Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, wegorzwegorzewski napisał:

Jak wycinaliście otworki w pierwszej komorze?Czym?

Chodzi tobie o komorę zasysu?

Jeśli o to Tobie chodzi to wystarczy ostry nożyk np.do tapet ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzieki decco za duże rozjasnienie tematu, jak tylko będę zbliżał sie do robienia filtra napewno jeszcze sie odezwę po szczegółowe wskazówki  :-)

Zagadkę mam jeszcze z rozroznieniem filtra turbo kasetowego od kasetowego.

Ktos moglby mi to w prostch slowach rozjaśnić?

Z góry dziękuję :-)

Ps. do decco - często bywam w Węgrowie, jakby co to odezwę sie wczesniej jak będę potrzebowal rady to sie możesz spotkamy.

Edytowane przez Kaki050510
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Kaki050510 napisał:

Zagadkę mam jeszcze z rozroznieniem filtra turbo kasetowego od kasetowego.

Oczywiście zapraszam. ale tu wyjaśniam różnicę

turbo-kaseciak nie ma przegrody i za gąbką stoi pompa , klasyczny kaseciak ma przegrodę i woda wpada do komory pompy oknem dolnym.  Jeśli myślisz o TMBT to nie może być turbo kaseciak , jeśli Purolite to obie wersje są OK.

Ty zacznij od tego wymiaru baniaka 270cm - tafle szkła mają 240cm  a potem oczywiście możliwe i 6m tylko że chyba powyżej tego 2,4m to są szyby-klejonki  albo rozmiar jumbo 6m na zamówienie. Napisz zapytanie do erybki na taki baniak 2,4m i 2,7 m -ciekawe co odpowiedzą - nigdy nie pytałem więc nie wiem ale chyba drastycznie rośnie cena.

Myśl kompleksowo

baniak, tło, filtracja, pokrywa oświetlenie.- IMHO wszystko jest wzajemnie powiązane.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Witam w tym temacie :)

Jako, że mój projekt ewoluował (przynajmniej na papierze), chcę w tym wątku poruszyć temat mojego przyszłego kaseciaka. Akwarium z biegiem czasu urosło do wymiaru 200x70x60(h) (będzie stało przy dwóch sianach nośnych - balkonowej i normalnej, wiec chyba nie spadnie do sąsiadów). Jako, że akwarium będzie miało dwie spinki to zamówiłem już tło Diversa 200x60 skała, które szklarz w jednym kawałku wrzuci do środka przed doklejeniem spinek. Pojawiają się problemy, które już na tym etapie muszę przemyśleć:

1. Jakie powinien mieć wymiary zew. kaseciak? Zakładam, że ten wymiar nie zmieni się już do końca istnienia zbiornika, bo układ przegród, gąbek z pewnością kilkukrotnie się zmieni. Zakładam, że na pewno na początku zainstaluję pompę Jebao DCT 6000 jeśli nie uznacie, że jest za mała.

2. Chciałbym uniknąć klejenia kaseciaka do szyby. W celu montażu kaseciaka rozważam zamocowanie dodatkowych spinek wzdłuż bocznych ścian akwarium. Było by ich w sumie 4 - bezpieczne akwarium :). W sumie to jedynie brak odpowiedzi na pytanie ile spinek zamontować blokuje mnie przed zamówieniem zbiornika.

3. Szukam rozwiązania, aby kaseciak był zabudowany - wyglądał jak tło, kamień lub pokrewne maskowanie. Wolałbym uniknąć cięcia tła strukturalnego.

4. Pewnie za miesiąc gdy zajmę się klejeniem kasety, będę musiał odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zrobić, aby maksymalnie wydłużyć jego pracę, od czyszczenia do czyszczenia. Ponieważ boję się np wakacyjny wyjazd wyłączy mi filtrację. Ale to za miesiąc.. :)

 

Opublikowano
7 godzin temu, deccorativo napisał:

Oczywiście zapraszam. ale tu wyjaśniam różnicę

turbo-kaseciak nie ma przegrody i za gąbką stoi pompa , klasyczny kaseciak ma przegrodę i woda wpada do komory pompy oknem dolnym.  Jeśli myślisz o TMBT to nie może być turbo kaseciak , jeśli Purolite to obie wersje są OK.

