Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli stały przepływ przy Purolite ma tak ogromne znaczenie to w ogóle dałbym sobie spokój z tym patentem przy narurowcu. Wystarczy, że spadnie przepływ na sznurkach i mamy po regulacji ;)

Opublikowano
Jeśli stały przepływ przy Purolite ma tak ogromne znaczenie to w ogóle dałbym sobie spokój z tym patentem przy narurowcu. Wystarczy, że spadnie przepływ na sznurkach i mamy po regulacji ;)


Krytyczne są pierwsze 4-5 dni a myślę że tyle to te sznurki wytrzymują bez jakiegoś totalnego wstrzymania obiegu.

Zwróć także uwagę że zapychanie sznurków powoduje zwolnienie przepływu a nie wzrost a to jest grożne.

W sumie po tym krytycznym okresie kilku pierwszych dni potem to już nie apteka.

Podałem te ok 15l/h tylko dlatego że Karolu w tym rozwiązaniu kolegi Grzesia widziałem takie grube rury dochodzące do korpusu.

Chodzi o przepływy rzędu 5-20l/h a nie 50-100l/h.

IMHO wiedząc że sznurki po tygodniu potrafią zminiejszyć przepływ o 50% to zmniejszenie przepływu przez blok z 15l/h do 7l/h nie ma żadnego wpływu na pochłanianie azotanów jak i na klarowanie wody to nadal przez 3 dni przejdzie 500l wody przez blok.

Tworzenie się humusowego DOC czyli tego herbatkowego koloru wody to nie w tępie zaparzania herbaty:D

O to się nie obawiam choć prawdę mówiąc nie przewidziałem tego - dzięki.

Proszę Smerfy Narurowce:D o inne argumenty na przeciw a nawet za:D postaram się ustosunkować jeśli doświadczenie z pracy trzech bloków wystarczy no i mam zawsze wsparcie Seby który potrafi tłumaczyć wam lepiej niż ja.

Opublikowano

Ten kto jeszcze używa sznurków ten się martwi o spadający przepływ. U mnie może i spada ale nie widzę tego ani po purigenie ani po piasku w fbf a wkłady mechaniczne płuczę co 3-4 tygodnie.

Mi już się nie chce przerabiać swojego układu w dodatkowy obieg dla płukania, ale może to być temat dla tych, którzy myślą o narurowcu.

Jak miałbym płukać w solance złoże raz na 4-6 tygodni to korona mi z głowy nie spadnie jak odkręcę te 2 korpusy i złoże przełożę do płukania.

Zastanawia mnie tylko jedno: jak solanka wpływa na uszczelki w korpusach? Oby nie parciały po kilkunastu regeneracjach.


Ja zorganizuje to na 2 korpusach biegnących w jednej linii. Na 2 nitce zostawię korpus na absorbent PO4. Wydaje mi się, że będzie to działać sprawnie jak w kolumnach i kaseciakach, bo będzie działać to na tej samej zasadzie. Się zrobi się zobaczy. Jednak najszybciej zajmę się tym na początku listopada.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

I padło na mnie - też buduje absorber. Zrobiłem wczoraj pomiar kranowity i wyszło NO3=20 ppm. Nie wiem czemu byłem przekonany, że mam 1 :( Ale do rzeczy: mam w zbiorniku NO3=40 oraz PO4=1,2. Jak to zrobić, żeby te parametry zeszły w dół mniej więcej razem - chodzi o glony - czy może przy takiej wartości PO4 nie trzeba przejmować się fosforanami? Sugerowała by tak tabela:


43988756318352649716_thumb.jpg


Druga sprawa: wymyśliłem że pod pokrywą jest wystarczająco miejsca żeby położyć absorber, dzięki temu nie będzie widoczny w wodzie ani nie będzie poza akwarium stanowiąc niebezpieczeństwo zalania- jakieś pomysły że to nie wypali?

Opublikowano
I padło na mnie - też buduje absorber. Zrobiłem wczoraj pomiar kranowity i wyszło NO3=20 ppm. Nie wiem czemu byłem przekonany, że mam 1 :( Ale do rzeczy: mam w zbiorniku NO3=40 oraz PO4=1,2. Jak to zrobić, żeby te parametry zeszły w dół mniej więcej razem - chodzi o glony - czy może przy takiej wartości PO4 nie trzeba przejmować się fosforanami? Sugerowała by tak tabela:


43988756318352649716_thumb.jpg


Druga sprawa: wymyśliłem że pod pokrywą jest wystarczająco miejsca żeby położyć absorber, dzięki temu nie będzie widoczny w wodzie ani nie będzie poza akwarium stanowiąc niebezpieczeństwo zalania- jakieś pomysły że to nie wypali?



