Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymiana szyby.

Pęknięcie idzie do środka szyby i bedzie się wolniej lub szybciej powiększać. Lepiej byłoby, gdyby wybiło dziurę.


Sump to nie to samo co 500 litrowe akwa o sporej długości i dużym naprężeniu na szybie. IMO- zbyt duże ryzyko.

Opublikowano

ja rowniez bylbym za wymiana szyby, bo o ile dno dzielone ma sie na czym oprzec, o tyle tylna sciana bedzie mocno narazona na wyginanie - ten wklejony pasek moze niestety spowodowac kolejne pekniecie - wlasnie poprzez efekt karbu

Opublikowano

sprawa wyglada tak


byłam u szklarza i po rozmowie i o cenie sytuacji powiedział ze ten pomysł nie jest głupi i jest wielka szansa na to ze rysa nie pójdzie w góre do tego zagwarantowal mi to , ze gdy wkleje po obu stronach szybę , to nawet jak rysa pójdzie do górnej krawedzi to dwie szyby naklejonena płasko utrzymaja ta szczeline i nie dojdzie do rozerwania

ofc zakladajac ze rysa pójdzie w górna czesc szkła a nie gdzies na bok po za wstawki


wstawki sa wyciete ze szkła 8 mm


10mm nie mial ale powiedział pan szklarz ze grubosc szkła nie ma znaczenia w tym wypadku bo i tak w tym miejscu gdzie jest rysa akwarium bedzie mialo razem z klejem okolo 26 mm wiec to jest bardzo wiele napewno sie nie wygnie


ale gorzej moze byc z koncówka tej wstawki , efekt karbu , to tez jest obmyslane , wstawka ma długosc 60 cm i zachodzi na prawie calej długosc pod wzmocnienie wzdluzne i do wzmocnienia poprzecznego

dlatego w stawka sie bezie konczyc na wzmocnieniu poprzecznym


jestem dobrej mysli z przeciekaniem problemu nie bedzie jestem pewna na 100 % co do wytszymalosci tez jestem dobrej mysli gorzej bedzie jak rysa sie bedzie powiekszac :(


tródno wymiana calej szyby bedzie kosztowala jakies 350 do 400 zł


to juz lepiej by bylo skrucic zbiornik o 3 cm po za ryse , koszt nie mam pojecia jaki


dzis wkleje wstawki a pierwsze zalanie moze w weekend do tego czasu zrobie pokrywe i przywioze z 100 kilo wapienia


tylko nie mam pojecia jakie tło zastosowac , ale to juz odrebny temat

Opublikowano

10mm nie mial ale powiedział pan szklarz ze grubosc szkła nie ma znaczenia w tym wypadku bo i tak w tym miejscu gdzie jest rysa akwarium bedzie mialo razem z klejem okolo 26 mm wiec to jest bardzo wiele napewno sie nie wygnie


tródno wymiana calej szyby bedzie kosztowala jakies 350 do 400 zł


to juz lepiej by bylo skrucic zbiornik o 3 cm po za ryse , koszt nie mam pojecia jaki



Hmm jeżeli szklarz nie ma na miejscu nawet kawałka tafli 10 mm, to nie traktowałbym poważnie jego pomysłów na 'reparację' akwarium - śmiem wątpić, czy sam wierzy w to, co mówi. Zmień szklarza - lepiej to zrobić zanim będziesz miała problem z głęboką na 5 cm kałużą wody w mieszkaniu - a jeśli zdecydujesz się na wymianę szyby w akwarium, to zrób to u kogoś innego: ja bym nie dał za jedną szybę 70% wartości nowego akwarium :?

Opublikowano

Docia napisz skąd jesteś, może się okazać że mieszka ktoś niedaleko Ciebie ktos kto na miejscu wymienił by Ci szybę,

koszt niewielki i szyby i usługi a różnica wielka no i będziesz miała pewność ze wszystko jest ok.

Opublikowano

jestem z białegostoku a co do szklarza to wydaje mi sie ok starszy pan widac ze sie zna a kawałek szkła 10 mm miał tylko jak juz wspomniałam miedzy 8 a 10 mm róznica jest niewielka


koszt wymiany hmm policzyłam tak ze kawałek 200 cm na 50 10mm float to jakies 200 zł ( taki sam kawałem z 8mm kosztuje 150 zł)


do tego transport do szklarza no nie wiem wynajac busa tez kosztuje z 50 zł jak nie wiecej


watpie zeby jakis fachowec sie podjoł wymiany w domu bo to jednak kłopot a za robocizne napewno mniej niz 50 zł nie wezmie i tak wyjdzie jakies 400 zł


do tego dochodzi problem ze obdzwonilam wszystkie zakłady w b-stoku i nikt nie ma na stanie szkła 10 mm


zrobie tak jak opisałam wczesniej zobaczymy co sie stanie , jak sie uda bedzie dobra rada dla innych forumowiczów co mozna zrobic w przypadku takich pekniec , a jak nie to ...... zaleje piwnice a panele to i tak chcem wymienic

Opublikowano
a co do szklarza to wydaje mi sie ok starszy pan widac ze sie zna

Moim natomiast zdaniem ten miły, starszy pan nie ma pojęcia o czym mówi.

Szyba pęknie na 100% i nie to jest kwestią dyskusyjną, tylko to kiedy pęknie. Czy od razu czy np. za pół roku.


Jeżeli faktycznie u Was są takie koszmarne ceny na szybę 10mm i nie masz realnej szansy wymiany tej szyby to jedyne rozsądne wyjście reperacji jest takie- dociąć szybę 6mm na wymiar 200x50 i równo wkleić do środka, traktując pękniętą szybę jako wzmocnienie. Wzmacnianie miejscowe peknięcia długiej szyby, gdy pęknięcie idzie do środka jest w ogóle karkołomne, a usztywnianie pracującej tafli z obu stron jest absurdem. Nic to zmieni w materii pękania, a jedynie spowoduje nacisk na talfe i zwiększy naprężenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.