Skocz do zawartości

Bakterie nitryfikacyjne-startery


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olo bakterie nitryfikacyjne nie tworzą typowych form przetrwalnikowych, przeczytaj arta z pierwszego postu (i nie rozpuszczają się ;))

--------------

Zapewne są profesjonalnie dobrane bo firma solidna ale cudów nie ma.

Opublikowano

Eljot opisze to jutro ale uwierz mi, szczepy bakterii różnią sie czasami więcej miedzy sobą, w obrębie gatunku, niż czasami miedzy gatunkami :)

Najprawdopodobniej Seachem stworzył niezłe maszynki :)

Najprawdopodobniej to efekt dostarczenia nowych genów wraz z plazmidem.

Opublikowano
Najprawdopodobniej Seachem stworzył niezłe maszynki Najprawdopodobniej to efekt dostarczenia nowych genów wraz z plazmidem.
Tak przypuszczałem że bez genetyki się nie obejdzie ;)

Sorrki ale nie mogłem się powstrzymać :).

Opublikowano

Ok przepraszam.

Plazmid to takie dodatkowe DNA bakteri. Można łatwo tam wkomponować gen innej bakteri i wprowadzić do docelowej bakteri. Potem z jednej bakteri masz jusz wymarzony szczep z tym genem/genami. Ale czy tak Seachem zrobił tego nie wie nikt.

Opublikowano

Jak dla mnie to wprowadzanie tych wszystkich "ulepszaczy" do akwa. to pomyłka:roll: bo skoro coś co nie ma nitryfikacyjnych (a takie same muszą się zapodać) jak może wystartować? dodanie NO3 w niczym chyba nie pomaga? bo tak działają te "cudowne środki"."Przyśpieszenie" to jedyne to,że bakterie mają jakąś pożywkę którą możemy sami zapodać!kawałek mięska,karma dla ryb i t.p.(nasikać można) i naturalnie jest :P

Opublikowano

Ale skąd pogląd ,że startery nie zawierają bakterii nitryfikacyjnych? Przecież za ten proces nie odpowiada jedna czy nawet kilka gatunków jest ich dużo więcej i żyją w symbiozie w jednym miejscu, i wszystkie są tak samo ważne.

A głównym argumentem ich przeciwników jest możliwość ich przetrwania skoro nie tworzą form przetrwalnikowych.

Opublikowano
Ale skąd pogląd ,że startery nie zawierają bakterii nitryfikacyjnych? Przecież za ten proces nie odpowiada jedna czy nawet kilka gatunków jest ich dużo więcej i żyją w symbiozie w jednym miejscu, i wszystkie są tak samo ważne.

A głównym argumentem ich przeciwników jest możliwość ich przetrwania skoro nie tworzą form przetrwalnikowych.


A ile h bez "natlenienia" może przetrwać bakteria nitryfikacyjna? raczej nie wiesz ;)

Opublikowano
A ile h bez "natlenienia" może przetrwać bakteria nitryfikacyjna? raczej nie wiesz

Zgadza się ja nie wiem ale można poczytać o tym w linku który wkleiłem w pierwszym poście.

Pewien doktor twierdzi ,że mimo iż bakterie te nie tworzą form przetrwalnikowych są w stanie przetrwać w zamkniętej buteleczce bardzo długi czas.Zwalniają one swoje procesy życiowe i otaczają się jakąś jakby błoną która chroni komórkę i do puki ta nie ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu bądź przez jakąś trującą substancje to bakteria będzie żyła. Im dłużej jest ona w takim stanie tym dłuższego czasu potrzeba by wróciła do normalnego trybu funkcjonowania.

Opublikowano

Hej,

Jestem autorem tego artykułu i powiem, że dwa miechy temu startowałem akwarium z użyciem Stability. Po tygodniu wpusciłem 30 młodych pyszczaków, jednak nie miałem na tyle jaj, żeby zaufać w 100% temu produktowi i dołożyłem kosz grysu koralowego z działającego akwa. Taka kombinacja dała pewność, że będzie ok. Gdybym miał większe możliwości na intwrweniowania, to spróbowałbym z samym Stability, ale nie mogłem pozwolić sobie na ryzyko. Poszło dobrze i nie zanotowalem obecności NH4 i NO2.

Opublikowano

Topielec potwierdzasz to, co można wyczytać w Internecie i czego można się "na żywo" dowiedzieć od innych. Od czerwca jestem przekonany, że tylko Stability pozwala na szybki start. Oczywiście trzeba to robić "z głową".

Adam czytałeś ulotkę i FAQ Stability?

Jako jedyny produkt, Stability zawiera szczepy pracujące zarówno w warunkach tlenowych jak i beztlenowych. Domyślam się, że oprócz bakterii nitryfikacyjnych maja bakterie denitryfikacyjne.

Instrukcja jest bardzo lakoniczna, ale daje wiele do myślenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.