Kolego absorber NO3 to nie dopust Boży by padało na tego czy innego ale normalna kolej rzeczy jak się w kranówie ma azotanów powyżej 20 mg/l a w baniaku pływa choć z 5 pyszczaków i roślin jak na lekarstwo. To że miałeś kiedyś w kranie 1 a teraz 20 mg/l NO3 też mnie nie dziwi. Miejskie wodociągi to nie żródełko z pod góry Żar więc co chłopi rozsieją po polach trafia do wody pitnej szybciej lub póżniej. Jeszcze gorzej mają ci których wodociągi czerpią wodę z rzek. Tam w kranie to co aktualnie płynie rzeką.

Tak nawiasem mówiąc coraz bardziej powątpiewam w idee akwarium Low-Tech szczególnie w Malawi.

Arit zmierz jeszcze PO4 w kranówie byś też nie był zaskoczony bo nie podajesz jakie masz pH i jak wiele i często robisz podmianki , bo przy tej kranówie 40mg/l NO3 w baniaku to i tak uważam za sukces. Nie wiem jakim testem to mierzysz bo też to ma znaczenie ale przy JBLu jeśli kolor ci się zgadza ale nasycenie koloru jest mocniejsze patrząc przez komparator to NO3 jest większe niż 40. Ważny jest nie tylko kolor ale i jego intensywność.

Seba ci podpowiedział co czynić. Tych Phos/Ex/Rid/Guard jest wielu producentów i wszystkie poza PO4 także usuwają krzemionkę SiO2 czyli 2 in 1 ( EX sinice i okrzemki).

Wszystkie te PHOSy działają skutecznie tylko wtedy gdy podmianki są maleńkie i raz na miesiąc. Jeśłi podmianki są co tygodniowe to ilości fosforanów a szczególnie krzemianów wlewanych do systemu akwarium są tak wielkie że te PHOSy niemal natychmiast się zapchają.

Wniosek - najpierw zrób solidną podmiankę tuż przed włożeniem bloku absorbera NO3 łącznie z woreczkiem PHOSa i przejdz na "akwarium bezobsługowe " - prawie :D czyli podmianki max 10% raz na miesiąc.


Co do bloku nad taflą pod pokrywą to idea jak najbardziej realna i super bezpieczna.

Lepszy od rury kanalizacyjnej fi75 jest kanał wentylacyjny taki

Przewód kanał wentylacyjny D/P 110x55 płaski 0,5 m (4683503667) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img19.allegroimg.pl/photos/400x300/46/83/50/36/4683503667@@AMEPARAM@@19@@AMEPARAM@@46/83/50/36@@AMEPARAM@@4683503667



odcinek 20 cm ma pojemność 1 litra Purolite A520E ale wlew i wylew zrób od góry by jak pompa stanie wszystko nie wyciekało na powrót do baniaka.

Taki blok można położyć jak pokrywa na kaseciaku wtedy nawet pompka będzie nie widoczna a wodę będzie pobierała z najczystszego miejsca w akwarium czyli z komory pompy - to bardzo istotne.

Opublikowano

To może po kolei:

Woda w kranie pochodzi ze studni głębinowej około 30 m. Dalej idzie przez przemysłową stację uzdatniającą (i tu uwaga stacja ruszyła teraz i jeszcze nie robiłem z niej podmiany wody) i ma takie parametry:

NH4=0,NO2=0,NO3=20,PO4=0,05,pH=7,4,KH=7,GH=0,Fe=0 wszystko mierzone testami JBL kropelkowymi. Brakuje mi pomiaru SiO2 nie mam w tej chwili testu.

