Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie :) dla kilku litrów/h nie opłaca się rozbudowywać i podrażać całości ale to tylko moje skromne zdanie ;).


No jest takie coś:


LICZNIK PRZEPŁYWU WODY (4286864162) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/42/86/86/41/4286864162@@AMEPARAM@@18@@AMEPARAM@@42/86/86/41@@AMEPARAM@@4286864162


-- dołączony post:

.|---xO--Ox----|              -ceramika         x-zawór

-|---x----------|---CO--                         O-korpus

.  |-xOx-| |-xOx-|             -Purigen i FBF



Jargos. Sir_Yaro zarzucił temat, że FBF i Purigen na jednym układzie nie będzie dobrze działał bo ciśnienie potrzebne do działania FBF z powodzeniem wypłucze purigen.


Taki układ chyba byłby spoko gdybym dał purigen w woreczkach zamiast sypać go luzem.

-- dołączony post:

A tak to rozpytkam


xDRf.jpg

Opublikowano

No wiem, ale co tam. Raz się żyje. A nóż uda się to ładnie odpalić i będzie jakiś gotowy pomysł na przyszłość.

Opublikowano
Mi się podoba. Widzę, że mój schemat był zrozumiały

Jorgos ale zysku na przepływie w porównaniu do opcji 4 tu nie widzę, bo aby woda popłynęła przez bypasy zawór na głównej róże i tak będzie musiał być przykręcony ;).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Najprawdopodobniej w weekend zabiorę się za spawanie stelaża i klejenie narurowca. Mam jeszcze dwa pytania:

1. W jaki sposób zamontować rurki pcv w korpusach w których będzie ceramika, FBF i purigen? Czy rurkę przykleić od góry do stałej części korpusu czy do dna pojemnika i porobić w niej dziurki?

2. Czy jest sens, aby pompa i wszystkie korpusy za pompą znajdowały się na trochę niższym poziomie niż pierwsze dwa korpusy mechaniczne? Tak sobie pomyślałem, że wtedy grawitacja mogłaby lekko podkręcić przepływ przez pompę. Z drugiej jednak strony wtedy będzie miała te kilka centymetrów więcej do podniesienia wody z powrotem do akwarium.


gTSf.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Renton, jeśli masz miejsce, to korpusów z ceramiką nie łącz szeregowo tak jak pokazałeś, tylko równolegle, tak jak mechaniczne.


Połączenie równoległe spowoduje prawie podwójnie mniejszą prędkość przepływu, (bez zmiany innego układu oczywiście), co znacząco odciąży pompę. Wyższa prędkość powoduje dużo większe straty ciśnienia na pompie (i w całym układzie) a co za tym idzie wydajności układu!

Dodatkowo powolniejszy przepływ przez korpusy z ceramiką, spowoduje dłuższy czas kontaktu wody z bakteriami i większą ich efektywność w przetwarzaniu związków azotu.


Generalnie, połączenie szeregowe, oprócz oszczędności miejsca w szafce, w tego typu układach ie daje żadych, ale to żadnych korzyści ;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Niby miejsca pod szafką cała masa, a i tak musiałem się nagłówkować co zrobić, żeby pomieścić wszystko co zaplanowałem. Projekt trochę się zmienił bo ceramikę choć dałem w szeregu to jednak na rurce do której bezpośrednio pompuje Grundfos, a bapass bokiem. Poniżej fota układu - jeszcze nieprzetestowanego, ale już sklejonego.


kKWf.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Renton, jeśli masz miejsce, to korpusów z ceramiką nie łącz szeregowo tak jak pokazałeś, tylko równolegle, tak jak mechaniczne.


No i własnie :-). Przez to, że użyłem złego kleju i musiałem odnowa montować całą instalację skorzystałem z Twojej rady i połączyłem korpusy z ceramiką równolegle. Zrobiłem już test instalacji i na ten moment wszystko jest szczelne. Nie robiłem jeszcze testu z mediami i tu mam jedno pytanie. W jaki sposób montujecie rurki wewnątrz korpusów z ceramiką i FBF / Purigen tak, żeby nie utrudnić sobie życia przy napełnianiu korpusów wkładami? Myślałem, żeby przykleić rurkę NIBCO wewnątrz na stałe do góry korpusu, ale przecież po zasypaniu nie będę w stanie wcisnąć w ceramikę. Może przykleić rurkę na dnie korpusu i porobić dziurki do przepływu wody - coś na wzór tego jak montuje się wkłady sznurkowe?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

do zasypywania wykonałem "adapter" ze szkieletu sznurka


na ten szkielet do połowynawinałem siatkę o oczkach ok 1mm a pozostała połowę na zakładke na tą siatkę ścisnąłem rurką termokurczliwą 50/25

ok 1 cm rurki termokurczliwej użyłem do ściśniecia siatki na dole wkładając uprzednio pasek gąbki do uszczelnienia (na wszelki wypadek)


ps

zrobiłem własnie zdjęcie telefonem ale gdzieś mi sie kabelek zapodział więc jak co to mogę co najwyżej mmsa wysłać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.