Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widziałem sporo pękniętych zbiorników 240l Wromaka na necie i to żadna nagonka tylko fakty. Swojego czasu okazało się że u mnie w bloku jest koleś co prowadził hurtownie zoologiczną i przez przypadek zgadaliśmy się i on to samo potwierdził z bardzo dużą ilością popękanych 240l, także to żadna nagonka tylko fakt.

Opublikowano

Jeszcze zanim trafiłem tutaj na forum, przeglądałem wpisy w necie, niektóre poparte zdjęciami, wszystkie 240 Wromaka pękały dokładnie tak samo jak u naszego kolegi.

Potem tutaj były wpisy o pękających wromakach, a teraz mamy kolejny dowód.

Opublikowano
Jaki to procent ? Nurtuje mnie to bardzo bo nagonkę zrobić bardzo łatwo. Sama mam taką 240 kupiona w grudniu 2014 roku i powiem Wam szczerze, że sytuacja mnie irytuje bo w dobie internetu bardzo łatwo szkalować a nigdzie nie odnalazłam faktów, liczb etc.



...nie znajdziesz takich danych bo nikt takich statystyk nie prowadzi. Faktem jest natomiast to ,że jeżeli chodzi o takie pęknięcia to na wielu forach spotkałem się z tym ,że często są to zbiorniki Wromak.. Sam tego doświadczyłem i nie mogę zrzucać winy na źle wypoziomowane akwa bo sam poziomowałem i wiem jak stało. Po prostu taka firma , tak robi i dobrze ,że sobie podajemy takie informacje.. Bo jeżeli producent wie ,że robi źle ( a wie) to powinien coś zmienić aby było OK. Wszak to klient ma decydującą opinię i albo wróci po towar albo nie:)

Opublikowano

Jeżeli pęka chociaż 5% tylko dlatego że jest ewidentnie źle zaprojektowane akwarium to nawet nie pomyślę o zakupie takiego czegoś. Po prostu nie mam ochoty na remont mieszkania swojego i sąsiada czy ciągłe obawy czy pęknie czy może nie.

Raciczka spusc do połowy wodę wklej z szyby 8mm wzmocnienie poprzeczne o szerokości 8cm i śpij spokojnie, ewentualnie wymień wzmocnienia wzdłużne.

Opublikowano
Raciczka spusc do połowy wodę wklej z szyby 8mm wzmocnienie poprzeczne o szerokości 8cm i śpij spokojnie, ewentualnie wymień wzmocnienia wzdłużne.


...ja bym radził Stasiu nawet zostawić z 10-15 cm wody nad piaskiem. Ale to wszystko zależy jaka będzie różnica w mm między przednią a tylną szybą mierzona na środku szyb. U mnie przy pełnym zalaniu (gdzie woda sięgała pod wzdłużne wzmocnienia ) różnica wynosiła o ile pamiętam 9 mm. Dopiero po zostawieniu tyle wody jak pisałem wyżej różnica zniwelowała mi się chyba do 2 lub 3 mm i wtedy wkleiłem poprzeczne .

Opublikowano

Poszukam szklarza w Warszawie. Może znacie kogoś kto mi to zrobi ? Sama się nie podejmę wkleić ...


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sylwek to zrobił sam, też bez doświadczenia, napisz do niego na PM, to nie jest jakaś wielka filozofia, ja nie pokleił bym sam baniaka, ale u siebie wzmocnienie bym wkleił śmiało sam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.