Woda w akwa:

NH4=0,NO2=0,NO3=20/40,PO4=1,2,pH=7,8,KH=11,GH=7

NO3 ma w akwa wartość bliższą 20 niż 40 na teście i jest to możliwe dlatego, że co tydzień robię podmianę 120 l. wody. co daje około 25%


Jeśli chodzi o ten panel, który zaproponował deccorativo to niestety juz kupiłem rurę fi 50, większa się nie zmieści. Zastanawiam się czy absorber może pracować w poziomie, czy w tedy będzie pracowała cała powierzchnia czy grawitacja sprawi że tylko dolna połowa rury będzie zalana? Rura raczej nie będzie sklejona, oryginalne uszczelki bardzo mocno trzymają i tak się zastanawiam czy nie dać do niej absorbera fosforanów. Tylko przed czy po Purolite? I dlaczego deccorativo piszesz, że woda nie powinna się cofać z absorbera do akwarium?


Ktoś sugerował, że poziom NO3 ma wpływ na białawy kolor wody. Zrobiłem nawóz do roślinnego z suchej soli KNO3 w 1 l. butelce rozpuściłem 100 g soli. Test JBLa pokazał pierdylion ppm NO3 a woda jest delikatnie brązowawa, ale to stwierdzam na 10 cm średnicy butelki dopiero przy 50 cm takiej wody można by było stwierdzić jak bardzo jest brązowo. Natomiast na pewno nie idzie w biały kolor.

Opublikowano

Ale tematów na raz.


1/ Nowe ujęcie wody jest dla przemysłu więc ma zamontowany zmiękczacz wody. To ustrojstwo podmienia jony wapnia i magnezu jonami sodu. Z normalnej wody robi "wodę na sodzie ze spożywczaka" ale usuwa to co powoduje kamień w czajnikach i pralkach, nie jest to dobra woda do akwa. Nie usuwa natomiast tego co szkodliwe dla ryb czyli NO3 i krzemionki SiO2. IMHO lepsza już była ta stara woda.


2/ Rura fi50 musi być długa na 62-63cm by wszedł 1 litr Purolite A520E może leżeć byle wejście i wyjście były zrobione jak w projekcie - wtedy pracuje całe światło rury.

Jak te zaślepki i mufkę wciśniesz to już tego nigdy nie rozłączysz bez imadła i mesla, więc nie pakuj tam PhosGuarda bo go nie wymienisz natomiast czy on będzie przed czy po bloku nie ma żadnego znaczenia. Cofająca się woda w bloku wraz ze złożem działa jak ogromny tłok i potrafi podwinąć gąbkę od strony pompy wtedy wraz z powracającą wodą wylatują drobinki Purolite do baniaka a jak rybka to zje to może wykitować ale tylko wtedy jak utkwi jej to żiarko w trzewiach - tak kiedyś zginął w męczarniach mój najpiękniejszy samiec saulosi -wieczny głodomór a ja go głupi leczyłem na bloat.


3/ Nie ktoś tylko Pan Seba jak mu blok na Purolite A520E zrobił wodę kryształ do kwadratu i zwalił ten NO3 z poziomu 100 do 5 mg/l , usunął humus DOC ( herbatkowy kolor) a gąbka Seby zatrzymała cały detrytus


Seba zawsze miał konika na temat kryształowej wody w baniaku i przez wiele lat tego nie miał ale walczył o to robiąc wszystko co wiedza akwarystyczna proponowała łącznie z 1 - 5 mikronowymi sznurkami w narurowcu i nigdy nie osiągnął zadawalających rezultatów aż zbudował kaseciak i teraz wsadził do niego blok.

Więc nie dziw się bo on patrzy na wodę przez 2metry a nie przez butelkę wtedy nawet miligramy widać.

Tak na marginesie wtedy też widać różnicę między szkłem float a OW nawet przy grubości szkła 8mm nie mówiąc o grubszym - mam to wiem i widzę nawet na fotce to wychodzi ( zobacz kolor ściany nad akwa i przez 1,5m wody oraz dwie boczne szyby z float - tylko front jest z OW)

1402d2969cb38bf6med.jpg



jak kiedyś bym zamawiał nowe szkiełko to już tylko tył z float - boki i front wyłącznie z OW!



A dla przypomnienia taka woda jest z kaseciaka przy jednej pompeczce Hydor Pico 1200 i tylko 7W ( drugą identyczną włączam tylko na 1-2 godz po karmieniu gdy 22 rybki fajdają na potęgę i na raz ze 100 gówienek lata w wodzie.

