Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Henryku @deccorativo,

czy uważasz, że falownik to już najbardziej optymalny napęd do kasety? Pytam bo w wakacje ruszam z 450 l i już zaczynam się gubić. Czas przedstawić budżet Głównemu Księgowemu (małżowina), a ciągle coś nowego się dowiaduję. Żeby była jasność... interesują mnie jedynie najlepsze rozwiązania, cena ma chyba najmniejsze znaczenie.

Opublikowano
7 minut temu, Paweł83 napisał:

czy uważasz, że falownik to już najbardziej optymalny napęd do kasety?

Wszystko zależy ile punktów dajesz za jaką cechę . np koszt zakupu , wydajność l/h oraz prawdziwy pobór energii czyli energooszczędność , cichość czyli bezgłośność, bezpieczeństwo  i inne jeszcze dla ciebie ważne cechy., .

dam ci przykład Seby który jak śpi to go brzęczący komar w drugim pokoju budzi:D - więc sprzeda pompę DCT a przerobi  kaseciak na pompie od C.O. i to będzie dla niego optymalny napęd kaseciaka choć zapewne z 240 zł wyda

Dla mnie liczy się cena zakupu ,  mało W  a dużo l/h  a słuchu Seby już nie mam wręcz powiem że stosownie do wieku mam doskonały słuch :D z taką trąbką w uchu po mojej babci słyszę tego komara jak wlatuje do tej trąbki.

Więc dla mnie ten jvp102 to optymalny napęd choć zamierzam go jeszcze bardziej w kasecie wyciszyć.

Z góry nic nie obiecuję - robię , sprawdzę to zapodam co wyszło.

jvp102 wyciszony teflonem już jest - wata JBLa też jest - kasety brak.

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przebrnąłem przez kilka projektów kaseciaka. Zamarzył mi się taki jego układ, aby był nie za duży, cichy, i w miarę możliwości z obsługą max 2 razy w miesiącu - wiadomo wakacje, wyjazdy.. W głowie zrodził mi się taki o to pomysł jak na rysunku poniżej. Kaseciak będzie umieszczony pod prawym wzmocnieniem na prawej szybie akwarium. Będzie to wersja slim bazująca jednak na wymiarach allinone ala deccorativo ;). Na tą chwilę nie mam koncepcji jak umieścić w komorze 50 mm blok purolite wiec tu będę wdzięczny na jakiś pomysł :).

Idea działania jest taka:

1. Woda wpływa przez otwór wlotowy i przepływa przez gąbkę fi45

2. Woda przepływa otworem w ruchomej przegrodzie i przepływa przez złoże ceramiki o wymiarach 250x50x170 (2l).

3. Woda jest wysysana z nad złoża otworem w bocznej ścianie kaseciaka do której podłączona jest rura. Rura ta od razu jest chowana za tłem i wychodzi dołem pod warstwą piasku. Połączona jest ona z pompą obiegową schowaną pod atrapą kamienia.

4. Wylot z pompy obiegowej połączony jest z otworem w kamieniu. dzięki czemu woda wyrzucana jest w przestrzeń akwarium

Czy to ma szansę zadziałać ? Za wszystkie sugestie będę bardzo wdzięczny :):)

 

DSC_4533.JPG

Opublikowano
32 minuty temu, iquitos68 napisał:

Przebrnąłem przez kilka projektów kaseciaka. Zamarzył mi się taki jego układ, aby był nie za duży, cichy, i w miarę możliwości z obsługą max 2 razy w miesiącu - wiadomo wakacje, wyjazdy.. W głowie zrodził mi się taki o to pomysł jak na rysunku poniżej. Kaseciak będzie umieszczony pod prawym wzmocnieniem na prawej szybie akwarium. Będzie to wersja slim bazująca jednak na wymiarach allinone ala deccorativo ;). Na tą chwilę nie mam koncepcji jak umieścić w komorze 50 mm blok purolite wiec tu będę wdzięczny na jakiś pomysł :).

Idea działania jest taka:

1. Woda wpływa przez otwór wlotowy i przepływa przez gąbkę fi45

2. Woda przepływa otworem w ruchomej przegrodzie i przepływa przez złoże ceramiki o wymiarach 250x50x170 (2l).

3. Woda jest wysysana z nad złoża otworem w bocznej ścianie kaseciaka do której podłączona jest rura. Rura ta od razu jest chowana za tłem i wychodzi dołem pod warstwą piasku. Połączona jest ona z pompą obiegową schowaną pod atrapą kamienia.

4. Wylot z pompy obiegowej połączony jest z otworem w kamieniu. dzięki czemu woda wyrzucana jest w przestrzeń akwarium

Czy to ma szansę zadziałać ? Za wszystkie sugestie będę bardzo wdzięczny :):)

 

DSC_4533.JPG

Na Twoim miejscu zrobiłbym wersję turbo o wymiarach standardowych opisanych przez Henia w watku o turbo kasecie- żadne wzmocnienie by Tobie wtedy nie przeszkadzało bo kaseta nie miałaby przegrody- dostęp do pompy bdb. Natomiast blok z purolite w rurze fi75 położony na wzmocnieniu wzdłużnym. Warto zrobić przegrodę regulujaca wlot wody. Jak pytania do zapraszam na PW

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jak rozwiazaliscie kwestie mocowania swojego kaseciaka w akwarium? Wisi na wzmocnieniach wzdluznych czy jakis inny patent? Z jakiego materialu wykonaliscie mocowanie? Slyszalem ze "haki" ze spienionego PCV moga pekac.

Mam już projekt i koncepcje do zrobienia mocowania ale zanim ostatecznie zamowie formatki chcialem zapytac jak to zostalo rozwiazane w Waszym przypadku.

Opublikowano

Jebao, Aqua Nova bo to jest to samo 3000 lub 4000.

Tylko, że raczej kupiłbym tą 3000, ponieważ mam u siebie w akwarium 2m długości, pompę o wydajności 4000l i chodzi na 7 biegu- powyżej tego przesuwa piach, a regulacja jest tylko 2800-4000.

W pompie 3000- regulację masz od około 1000-3000 o ile dobrze pamiętam.

Z tanich pomp polecić mogę Atmana 306- jednak kultura pracy zupełnie inna- buczenie, rezonans . Jebao tylko delikatny świst. Miałem jedną i drugą

Opublikowano

A ja tu napiszę inaczej o tych samych pompach kolego @jaras - świadczy to że wszystko zależy od modelu i tak zwanego urobienia się pompy.

Mam dwa akwaria 280 i 666l w mniejszym pracuje Atman 306@ 2000l/h i uważam go za rewelacyjną pompę w dobrych pieniądzach, jest akceptowalnie głośna, po wyciszeniu wylotu na rurach pcv poprzez podłożenie gąbek, z baniaka wydobywa się lekkie nie męczące buczenie. Akwarium stoi w sypialni 50cm od ucha :)

W dużym zaś pracuje Jebao DCT4000, która obecnie chodzi na 7-8 biegu, tak samo na 7 biegu mam ustawiony falownik Jebao RW-8 jednak raz czy dwa razy w tygodniu lubię zrobić Pyskom przeciąg i odpalam oba na max, są znacznie głośniejsze od Atmana !.

Jednak duże akwarium stoi w dużym pokoju i nie przeszkadza mi że jest głośniejsze.

Co zaś tyczy się pompy 3000 to odradzam, prędzej bym brał 5000 i użytkował na niskich biegach. Jak z samochodami, zapas mocy nie przeszkadza, a delikatnie jeżdżone 200 kucy spali niewiele więcej niż wciąż piłowany z braku mocy 86 konny 1.4 ;) - porównując do moich pojazdów ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.