Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy uda się dodać np port USB do którego będzie można podpiąć karę wifi jakiś jeden powszechny model który byłby kompatybilny, wtedy dana osoba będzie miała wybór chce podłączam się kablem, mam więcej pieniędzy dokładam wifi i mam zdalną obsługę.


Gdy będziemy mieli zdalny dostęp wtedy możemy nawet zdalnie sterować światłem z drugiego końca polski.


Wpadł mi do głowy pomysł może dodasz swój sterownik do akcji, https://wspieram.to/ myślę że dzięki uzbieraniu datków będziesz mógł bardziej rozwinąć projekt niewiele zwiększając cenę a funkcjonalność będzie większa android, wifi i wiele innych.

Opublikowano

Gdy będziemy mieli zdalny dostęp wtedy możemy nawet zdalnie sterować światłem z drugiego końca polski.

.



Nie bardzo widzę sens w sterowaniu światłem z drugiego końca Polski :)

Moim zdaniem sterownik nie powinien być zbyt skomplikowany, ot po prostu skasowane niedociągnięcia wersji pierwotnej, dodanie kilku nowych funkcji, ale na tym koniec, ewentualnie dwie wersje, jedna standard, do sterowania automatycznego światłem a druga premium dla zamożnych - parząca kawę zdalnie z drugiego końca świata ;) Bo nie ukrywajmy, że każdy z bajerów podniesie koszt urządzenia, które na razie jest doskonałą cenową alternatywą dla konkurentów.

Opublikowano

O module Wi-Fi pisałem na forum romka w propozycjach zmian. Zaczynam dopiero przygodę z malawi, sterownik testuje od kilku dni, i szczerze uciążliwe jest to chodzenie z laptopem pod akwa np tylko po to aby sprawdzić o której dokładnie mają sie wyłączyć lampy czy tam przyciemnić bo program się nie odpali jak nie mamy podpiętego sterownika, delikatnie skorygować swiatło, chęć wydłużenia swiecenia, włączenie nocnego oświetlenia bo mi się zachce, to zawsze trzeba z nim lecieć, jak można by było wygodnie leżeć na kanapie z piwkiem ;) pisałem, w propozycji że mogą być dwie wersje np standard i premium każdy będzie mógł sam podjąć decyzję czego potrzebuje, oczywiste jest to że za wygodę się płaci.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o wyższe napięcie zasilania, to na razie nie planuję. Poszukam jeszcze obejścia z oddzielnym zasilaniem sterownika i oddzielnym sterowaniem, ale problemem są szerokości ścieżek (chyba żeby dopuszczalne obciążenie zostawić na takim poziomie jak jest). Pomyślę jeszcze i dam znać.


Romku tak łatwo nie rezygnuj bo masz wszystko załatwione łącznie z grubością ścieżek.

Ostrzegam cię że napuszczam kolegów z morskimi baniakami na ciebie:D gdzie diody RGB COB zaczynają się od 20W a kończą na 90W.


Twój obecny sterownik ma ścieżki grubości pod prąd 3 x 5A = 15A i moc przy zasilaniu 24V = 360W.


Diody COB wysokiej mocy mają niskie prądy bo np


RGB COB 50W ma takie typowe parametry

http://www.aliexpress.com/item/5pcs-lot-DIY-High-Power-50W-RGB-Integrated-LED-Chip-Beads-Module-Emitter-Diode-Free-Shipping/1981279573.html?spm=2114.01010208.3.102.Ysh1Bw&ws_ab_test=searchweb201556_9,searchweb201644_1_505_506_503_504_10020_9912_502_10001_10002_10017_10005_10006_10003_10021_10004_10022_10018_10019,searchweb201560_2,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_-1&btsid=1ce3f875-7fa4-45db-b518-5ca29c136d04

Voltage: R: 16~19V; G: 25~27V; B: 25~27V;

Current: R: 600mA; G: 600mA; B: 600mA;

Product size: 45mm x 51mm;


Czyli takie 5 diod z przesyłką do Polski i z bezpiecznym płaceniem w przelewy24.pl kosztuje ok 180zł a razem moc potężna 250W ( nie przekraczam 360W)

w każdym kanale płynie 5x0,6A = 3A ( nie przekraczam 5A)

pozostaje mi do nie przekraczalnych 15A jeszcze 6A na twój 4 kanał by sumaryczny prąd nie przekroczył 15A.:D


to gdzie ty widzisz problem w grubości ścieżek .

zrób ty elektronikę na stabilizatorze 9V a elementy wykonawcze by były na napięcie 36V i po problemie.

ja czekam , onestone czeka, endriuQ czeka:( inni i na nano-reef też czekają.:cry:

podobno tam moda na mocne COBy. a sterownika nie mają:cry:


Co ciekawe nie ma nawet teraz żadnego problemu ze stosowaniem Power LED RGB COB 10W,20W,50W i twojego sterownika.

To większe napięcie potrzebne jest dla COB 30W,90W no i wszystkich białych od 30W do 100W

Opublikowano

Stosunkowo łatwo mogę zrobić sterownik w dwóch wersjach:

12-24V - taki jak jest teraz

24-38V - wyższy zakres (i trochę droższy)


Sterownik nie mógłby niestety pracować w pełnym zakresie 12-38V. Trzeba by wybrać wersję. Poza tym planuję zwiększenie dopuszczalnego obciążenia do 20A (po 5A na kanał). Przy 38V daje to maksymalną moc 760W, niezły grzejniczek. ;)


Czy podział na takie dwa zakresy pracy byłby OK?

Opublikowano
Stosunkowo łatwo mogę zrobić sterownik w dwóch wersjach:

12-24V - taki jak jest teraz

24-38V - wyższy zakres (i trochę droższy)


Sterownik nie mógłby niestety pracować w pełnym zakresie 12-38V. Trzeba by wybrać wersję. Poza tym planuję zwiększenie dopuszczalnego obciążenia do 20A (po 5A na kanał). Przy 38V daje to maksymalną moc 740W, niezły grzejniczek. ;)


Czy podział na takie dwa zakresy pracy byłby OK?



Jak się nie da pogodzić 12v-36V to trudno - rób dwie wersje.

Możesz jeden stary przerobić na ten zakres 24-38V i dać do testowania onestone bo już kupił na ali diody RGB COB 30W to zamiast tych driverów kupi tylko zasilacz 36V 200W i dopiero będzie miał czym się pochwalić na morskim - przy okazji zrobi ci reklamę.


EDIT


Romku pierwszą sztukę z serii produkcyjnej na 24-38V już sprzedałeś - ja kupiłem bo zamawiam RGB COB 50W do morskiego

Opublikowano

Po przejrzeniu specyfikacji części wynika, że zakresy będą (12-27 i 27-38 ). Skłaniam się ku temu żeby zrobić konfigurację za pomocą zworki na płycie (dałoby się rozkręcić i zmienić zakres przez przestawienie zworki). Płytka będzie musiała być troszkę większa no i koszt części trzeba doliczyć, dodatkowa robota z lutowaniem. Liczyłem na to, że uda się zrobić sterownik taniej niż aktualna wersja (130 zł), ale chyba będzie po prostu lepszy, ale nie tańszy. Dokładnej ceny jeszcze nie skalkulowałem.


Mogę też zrobić wersję z niższym zakresem tańszą o 5-10 zł, ale bez możliwości przestawienia zakresu na wyższy. Co o tym sądzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.