Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przeczytałem już masę wątków, ale mam do Was pytanie odnośnie obsady.

Wiem że temat był już wałkowany setki razy, oczytałem się ale chciałbym aby jakiś fachowiec potwierdził lub nie mój wybór.

Spodobała mi się taka obsada:

1. Labidochromis Caeruleus

2. Labidochromis sp. hongi sweden

3. Pseudotropheus saulosi

4. Melanochromis cyaneorhabdos


Napiszcie co sądzicie, będzie ok?

Podpowiedzcie też proszę jakie ilości.

Opublikowano

Hongi jest roślinożerny, a Yellow woli kebaba ^^ (czyt. mięsko) więc ich łączenie nie powinno mieć miejsca. IMHO 4 gatunki do 240l to za dużo. Natomiast obsada Saulosi + Maingano + coś jest piękna i często pożądana tu na forum o czym na pewno czytałeś wertując jego strony.

Opublikowano

Na np mam w 240 dwa gatunki, yellow(10szt z czasem do redukcji) i mała aulone(6szt). Jak yellow podrośnie będzie pewnie potrzeba redukcji. Ilościowo to wg mnie górna granica ilości ryb a nie są jeszcze w finalnych docelowym rozmiarze... Obecnie maja miejsce by skryć się w razie potrzeby, nie nękane przez pozostałe ryby. Trudno mi sobie wyobrazić teraz jeszcze 3 gatunek tak, bym nie miał poczucia przerybienia. 4 gatunki to wg mnie byłoby przegięcie.

Opublikowano

OK, pójdę chyba za radą CoolPhone, Saulosi + Maingano + coś.

Nie wiem co, przejrzę jeszcze raz przykładowe obsady...

Jak tak patrzę na te ryby to zaczynają mi się wszystkie podobać :D

Opublikowano

Będziesz miał poziome paski, pionowe paski i jednolity żółty. Pasowało by coś jednolicie błękitnego;)


Może Metriaclima callainos? Czytałem różne historie o tej rybie, natomiast u mnie okazała się niesłychanie spokojnym gatunkiem. U mnie samice są na końcu hierarchii, natomiast samiec nie daje sobie w kaszę dmuchać, ale też trzyma się z daleka od utarczek wariatów parallellusów. Co ważne - zaznaczam u mnie w akwarium, nie jest to typowy terytorialista, a ryby zajmują raczej górne partie wody...

Opublikowano

Czesc zgodze sie z Andrzej Wroc;-) dwa wymienione gatunki saulosi,maingano i lodotropheus prengerae,jest piekny po wybarwieniu,wszystkozerny i lagodny jak na mbune.Podany zestaw to maingano niebieski i sanmce saulosi niebieskie,yellow zolty i samice saulosi pomaranczowe czasami podchodzace pod zolty wiec 4 gatunki a kontrast barw w sumie ten sam.Polecam sprengerae.Co do metriaclima to mialem raz doczynienia z ta ryba i bylapolaczona z non mbuna.Zajela rewir po srodku akwa i tlukla nawet 17cm freyki....

Opublikowano
Co do metriaclima to mialem raz doczynienia z ta ryba i bylapolaczona z non mbuna.Zajela rewir po srodku akwa i tlukla nawet 17cm freyki....


U mnie historia z M.Callainos była taka sama. Dość mocno zdominowały cały zbiornik. Oczywiscie też polecam spreangerki. Trafiłem osobiście na bardzo piękne sztuki.

Opublikowano
Co do metriaclima to mialem raz doczynienia z ta ryba i bylapolaczona z non mbuna.Zajela rewir po srodku akwa i tlukla nawet 17cm freyki....
Dla tego z non mbuna łączymy tylko "spokojne" mbuniaki typu yellow rdzawy ew. saulosi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.