w cenie jak za zwykły float.

Opublikowano

Chętnie bym wymienił na większe ale żona by mnie zabiła.

Poza tym na tej półce żadne większe się nie zmieści bo robiliśmy je zmyślą oddzielenia jadalni od salonu i dojście do niego jest z trzech stron. Idzie z ubezpieczenia

Opublikowano
Klasyczne pęknięcie nie spowodowane wiekiem , a źle wklejonymi wzmocnieniami wzdłużnymi. Aż dziw że i tak długo wytrzymało, podobne problemy były z Wromakami 240l.


...dokładnie tak jak Stasiu pisze. Zanim doczytałem to od razu podejrzewałem ,że to Wromak. Takie same partactwo. I to jest teraz naoczny dowód jak nie powinno wyglądać wzdłużne wzmocnienie. A przygodę właśnie z Wromak 240 też doświadczyłem

Opublikowano

Kupiłem 120x40x50 10mm OPTIWHITE po całości ze względu na to, że dojście do akwarium mam z trzech stron. Odstęp wzmocnienia od bocznej szyby wynosi 13cm. Nie wiem jakiej firmy, ale kupowałem w Clarias. Dobry sklep który ma w miarę tanie ceny na sprzęt akwarystyczny.

Opublikowano
Odstęp wzmocnienia od bocznej szyby wynosi 13cm. Nie wiem jakiej firmy, ale kupowałem w Clarias. Dobry sklep który ma w miarę tanie ceny na sprzęt akwarystyczny.



...to jeszcze gorzej jak we Wromak ( ten nieszczęsny). A czy tani baniak będzie dobry to się przekonasz. Jeżeli dobrze wypoziomowałeś to to przynajmniej w ten sposób zmniejszyłeś ryzyko pęknięcia.

-- dołączony post:

Znam, sklep. Jest poprzeczne wzmocnienie


..też to zauważyłem ale razem pisaliśmy:) Ja bym proponował jednak wkleić..Tak zrobiłem gdy mi pękło kiedyś i spie spokojniej.

Opublikowano

Tylko dwa wzdłuż najdłuższych ścian. Nie było czasu aby robić u szklarza więc brałem co było. Mam nadzieje, że długo posłuży.

-- dołączony post:

Dzięki za podpowiedź. W wolnej chwili wkleje dodatkowe wzmocnienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.