Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

część 4

Po uruchomieniu sprawdzamy działanie.

Najpierw kolory podstawowe jeśli nie zrobiliście zwarcia lutując rezystory do diod ( ten trudny moment) to powinny świecić właściwymi kolorami. Jeśli świeci jeszcze dodatkowy kolor na którymś punkcie świetlnym to znaczy że tam macie zwarcie na lutowaniu.

Często pilot ma zamienione kolory GiR miejscami. Po prostu przyciski od czerwonego regulują zielony i odwrotnie. Wystarczy zamienić dwa przewody miejscami na wyjściu ze sterownika.

Jeśli nic nie działa to najczęściej zwarcie lub zamiana przewodów na zasilaczu.

Nie jestem w stanie przewidzieć jakie błędy popełnicie ale zawsze jestem do waszej dyspozycji by pomóc.


HERMETYZACJA

Po sprawdzeniu działania należy bezwzględnie zabezpieczyć diody i elektronikę przed skroplinami z akwarium. Wszystkie diody RGB ,rezystory oraz złącza muszą być co najmniej osłonięte plexą przed skraplaniem się na nich pary wodnej i chlapiącymi rybami. Złączki elektryczne należy tak projektować by były albo pod osłoną z plexy albo poza baniakiem.

Jeśli tego nie zrobicie żywot oświetlenia będzie krótki. Wskazane profile można uszczelnić na trzy sposoby:

1/ dla zaawansowanych którzy nie stosowali złączek elektrycznych tylko wszystko lutowali z osłoną koszulek termokurczliwych i nie wystają im złączki. Przyklejamy na silikon osłonę na pierwszych teownikach przy diodach.

2/ dla pozostałych

- sklejamy a lepiej zaginamy na gorąco ceownik ( ArtCop robi zagięte chyba ponad 2m) który wchodzi w wewnętrzne kanały w profilu ( wymiar wewnętrzny ceownika z plexy = 120mm) lub w zewnętrzny kanał ( wymiar wewnętrzny ceownika 165mm) i przykręcamy wkrętami by nie wypadł. Cały czas pozostaje otwarty dostęp świeżego powietrza przez boki profilu aluminiowego, co usuwa wilgoć z wnętrza osłony i zapobiega zaparowaniu od wewnątrz.

3/ jeśli belka lub pojedyncze punkty świetlne są pod pokrywą - uszczelnienie musi być na 200% . Najlepsze są do tego szalki Petriego bo to najwyższej przeżroczystości szkło laboratoryjne i od razu 2 szt za 7zł

Szalka Petriego 100/20 Gdańsk Szybka Wysyłka (4369682181) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img19.allegroimg.pl/photos/400x300/43/69/68/21/4369682181@@AMEPARAM@@19@@AMEPARAM@@43/69/68/21@@AMEPARAM@@4369682181



ale możecie także użyć połówki wytłoczki PS z opakowania timera mechanicznego. Ważne by była taka płaszczyzna która da się szczelnie na silikon przykleić do aluprofila.


To kończy opracowanie , choć jako odrębny temat opiszę jak połączyć te światełko RGB z filtrem kasetowym w jeden wspólny system - by gdy wyłączą prąd – biologia dalej pracowała nieprzerwanie przez wiele godzin, a sterownik MS35 nie gubił zaprogramowanego cyklu dobowego.

A teraz możemy zobaczyć możliwości tej najtańszej najprostszej wersji „światełka do rybkowego nieba ala Deccorativo”.

Manual IR44 RGB COB 10W 4x by Deccorativo - YouTube

Opublikowano

Deccorativo, muszę przyznać, ze robi wrażenie to Twoje "światełko" ;)


Coraz bardziej się na nie nakręcam (jak mi się świetlówka któraś przepali :P) po oglądnieciu powyższego filmiku.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podoba mi sie patent,ciekaw jestem czy zaopatrzyl bym mniej wymagajace rosliny w potrzebne swiatlo,ale pewnie trzeba by to przetestowac.Pytanie mam w zwiazku z chlodzeniem,bo chcial bym dogrzewac wode swiatlem,teraz robia to stateczniki w sumpie,czy mozna by bylo diody przykleic do profilu i przez niego puscic lekki przeplyw wody za pomoca osobnej pompki badz trujnika na obecnej.Drugie dotyczy zasilania,czy mozna do tego wykorzystac stary 350w zasilacz z kompa stacjonarnego?

Opublikowano
Podoba mi sie patent,ciekaw jestem czy zaopatrzyl bym mniej wymagajace rosliny w potrzebne swiatlo,ale pewnie trzeba by to przetestowac.Pytanie mam w zwiazku z chlodzeniem,bo chcial bym dogrzewac wode swiatlem,teraz robia to stateczniki w sumpie,czy mozna by bylo diody przykleic do profilu i przez niego puscic lekki przeplyw wody za pomoca osobnej pompki badz trujnika na obecnej.Drugie dotyczy zasilania,czy mozna do tego wykorzystac stary 350w zasilacz z kompa stacjonarnego?

Sir_yaro robił taka lampę poszukaj w DIY

Opublikowano
Podoba mi sie patent,ciekaw jestem czy zaopatrzyl bym mniej wymagajace rosliny w potrzebne swiatlo,ale pewnie trzeba by to przetestowac.Pytanie mam w zwiazku z chlodzeniem,bo chcial bym dogrzewac wode swiatlem,teraz robia to stateczniki w sumpie,czy mozna by bylo diody przykleic do profilu i przez niego puscic lekki przeplyw wody za pomoca osobnej pompki badz trujnika na obecnej.Drugie dotyczy zasilania,czy mozna do tego wykorzystac stary 350w zasilacz z kompa stacjonarnego?