Opublikowano
To ustrojstwo podmienia jony wapnia i magnezu jonami sodu. Z normalnej wody robi "wodę na sodzie ze spożywczaka" ale usuwa to co powoduje kamień w czajnikach i pralkach, nie jest to dobra woda do akwa. Nie usuwa natomiast tego co szkodliwe dla ryb czyli NO3 i krzemionki SiO2. IMHO lepsza już była ta stara woda.

Nie wiedziałem tego. Własnie zastanawiałem się dlaczego GH jest 0 a KH 7. Do tego ustrojstwa sypie się szeroko tu omawianą sól w tabletkach. Przynajmniej będę miał sól do regeneracji Purolite. Kupiłem test SiO2 podam wynik w przyszłym tygodniu.

A dla przypomnienia taka woda jest z kaseciaka przy jednej pompeczce Hydor Pico 1200 i tylko 7W ( drugą identyczną włączam tylko na 1-2 godz po karmieniu gdy 22 rybki fajdają na potęgę i na raz ze 100 gówienek lata w wodzie.

Za jakość wody do ilości watów głębokie pokłony. U mnie też nie jest źle ale dużo większym nakładem prądu oraz kasy. Oczywiście zdjęcie będzie jak pozbędę się NO3.

Jeśli chodzi o krystaliczność wody to morskie akwaria wiodą prym (przynajmniej do momentu wprowadzenia Twojego absorbera) a własnie w morskiej wodzie NO3 jest równe 0.

A teraz podjęte decyzje:

kupiłem:

SEACHEM PHOSGUARD 1l

SEACHEM CICHLID LAKE SALT - wolę to niż Azoo

SEACHEM MALAWI / VICTORIA BUFFOR

Phosguard 500g idzie do filtra kubełkowego, Purolite 1 l. do rury fi 50 na początek i koniec rury chce dać gąbki od filtrów drobnoziarniste:

Gąbka uniwersalna okrągła gradacji drobnej 10x7cm (4696004076) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img04.allegroimg.pl/photos/400x300/46/96/00/40/4696004076@@AMEPARAM@@04@@AMEPARAM@@46/96/00/40@@AMEPARAM@@4696004076


Jeśli mi to wszystko wypali, raz w miesiącu planuje podmianę około 50-100 l.(?) na wodzie RO/DI. Po co jest ta siatka na krety zaznaczona na rysunku? Jak duże będzie ciśnienie w mojej rurze, bo może jednak te uszczelki jej nie utrzymają? Było by strasznie jak by wywalił korek i całość wsypała by się do akwa.

Problem jest w wydajności mojego filtra RO. Będę musiał jednak zebrać tą wodę do beczki "spreparować" :) i przepompować do akwa. W sumie podobnie robię wodę do morskiego tylko nie na taką skalę. Tyle pytań a tak nie wiele czasu :)

Opublikowano
Jeśli mi to wszystko wypali, raz w miesiącu planuje podmianę około 50-100 l.(?) na wodzie RO/DI. Po co jest ta siatka na krety zaznaczona na rysunku? Jak duże będzie ciśnienie w mojej rurze, bo może jednak te uszczelki jej nie utrzymają? Było by strasznie jak by wywalił korek i całość wsypała by się do akwa. Problem jest w wydajności mojego filtra RO. Będę musiał jednak zebrać tą wodę do beczki "spreparować" i przepompować do akwa. W sumie podobnie robię wodę do morskiego tylko nie na taką skalę. Tyle pytań a tak nie wiele czasu


Postaram się choć w części odpowiedzieć.

Siatka na krety służy do dociskania gąbki do ścianek bocznych rury (w celu uniknięcia wycieku Purolite bokiem) i zarówno do stworzenia niewielkiej szczeliny pomiędzy pompą/wylotem a gąbką aby woda swobodnie przepływała przez całą średnicę rury.

