Skocz do zawartości

Glony w nowym akwarium - kilka pytań


Neuro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem początkującym akwarystą i w trosce o swoje przyszłe rybki postanowiłem założyć ten temat.


Wodę do akwarium zalałem jakieś 1,5 tyg temu - ryb jeszcze nie ma.

Jakiś tydzien temu pojawiły się glony - spodziewałem się ich, ale nie wiem które są "dobre" a które są "złe".


Poniżej zamieszczam zdjęcia :) Prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam :)


dsc0008fn8.th.jpg

dsc0009rz9.th.jpg

dsc0010tj1.th.jpg

dsc0011wn8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jasnozielone są dobre - te ciemnozielone są złe :lol:

a tak dokładnie to te jesnozielone to są noprmalne glonki przez wiekszosć na tym forum berdzo pożądane choć z czasem niestety się mogą zamienić w wersje brunatna.

Natomiast t takie bardzo ciemno zielone to mi wygląda niestety na sinice a i ich pojawienie się w nowym akwa nie jest niczym niezwykłym.

O sinicach było sporo wiec uzyj funkcji szukaj.

Tak w skrócie to aby się upewnic czy to napewno one to wsadz do akwa rękę i z podłoża lub kamienia spróbój je zebrać, jeżeli odejdą większym płatem a włąściwie takim glutem a po wyjęcie w dłoni będziesz miał dalej taka śliską kislowato/glutowatą konsystencje to swiadzczy o sinicach.

Coprawdą Twoje są małe więc nie wiem czy beda tak si epłatami ściągać dlatego weź próbke z miejsca gdzie sa najbardziej rozwinięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach