Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem o jeszcze innym układzie ale już niewiele się zmniejszy powierzchnia zajmowanego dna a niestety sporo idzie na przysłowiową komunikację i to kosztem złóż. Tak jak teraz chyba najbardziej optymalnie.


Jakim klejem najlepiej to posklejać?

Opublikowano
Już nie pamiętam dokładnie ile pobierał aquael 2000 ale na pewno ponad 30W. To sporo i nie podlega to dyskusji, że warto pomyśleć o tych hydro pico 1200.

Henry, zastanawia mnie kwestia Twojego obecnego zasysu. Czy gąbka nie styka się teraz z tymi "zaślepkami" i nie ograniczy zasysu gąbki do tych paru milimetrów? Jeśli się styka to ta szczelina zaraz się zatka.

Ooo ładnie to kolega na rysunku zrobił. Ja tam szczeliny nie widzę i obstawiam szybkie zapchanie gąbki. Proponuję dodać z 1-2 cm komorę z przodu aby kupy tam wlatywały i zostawały.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



nic się nie styka a rybie kupy nie są z drutu.

szkic kolegi jest do poprawki w części brakującego skimmera , dolnej wklejki od piasku i wtedy będzie taka szpara

ddec7c93a885d5fdm.jpg


-- dołączony post:

Myślałem o jeszcze innym układzie ale już niewiele się zmniejszy powierzchnia zajmowanego dna a niestety sporo idzie na przysłowiową komunikację i to kosztem złóż. Tak jak teraz chyba najbardziej optymalnie.


Jakim klejem najlepiej to posklejać?



wyjaśnij co idzie na komunikację - bo nie rozumiem.

Moim zdaniem za dużo marnujesz powierzchni dna pod grzałkę w tym trójkącie.

Zrób komorę pompy w kwadracie a grzałkę owiń siatką na krety złap trytkami nie za ścisło i tak by się nie stykała z obudową i złożem i wsadz w rogu komory najlepiej od strony gąbek bo dołem masz cały ciąg wody.

Jak zasypiesz złożem w worku to możesz wkładać i wyjmować różne grzałki do woli byle średnica ich była taka sama.

Klej musi być szybki i do pcv ja używam Cosmoplast 500 - trzeba uważać bo także skleja palce.

Kolego jakiej głowicy chcesz użyć bo jak dwa Hydory to komora pompy może mieć długość 8cm ale jak AqC2000 to minimum 10 cm i trzeba ustawić po przekątnej i odpychać od ścianki bo się przysysa a wtedy przepływ mocna spada.

Opublikowano

Świetny pomysł, jednak byłaby możliwość wrzucenia jakiegoś zdjęcia jak to wygląda w akwarium o długości 100-120 cm, fajnie byłoby, jakby zdjęcie było jak najbardziej naturalne, bez przyciemniania oświetlenie, czyli z pełnym światłem, aby filtr był nawet nadto widoczny.


Z góry dziekuję.

Opublikowano
Świetny pomysł, jednak byłaby możliwość wrzucenia jakiegoś zdjęcia jak to wygląda w akwarium o długości 100-120 cm, fajnie byłoby, jakby zdjęcie było jak najbardziej naturalne, bez przyciemniania oświetlenie, czyli z pełnym światłem, aby filtr był nawet nadto widoczny.


Z góry dziekuję.



W poście nr 60 masz zdjęcia ustawienia w dwu wariantach i nie da się już bardziej naturalnie wyeksponować.

Zbiornik 150x45x45 wymiary filtra 10 cm grubość x 32 długość x 43 wysokość.

Jak będzie w pracującym akwarium z rybami w dużej mierze zależy od oświetlenia jakie masz.

Ja robię to pod Tanga z tropheusami i z oświetleniem RGB COB 4 x 10W. w przyszłości wkleję fotki albo filmik.

Opublikowano

Kaseciak znów mnie zaskoczył. Wczoraj zalewałem nowe akwarium. Jak to na początku woda mętna no ale spodziewałem się tego i z doświadczenia wiedziałem, że potrzeba 2-3 dni na wyklarowanie... tymczasem kaseciak poradził sobie z problemem w ciągu zaledwie kilku godzin. Już wieczorem woda kryształ i ani śladu po problemie mlecznej wody. Za dzień lub dwa doleję wody do pełna (bo obecnie 3/4 jest) i przesypię ceramikę z kubła do kaseciaka abym mógł już odłączyć filtr zewnętrzny.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Umieszczam zwymiarowane szkice filtra kasetowego dla akwariów od 100cm do 200cm długości.

Różnica tylko w ilości wkładu do 100cm = 2 litry Matrixa do baniaka 200cm 3-4 litry.

Wymiary filtracji mechanicznej ( gąbki ) to - 6 litrów !!! ile litrów gąbek ma FX6 Fluval?


Przy stawianiu filtra z boku akwarium ważny fragment akwarium do decyzji.

da34784facd0d69fm.jpg



Jeśli wsuniecie filtr pod wzmocnienie tu nie wyjmiecie pompy ani Matrixa w worku.


c09215a21df6e98am.jpg


457f601ffe1d5310m.jpg



w poście nr 60 macie wszystkie zdjęcia i film z budowy.

Opublikowano

Moim zdaniem za dużo marnujesz powierzchni dna pod grzałkę w tym trójkącie.

Zrób komorę pompy w kwadracie a grzałkę owiń siatką na krety złap trytkami nie za ścisło i tak by się nie stykała z obudową i złożem i wsadz w rogu komory najlepiej od strony gąbek bo dołem masz cały ciąg wody.



Rozumiem o co Ci chodzi ale obawiam się, że w takim układzie woda będzie szła wzdłuż grzałki a nie przez złoże bo tu napotka najmniejszy opór... Zostawię jednak tak jak teraz jest.

Opublikowano
Rozumiem o co Ci chodzi ale obawiam się, że w takim układzie woda będzie szła wzdłuż grzałki a nie przez złoże bo tu napotka najmniejszy opór... Zostawię jednak tak jak teraz jest.

Podtrzymuję moją opinię.

I właśnie o to mi chodziło by wzdłuż grzałki od dołu ku górze przepływ był większy niż przez złoże.

Złoże biologiczne nie wymaga przepływu 2000l/h choć to mu nie szkodzi - ale wystarcza mu 500 - 1000 l/h. Typowe silne kubły te deklarowane 1500- 2000l/h z założonym prefiltrem, ceramiką na full też mają faktyczny przepływ na podobnym poziomie. W moim demonstracyjnym kaseciaku z przeżroczystej plexy 5mm w miejscu styku z grzałką 150W plexa zrobiła się biała ( nadtopienie) czyli około 80C. W twoim rozwiązaniu styk pcv-grzałka-gąbka też osiągnie taką temperaturę.

Wniosek - biologii tam nie będzie a grzałka w tych miejscach będzie się przegrzewać = skrócony żywot. Nie wiem czy widziałeś jak Hydor w swoich grzałkach zrobił uchwyty - to daje dużo do myślenia. Mogę dać fotkę.

Zrobisz jak uważasz ale ja takiego rozwiązania nie popieram.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
    • Witajcie, po wielu latach czekania zaczynam bawić się w Malawi ,na początek trochę zdjęć. Akwarium kleił niezawodny Marcin Horosz akwaria pro ,szafka zaprzyjaźniony stolarz ,kamienie moje osobiste z ogrodu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.