Ciśnienia bym się wielkiego nie obawiał ale nie wiem na ile mocno trzymają Ci te uszczelki. Polecałbym jednak lekko klejem pociągnąć dla świętego spokoju.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Z tego co pamiętam to nie są świetlówki tylko rury z LED-ami. Możesz je dowolnie wymieniać. Ja bym zostawiła to co jest, powinno dawać efekt światła słonecznego. Możesz też wyłączyć plant i zobaczyć jak to wygląda. Przy czym plant to minimum 6000 K czyli jest to światło zimne. Jeżeli nie będzie się to Tobie podobało ty wymienisz. Blue może zniekształcać kolory ryb. Trzeba eksperymentować. 
    • No też właśnie w tej kwestii zakwaszania tak się zastanawiałem. Narazie zostawie te korzenie ale będe często sprawdzał ph.
    • Świetlówki te dwie które mam w pokrywie mają oddzielne zasilanie, tzn. jedna ma własny ten akumulatorek czyli zasilacz(nie wiem jak to nazwać) podłączany do prądu i drugi ma własny akumulatorek czyli zasilacz również podłączany do prądu do gniazdka. Także obydwa są niezależne. Chyba zrobie tak że zostawie jedną świetlówke 30 wat albo tą co mam power albo kupie blue. Skoro roślin nie będzie.
    • Możesz mieć korzenie w Malawi, aczkolwiek ja byłbym ostrożny, bo niektóre gatunki drewna mogą zakwaszać wodę dlatego nie jestem ich zwolennikiem. Ale niektórzy koledzy z forum posiadają je w swoich akwariach i nie mają z tym problemu.
    • Skoro założyłeś podobny temat w dziale oświetlenie, ten zamykam aby nie robić bałaganu. Poniżej link dla kogoś kto chce odpowiedzieć, a nie chce mu się szukać.  
    • Prawdę mówiąc światło w Malawi zależy tylko od upodobań właściciela. Rybom w zupełności wystarczy światło dzienne, roślin w Malawi nie ma więc w tym temacie także nie ma wymogu. Światło jest dla nas, aby cieszyć oko widokiem ryb. Jak zrobisz tak będzie dobrze, ważne aby Tobie się podobało.  Wszystko zależy od konstrukcji pokrywy, mam tu na myśli to, jak połączone są świetlówki. Często jest tak, że po wyjęciu jednej druga też gaśnie, także wtedy jesteś skazany na dwie. Sprawdź najpierw jak to u Ciebie wygląda. Możesz. Tak jak wspomniałem, jeśli uznasz, że dla Ciebie jest ok, to ...ok. Może się okazać, że ta konfiguracja, która już jest też będzie spoko, może wystarczy tylko przysłonić folią alu końcówki świetlówek tak aby światło padało na środek akwa, a boki zostały niedoświetlone, też fajny efekt. Na Twoim miejscu światłem przejmowałbym się na końcu, a na razie skupiłbym się na aranżacji zbiornika, filtracji i odpowiedniej obsadzie, ale to już w oddzielnych działach tematycznych naszego forum. Powodzenia. 
    • Witam forumowiczów ponownie! Kolejny miesiąc minął a razem z nim nadeszły zmiany… Nie było ich jakoś dużo, natomiast myślę, że były znaczące. Aktualizację zacznę od omówienia zmian we wnętrzu akwarium. Po pierwsze dodałem wspominane wcześniej moduły, które zrobiłem sam metodą prób i błędów. Co do ich jakości nie jestem zadowolony, natomiast wiem jakie błędy popełniłem i zgarnąłem sporą dawkę nauki na przyszłość. Odwzorowanie koloru nie wyszło mi tragicznie, porównywałem go do kamienia świeżo zamoczonego w wodzie - nie do tych które już w niej leżą od kilku miesięcy. Oczywiście kamień był ten sam jakich użyłem do aranżacji. Dodatkowo wymieniłem falownik z 2000l/h na 6000l/h co poskutkowało brakiem syfu na dnie akwarium. Temat całej cyrkulacji wody w akwarium dość długo sprawdzałem i analizowałem, wszystko po to aby efekt przy takim a nie innym gruzowisku był jak najlepszy. Finalnie jestem zadowolony. Ostatnia kwestia to w końcu ryby! Po miesiącach przeciągania w czasie, garści problemów i innych niechcianych rzeczy udało się. Postawiłem na 3 gatunki rozdzielone po mniej więcej jednakową ilość sztuk. Łącznie ryb jest aż 38 co przy 320l w teorii zrobi sporą zupe rybną. W tym miejscu chciałbym od razu sprostować mój