Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,

W końcu i ja spróbowałem - i przyznam, że nie sądziłem, że aż tak ułatwi to życie 🙂

Zdecydowałem się na dwie modyfikacje - połączenia wykonałem standardowymi wężykami hydraulicznymi (1/2" i 3/4" plus odpowiednie nyple) - akurat miałem "w zapasie". No i weżyk od ustrojstwa do zbiornika dałem 1/4" (głównie z uwagi na cenę). Oba korpusy połączyłem ze sobą standardowymi wieszakami (łatwiej podnieść jak trzeba, a i układ bardziej stabilny). No i całość zyskała mobilność dzięki umieszczeniu w kuble 🙂 (obsługuje akwaria na parterze i na piętrze)

Obawiałem się, że 1/4" to będzie błąd, jednak obserwując pracę układu - nie narzekam. Woda nie leci zbyt szybko, wkłady w korpusach powinny więc pracować optymalnie. A cotygodniowa podmiana trwa nie więcej niż kilkanaście minut.

Dzięki za pomysł i inspirację!

 

ustr1.jpg

ustr2.jpg

ustr3.jpg

  • Lubię to 2
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Przymierzam się do złożenia tego ustrojstwa i mam pytanie bo chcę się podłączyć pod wylewkę i nie wiem jaką mam kupić szybkozłączkę mogę prosić o linka.

Opublikowano (edytowane)

Przeczytałem całość i się zastanawiam .Na samym początku „ustrojstwo” oparte było o korpus 10” i korpus liniowy .Potem zaczęły wchodzić modyfikacje jako 2x korpus 10”- co według mnie jest bardziej poręczne .Wężyk -raz 1/4 ,innym razem 3/8”.

W związku z tym ,czy przy zastosowaniu 2x korpus 10” , pierwszy korpus - na węgiel montujemy odwrotnie z jego kierunkiem ,a drugi - na żywice -zgodnie z jego kierunkiem ?

Wężyk 1/4” czy 3/8”?? 
 

Jeśli akwarium zalewamy pierwszy raz wodą, dojrzewanie trwa zazwyczaj 2-4 tygodnie to czy jest sens w tym momencie jego użycie , skoro chlor w tym momencie się ulotni ?

Edytowane przez mazilo
Opublikowano (edytowane)

Korpus na węgiel montujesz normalnie, używasz do niego wkładu węglowego specjalnie przeznaczonego do pracy w takich korpusach, najlepiej kup wkład węglowy blokowy ze spieczonym węglem.

1 godzinę temu, mazilo napisał:

Jeśli akwarium zalewamy pierwszy raz wodą, dojrzewanie trwa zazwyczaj 2-4 tygodnie to czy jest sens w tym momencie jego użycie , skoro chlor w tym momencie się ulotni ?

Nie tylko jest sens ale i konieczność usuwania związków chloru z wody przed starem akwarium. Związki chloru dodawane do wody są w celach dezynfekcyjnych, mają za zadanie niszczenie wszystkich bakterii jakie znajdują się w wodzie, również tych, które dodajemy na start zbiornika. I nic się nie ulotni, obecnie już chyba nikt nie dodaje do wody chloru w postaci gazowej, dodawane są pochodne chloraminy, a te się nie ulatniają i są bezwonne, trzeba je usuwać z wody np. za pomocą węgla aktywnego lub innych uzdatniaczy, ale na start zbiornika należy wybierać tylko te uzdatniacze, które wiążą związki chloru i metale ciężkie. Nie wolno uzdatniać wody do startu zbiornika preparatami absorbującymi związki azotu, bo ze startu będzie lipa. Dodatkowo filtracja przez węgiel aktywny usuwa z wody inne zanieczyszczenia chemiczne, a wkład blokowy stanowi również pewnego rodzaju filtr mechaniczny.

Co do średnicy wężyka to wykonaj sobie taką instalację jaka tobie pasuje do podłączenia, tu nie ma żadnych reguł, ja mam na 1/2"

Edytowane przez darkon
  • Lubię to 1
Opublikowano

1,2” ??? Czy woda nie będzie za szybko przepływać ? 

Proszę również o doradztwo odnośnie różnicy : korpus 10” + korpus liniowy czy 2x korpus 10” ???

Opublikowano
24 minuty temu, mazilo napisał:

1,2” ??? Czy woda nie będzie za szybko przepływać ? 

Jak na końcu dasz kranik to możesz regulować przepływ a sam kranik potem ułatwi Ci rozłączanie instalacji bez rozlewania wody tak jak ja mam zrobione. Zdjęcie znajdziesz w galerii w SPRZĘT.

 

Opublikowano (edytowane)

Testy dotarły 🙂

92878BE2-5C0D-445E-9990-38D32C45AD1B.thumb.jpeg.52d786e285d66307e72d8b29588339ab.jpeg

Badałem jakość wody z kranu pod względem NO3 i wynik jaki uzyskałem to 0,5-0,75 ppm . Badanie wykonałem dwa razy .

Zabieram się za „ustrojstwo „ pierwsze 🙂 👹😈

 

 

Edytowane przez mazilo
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
    • Witajcie, po wielu latach czekania zaczynam bawić się w Malawi ,na początek trochę zdjęć. Akwarium kleił niezawodny Marcin Horosz akwaria pro ,szafka zaprzyjaźniony stolarz ,kamienie moje osobiste z ogrodu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.