Skocz do zawartości

Purolite a520e - nie działa jak trzeba?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to miałeś prawie jak w Malawi gdzie pH jest 7,7-8,8 , kH 4-6 , a twardość ogólna 6-8


w Tanganice pH 7,5-9,2 , kH 16-18 , a twardość ogólna 7-11



No i tu jest właśnie ta zagwozdka: czy to podane KH to prawdziwa twardość węglanowa, czy zasadowość. Można przypuszczać, że prawdziwe KH - czyli jakby zmierzyć wodę z Jeziora testami akwarystycznymi, wyszłoby znacznie więcej jak to 4-6. Dlatego fajnie jakby Malawiści się podzielili swoimi wynikami i można by coś z tego wyciągnąć :)

Opublikowano

Zatem zachęcam do podzielenia się swoimi wartościami. Na zachętę podaję swoje: pH=6.73, KH=1.25 :D :D :D



U mnie w Tanganice:

pH: 7,9

KH: 14

GH: 15


a wcześniej

pH: 8,1

KH: 19

GH: 15

Opublikowano

Niemal książkowo, dzięki :)


Tymczasem smiley-violent001.gif smiley-violent001.gif smiley-violent001.gif smiley-violent001.gif smiley-violent001.gif smiley-violent001.gif

Dałem się wprowadzić sprzedawcy w błąd, ale też przez własne gapiostwo, więc nic tego nie usprawiedliwia. Chciałem się dowiedzieć od niego coś więcej nt. tej żywicy, więc spytałem czy oddaje do wody coś, co nie jest wyszczególnione w opisie i czy może wpływać na parametry wody. Dostałem odpowiedź, że "oddaje do wody tylko sód". Oczywiście to guzik prawda, bo a520e pomyliła mu się najwyraźniej z c100e, która to żywica jest w formie Na+. Anionit, o którym tu rozmawiamy jest w formie Cl-smiley-angry003.gif Czyli żadnego sodu do wody nie oddaje! Tylko chlorki.

Przepraszam zatem za to zamieszanie, wynikające z mojej łatwowierności :rolleyes:

Niemniej problem ze zmianą pH wciąż jest nierozwiązany, więc spróbuję zregenerować złoże i zobaczę czy coś to da. Tylko najpierw muszę poczekać żeby mi azotany skoczyły do jakiejś sensownej wartości, bo nie ma co zbijać ;)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Wiem ze odkopuje stary temat ale mnie tez purolite a520e obniza Ph i to bardzo. Nie wiem co z tym zrobic. Z ph7,2 wnciagu kilku tygodni spadlo ponizej 5. Nie zwracalem na to uwagi wczesniej ale mam komputer z sondą z baniaka roslinnego i jak zamontowalem w malawi to się przerazilem. Odrazu sprawdzilem testem kropelkowym jbl i pomiar po za skalą. Sonde skalibrowalem. I zregenerowalem purolite dwa razy. Ph dalej spadalo wiec zrobilem pomiary dla pwenosci wody z akwa, wody wylatujacej z kubla i wody za purolite. Wyniki jednoznacznie pokazują ze to purolite ohniza ph.  Dlaczego tak się dzieje?  Mam go w korpusie narurowym zasilany odnogą na wylocie z filtra. 

Opublikowano
53 minuty temu, Lozin napisał:

Dlaczego tak się dzieje?  Mam go w korpusie narurowym zasilany odnogą na wylocie z filtra. 

Chcesz się tylko dowiedzieć dlaczego tak się dzieje  czy rozwiązać problem bo masz bardzo wysokie NO3  i używasz purolite aby je zbić? Jak tak to podaj chociaż wielkość akwa i wysokość NO2 i NO3.

Opublikowano

Pamietam jak kilka tygodni temu ten wątek pojawił się na chwilę na forum, a potem w wyniku jakiejś awarii zniknął. 

Odpaliłem ostatnio absorber PO4 i NO3 i z ciekawości testowałem czy woda z niego wylatująca ma obniżone Ph. W moim przypadku nic takiego nie miało miejsca. 

Może przez przypadek ktoś sprzedał ci inną żywice myśląc że to Purolite a520e?

Ja kupowałem tutaj: https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html

Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie ze chce rozwiazac problem. Nie po to dodalem purolite zebym miec wiecej problemow tylko zeby zbijac no3. 

Akwarium 375l 

Obsada po 10szt

Rdzawy, yelow, maingano, acei luvala. Wszytsko młode, pół roku. 

Filtracja filtr z beczki 20l 2600l/h

Cyrkulator jebao rw8

Woda kran parametry w zalączniku

Woda akwa ph j/w

Kh4 gh5 No2 0ppm no3 15ppm sio2 0,8ppm. Jak cos jeszcze to moge zmierzyc. Testy kropelkowe jbl/sera

 

zuw 2017.pdf

IMAG1118.jpg

IMAG1157.jpg

Edytowane przez Lozin
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, rafalniski napisał:

Pamietam jak kilka tygodni temu ten wątek pojawił się na chwilę na forum, a potem w wyniku jakiejś awarii zniknął. 

Odpaliłem ostatnio absorber PO4 i NO3 i z ciekawości testowałem czy woda z niego wylatująca ma obniżone Ph. W moim przypadku nic takiego nie miało miejsca. 

Może przez przypadek ktoś sprzedał ci inną żywice myśląc że to Purolite a520e?

Ja kupowałem tutaj: https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html

No nie wydaje mi się zebym dostal cos innego. Ale niby jak mam to sprawdzic? Kupilem na allegro i robipem wstepne formowanie. Wszystko zgodnie z opisem. 

Edytowane przez Lozin

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.