wybór. Postawiłem na spore gatunki i dużo ryb z prostego powodu - w niedługim czasie zmienię akwarium na 700l. Plany o tym kłębiły się w mojej głowie już od jakiegoś czasu, teraz to już tylko formalność. Kosztorys został zaakceptowany przez kierownika płci żeńskiej a schemat wykorzystania przestrzennego salonu nie zachwiał naszej wspólnej przyszłości. Teraz już z górki. Wpuszczenie ryb do 320l wynikło z racji, że akwarium już długo chodziło zalane, włożyłem w nie sporo pracy i stwierdziłem, że jak już jest to niech posłuży. Ryby troche w nim podrosną i pójdą do docelowej bańki. Starałem się wybrać tyle sztuk, żeby później w 700l nie musieć dodawać danych gatunków w rozmiarach 3cm do większej obsady. Dodatkowo chciałbym już do docelowego dodać ostatni gatunek - tutaj pewnie postawie na Metriaclima hajomaylandii. W takim razie jak już wymieniłem jeden gatunek, którego na pewno nie ma w akwarium przyszła pora na omówienie tych które są. 1.Metriaclima Fainzilberi Makonde - wybór tego gatunku podyktowany był tym, że jeszcze w moim starym malawi bardzo o nim marzyłem. Z lektur w internecie można wyczytać, że rośnie do 15-16cm a to kawał ryby. Teraz w końcu będę miał na ten gatunek miejsce więc nie mogłem się oprzeć. Aktualnie pływa 15 sztuk. 2.Metriaclima Msobo Magunga - ryba, która swoimi kolorami oraz dymorfizmem płciowym skradła moje serce. Ten gatunek też długo był na liście moich marzeń. W 700l mam nadzieje, że nie będą robić rabanu. Aktualnie pływa 11 sztuk - tutaj myślę, że będę się w przyszłości rozglądać za dorosłymi samicami. 3.Metriaclima Kingsizei Lupingu - gatunek nietypowy, rzadko wybierany - to są niektóre powody dla których go wybrałem. Jest to ryba, którą już kiedyś posiadałem w akwarium i zrobiła na mnie pozytywne wrażenie. Bardzo ciekawski oraz non stop widoczny pyszczak, dodatkowo niebanalny wygląd samca - mi się podoba. W akwarium 12 sztuk. Podsumowując jak widać postawiłem na Metriaclima x3, w przyszłości x4, a więc szykuje się takie Metriaclimarium. Rybki zakupione w hodowli Malawian. Tutaj mogę z czystym sercem pochwalić za super kontakt i oczywiście najważniejsze - jakość ryb. Wszystkie sztuki przyszły bez uszczerbku, były ruchliwe i żwawe. Jak można się domyślać dostałem też gratisową sztuke Msobo i 2 sztuki Kingsizei. Aktualnie obsada pływa już od 4 dni i wygląda na zadowoloną. Zrobiłem im 2 dni głodówki i zacząłem powoli karmić. Póki co dostają małe porcje i nie szaleje jeszcze z różnorodnością pokarmu. Od tej chwili wątek będzie ciekawszy do czytania. W akwarium w końcu coś się dzieje - jest o czym pisać i co oglądać. Skoro o oglądaniu mowa to kilka fotek na rozgrzanie. Grupka Msobo i Kingsizei - te dwa gatunki są zdecydowanie bardziej widoczne niż Fainzilberi. Mini ławiczka Metriaclima Kingsizei Lupingu. W tle skitrane dwie sztuki Metriaclima Fainzilberi Makonde - ten gatunek zdecydowanie preferuje chowanie się w kamieniach. Na zakończenie zdjęcie baniaka w chwili obecnej. Moduły jeszcze mocno rzucają się w oczy.  Ps. Kwadraciak na środku nie jest tak kwadratowy na żywo… Póki co to by było na tyle. Relacjonował będę oczywiście dalej, więc jeśli ktoś jest zainteresowany zapraszam do śledzenia. Pozdrawiam
    • OK sorki poczytam FAQ. Co do wody mam ph 7,8 , gh 15, No2 0, No3 20 co do ph to taką wode ma łódzka kranówa i myślałem że soda podnosi ph. Ale jestem początkujący więc pytam.
    • Witam Mam 300 litrowe akwarium. Chce mieć biotop Malawi. Po porzednim roślinnym biotopie zostały mi korzenie. Moje pytanie, czy w biotopie malawi mogą one być? Jeden jest całkiem spory. Pozatym kupiłem sobie skałki i część już ich włożyłem do akwarium.
    • Poczytaj FAQ, zadajesz pytania na które wiele razy już odpowiadaliśmy. Po co chcesz dodawać sodę? Jakie masz parametry wody?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.