Zupełnie nie dawno ktoś powrócił z tematem gdzie jest takie zasilanie z kompa przystosowane do LED ale nie tu.

Profil z przepływem wody jak najbardziej ale prościej grubą blachę co najmniej 3mm zagiąć pod kątem prostym by z tyłu baniaka za roślinami weszła w wodę tak na 5-10cm i nie trzeba całej tej hydrauliki;)

nie tylko da światło dla mniej wymagających ale i bardzo wymagających bo da czerwone i niebieskie którego teraz masz jak na lekarstwo ale to tylko na PW bo to forum Malawi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

A co pomysłodawca i wykonawca sądzi o takich diodach :

http://www.mojeledy.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=641&virtuemart_category_id=10


Z opisu wynika że pod conradem też pójdzie ...

Mam pytanie do kolegi deccorativo skąd wiedziałęś jakie napięcia nominalne na kanał w aukcji sprzedawca tego nie podaje ...

Zastanawiam się też czy takie pasywne ograniczenie prądowe przy tego typu diodach to dobry pomysł wsza wraz ze wzrostem temp złącza prad może również rosnąć i dioda będzie pracować na innych paramaetrach

I pytanie odnośnie sterownika conrada - napięcie na wyjściu z niego jest stałe a modulacja światłem jest poprze prąd czy wielkościa regulowaną jest napięcie ?

Opublikowano
Witam

A co pomysłodawca i wykonawca sądzi o takich diodach :

http://www.mojeledy.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=641&virtuemart_category_id=10


Z opisu wynika że pod conradem też pójdzie ...

Mam pytanie do kolegi deccorativo skąd wiedziałęś jakie napięcia nominalne na kanał w aukcji sprzedawca tego nie podaje ...

Zastanawiam się też czy takie pasywne ograniczenie prądowe przy tego typu diodach to dobry pomysł wsza wraz ze wzrostem temp złącza prad może również rosnąć i dioda będzie pracować na innych paramaetrach

I pytanie odnośnie sterownika conrada - napięcie na wyjściu z niego jest stałe a modulacja światłem jest poprze prąd czy wielkościa regulowaną jest napięcie ?



Od końca.

Conrad reguluje napięciem nie prądem i robi to fantastycznie i pewnie bez migotania nawet przy minimalnych jasnościach oraz możliwościach nie osiągalnych przez wiele systemów o wiele droższych..

Jeśli dioda pracuje zregulowana na 60% parametrów to nie mają znaczenia zmiany temperaturowe jej parametrów bo nie przekroczą dopuszczalnych.

Deccorativo zbudował takie oświetlenie i je najpierw długo testował na kilku egzemplarzach i w akwarium pod pokrywą a nie na stole, mierząc także temperatury jakie osiągają diody, więc oprócz tego że na wskazanych przez niego aukcjach sprzedawca podaje istotne parametry to mógł wszystko pomierzyć i ustawić parametry pracy diod RGB by świeciły białym ładnym światłem nawet bez sześciu przycisków DIY w pilocie. Także więc nie zgodzi się na zmiany diod ale i profili radiatorów.

Z tego samego powodu z góry odrzuca pomysł na zamianę tych diod które polecił na jakiekolwiek inne na dodatek bez podanych istotnych parametrów elektrycznych.

To jest temat dla laika ale i elektronik to może zbudować w ciemno bez obliczeń wszakże pod warunkiem że nie będzie kombinował z różnymi innymi diodami RGB.

W przeciwnym razie musi sobie sam wszystko policzyć i sprawdzić empirycznie ale to już nie będzie Światełko Deccorativo.

Opublikowano
Niestety na akcji wskazanej przez decorattivo nie ma dostepnych led....


Niestety aukcje na allegro kiedyś się kończą ale firma wystawia nowe zawsze z pod tego usera


http://allegro.pl/show_user.php?uid=35218399


DIODA 10W POWER LED COB RGB KOLOROWA PROMOCJA (4679960705) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/46/79/96/07/4679960705@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@46/79/96/07@@AMEPARAM@@4679960705

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
    • 1) Istnieje taka możliwość, do krzyżowania dochodzi jeżeli samica niema samca ze swojego gatunku lub samiec jest zbyt słaby aby zająć terytorium na którym dochodzi do tarła. 2) Np; Labidochromis joanjohnsonae  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis joanjohnsonae/index.html        lub Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis sp. 'perlmutt'/slides/Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef.html lub Chindongo socolofi albo Iodotropheus sprengerae. 3) Ryby młode gdzie płec jest nieznana trzeba brać po 8-10 sztuk, niektórzy po 12 i więcej sztuk biorą żeby utrafić jak najwięcej samic. Docelowo zostaw po 1 haremie.  
    • Witam  Po prawie 10 latach i zabawy w roślinne, jestem na etapie powrotu do "malawi" Zbiornik jest nie duży bo 240 L brutto. Planuję taką obsadę: Yellow / Mainagano / Afra jalo czyli dokładnie: Cynotilapia sp. Jalo Reef lub Cynotilapia Red Top Lipoma labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano"   Kilka pytań  1.  czy nie będą się krzyżować aby nie było bastardów 2. Czy zamiast maingano coś innego bo z nimi miałem najwięcej kłopotów (agresja wewnątrzgatunkowa) 3 Po ile sztuk, po 1 haremie ?  Ewentualnie jakieś sugestie  Pozdrawiam  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.