Ty zacznij od tego wymiaru baniaka 270cm - tafle szkła mają 240cm  a potem oczywiście możliwe i 6m tylko że chyba powyżej tego 2,4m to są szyby-klejonki  albo rozmiar jumbo 6m na zamówienie. Napisz zapytanie do erybki na taki baniak 2,4m i 2,7 m -ciekawe co odpowiedzą - nigdy nie pytałem więc nie wiem ale chyba drastycznie rośnie cena.

Myśl kompleksowo

baniak, tło, filtracja, pokrywa oświetlenie.- IMHO wszystko jest wzajemnie powiązane.

Dzięki za wyjaśnienia.

Odnośnie pozostałych rzeczy to  ma już pewną koncepcje swojego nowego projektu. W nowym zestawie chciałbym zastąpić filtr kubełkowy, filtr wewnętrzny i skimmer jednym urządzeniem ( wydaje mi się, że to możliwe ) , poza tym bezpieczeństwo też jest dla mnie ważne, przy planowanych rozmiarach ewentualna "całkowita awaria" w bloku, gdzie mieszkam miał by skutki bardzo poważne, dlatego chciałbym je z minimializować do " zera" o ile to w ogóle możliwe ( obieg zamknięty ma w tym pomóc ).

Wielkość akwarium to maksimum na co mogę sobie pozwolić na chwilę obecną ( ograniczenia wielkości mieszkania w bloku, chociaż uważam, że i tak jest nieźle ),  a z drugiej strony nie chcę za rok czy dwa znowu myśleć o większym baniaku. Wciągu 3 lat to mój trzeci baniaczek, zaczynałem od 112, 240 teraz jest 540.

Co do wymiarów i ceny to mam na razie pierwszą propozycje od firmy z Katowic,która robiła mi cały poprzedni zestaw. Rozmiar bez problemu, akwarium ( sam zbiorniczek ) z dowozem około 2 000 zł. Co do ceny - nie wiem,czekam na propozycję lokalnego producenta akwariów :) 

Tło - sprawdzony i prosty sposób - czarna, tylna szyba ( malowana z zewnątrz ) oświetlenie led na modułach  ( biały, niebieski, czerwony ) z regulacja mocy + ewentualnie dodatkowo moduł wschód/ zachód  - zobaczymy.

Dodatkowo  grzałka ( mam 300W aquaela gold ) powinno wystarczyć - zobaczymy oraz falownik rw - 8 ( może być za mały, ale okaże się w praktyce przy dct 6000, jak będzie taka potrzeba o kupi się większy )

W chwili obecnej najważniejsze to spiąć to wszystko logistycznie oraz kolejny priorytet to zrobienie dobrego, wydajnego filtra - stąd te wszystkie moje pytania :) 

Ps. mam nadzieję, że "przesadnych polonistów" tu nie ma, cytując Klasyka: "merytoryka, merytoryka .... "

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Witam serdecznie . 

Za początku dodam że jest to pierwszy mój wpis na forum . Aktualnie rozpocząłem projekt wstawienia baniaka 120x50x50.  Stelaż zrobiony czekam  na obicie zew. baniak jutro zamawiam  300 L szyba 10 mm .Na tą chwile posiadam filtr kubełkowy który ma służyć jako biolog oczywiście będzie niewidoczny w baniaku . 

Zastanawiam się bardzo nad budową filtra kasetowego do tych wymiarów . doczytałem że pompa ATMAN 306 o wydajności 2000l/h rozwiąże sprawe cyrkulacja w takich rozmiarach . dodatkowo posiadam Falownik JVP 110 .

Czy któryś z kolegów mógł by wrzucić ewentualnie jakiś projekt który by pasował do tych wymiarów.

 

Zastanawiam sie nad narożnym lecz również czy ktoś robił projekt podłużnego na ścianę boczną . 

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.