Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Nie ma info jaką moc pociągnie, ma 3 kanały i wymaga jakiejkolwiek wiedzy z zakresu elektroniki i programowania. W porównaniu do aplikacji Romka ma dość skomplikowaną obsługę.


Poza tym gdybyś zagłębił się w temat i instrukcję wiedziałbyś, że to nie wszystkie wydatki i nie jest tak różowo jak w pierwszym poście. Pomijam fakt, że to będzie połączone na "pająka", bez obudowy itp historie... wole wydać 100zł i mieć urządzenie plug and play w normalnej obudowie i z supportem.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Niech każdy robi i kupuje co chce przeciez nie zabraniam,tylko mowie że jest taka opcja.

Obudowa do nano to na allegro pewnie nie wiecej jak 5zł.Przyznaje tez że z dwoma lewymi rekami i bez lutownicy tego nie złożysz.

Opublikowano

Dzięki za ten link. Wiem, że to wydaje się proste i tanie do zrobienia, ale takie nie jest. Oczywiście nie uwzględniono tam wielu kosztów (np. drivery - tranzystory do sterowania PWM, które nie są tanie, stabilizator napięcia, obudowa, frezowanie obudowy, projekt i przygotowanie płytki itp.). Zapewniam, że zaproponowana przeze mnie cena jest atrakcyjna. Uwzględnia ona koszty elementów w cenach hurtowych, bez kosztów transportu i pobocznych (jednorazowych). Nie uwzględnia nawet kosztów robocizny (układ na razie nie będzie składany maszynowo tylko ręcznie).


Do tego dochodzi prostota użytkowania. Aplikacja do programowania ustawień jest naprawdę prosta a przy tym daje ogromne możliwości. Zadbałem też drobiazgowo o precyzję sterowania, żeby nie było "przeskoków" jasności. Zrobiłem ten projekt dla siebie i dopiero gdy uznałem, że jest naprawdę wartościowy, postanowiłem, że podzielę się z innymi pasjonatami akwarystyki (na dużą sprzedaż nie liczę).


Pozdrawiam serdecznie

Romek

Opublikowano

Tak dla sprostowania,wiem o czym mowie i jakie sa koszta,gdyż mam złożonego całego kompa na leonardo z dolewką,timerami,pompami dozującymi oraz strowaniem pwm.

Ceny tranzystorów jakich ja używałem to około 2 zł 2N6488 a stabilizatory lm317 1zł.


Tak czy inaczej życze Ci powodzenia w sprzedaży, sam może sie skusze,ale raczej ze względów estetyczncyh i patriotycznych :P

Opublikowano

Na liście jest 9 osób (Fus, ty też jesteś). Jak sterowniki będą gotowe wyślę do osób które rezerwowały informację na PW z numerem konta. Środek przyszłego tygodnia jest realną datą. Czekam na płytki drukowane a w międzyczasie kończę program i przygotowuję pozostałe rzeczy. Jest sporo drobiazgów do dopięcia i jestem mocno zapracowany, więc wybaczcie, jeżeli komuś nie odpowiedziałem na PW.


Oto lista cech sterownika:

1) 4 kanały z możliwością skonfigurowania 3 z nich na taśmę RGB (lub 4 mono, każdy sterowany oddzielnie)

2) obciążenie maksymalne 15A (12-24V) co daje 180-360W (max. 5A na kanał 60W-120W)

3) precyzyjne programowanie (dodatkowe ustawienie w aplikacji) - ustawianie z dokładnością do minuty i 0-255 poziom jasności

4) złącza do mocowania przewodów (wejście i wyjście) zaciskowe typu ARK (takie jak w sterowniku Conrad)

5) tylna ścianka odkręcana (możliwość przewiercenia i zawieszenia w dowolny sposóB)

6) zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania

7) naklejka z opisem wejść i wyjść na wierzchu obudowy

8) dioda sygnalizująca stan urządzenia i podstawowe awarie

9) krótka instrukcja instalacji i montażu

10) wymiary około 124x72x37mm (plus wystające USB)

11) aplikacja do wygodnego programowania +nieograniczone czasowo aktualizacje

12) w zestawie kabel USB i płyta z oprogramowaniem (+aktualizacje z internetu)

13) możliwość zapisania do 120 punktów zmiany jasności

14) planuję możliwość zapisu ustawień do pliku (oraz wczytywania) żeby można się było łatwo wymieniać, ale nie wiem, czy w pierwszej wersji aplikacji to będzie, jak nie zdążę, to ta funkcjonalność pojawi się w najbliższym czasie (obiecuję :) )

15) zasilanie oczywiście z zakresu 12-24V (takie samo napięcie jest na wyjściu), wspólny plus, sterowanie masą

16) ustawienia nie są tracone przy zaniku napięcia

17) zegar ciągle działa przy zaniku napięcia (nie trzeba ustawiać)

18) automatyczna zmiana czasu na letni i zimowy


Dla przypomnienia: programowanie odbywa się w aplikacji poprzez przeciąganie punktów na wykresie i zaznaczanie dni i miesięcy, naprawdę bardzo prosto i szybko, ale da się zmienić ustawienia ręcznie (wpisując wartości, większa dokładność).


Przepraszam, że lista jest tak chaotyczna.

  • Dziękuję 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.