Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się też nad puszczeniem wylotu z filtra bezpośrednio poprzez otwór w kaseciaku, tak jak to Ty kiedyś zrobiłeś. Wydaje mi się że i tak będę musiał stłumić aquaela circ 1500. Po odłączeniu wężyka doprowadzającego powietrze ta głowica robi mi wirówke w akwa.

Z drugiej strony to ten napowietrzacz w głowicy idealnie sobie radzi z filmem bakteryjnym.

Opublikowano

Jeśli tak zrobisz to pamiętaj o wmontowaniu w otwór jakiegoś kolanka abyś mógł nakierowywać strumień wody. Jeśli jednak zmienisz zdanie i zostawisz "wężyk" to zmień go na peszel do przewodów elektrycznych. Ja kupiłem taki, który wchodzi na wcisk na końcówkę aquaela i nawet nie drgnie. Fakt, że mordowałem się z tym też dłuższy czas bo ciągle gdzieś mi piach przewalało ale w końcu dzięki radom kolegów udało mi się to ogarnąć. Peszel pod wrzątkiem formuje się i zostaje tak jak chcemy. Zrobiłem sobie taką mini fajkę i teraz pięknie dmucha mi na taflę wody i robi niesamowity efekt w połączeniu z ledami. Widać na zdjęciu w sygnaturce.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
jednak zmienisz zdanie i zostawisz "wężyk" to zmień go na peszel do przewodów elektrycznych.

Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o trójnik z wężykiem doprowadzającym powietrze zakładanym na wylot aquaela. To rozwiązanie doskonale natlenia wodę poprzez ruch tafli a zarazem eliminuje filtr bakteryjny.

-- dołączony post:

U mnie najlepiej zasysa przy zasłoniętej kratce tak do połowy, czyli wysokość ok. 5-6 cm.

Najlepiej zasysa tzn. masz mniejszą różnicę poziomów wody w komorze pompy?

.....czy efektywniej zbiera nieczystości w baniaku?

Opublikowano

No faktycznie nie zrozumiałem.

Mnie osobiście denerwują latające w wodzie bąbelki no ale jak kto lubi :)

Sam ruch tafli w zupełności wystarcza do napowietrzania wody a i z filmem bakteryjnym powinien sobie z powodzeniem radzić.

Opublikowano

Wersja 7.0 nie ma i nie może mieć skimmera a szczeliny wlotowe są tylko na dole.

Tak samo zachęcam by robić w wersji 6.0.


Obie alternatywne wersje ( równoważne a nie jedna lepsza od drugiej) zachęcam do umieszczania na tylnej szybie lub tle zamocowane pod wzmocnieniem wzdłużnym i możliwością wysuwania do czyszczenia. Wtedy robimy rozdwojony wylot wody w dwu przeciwnych kierunkach lekko na szybę przednią. Robi to w baniaku 2m dwa obiegi 1metrowe.

Nie mam potrzeby zmian w swoich dwu baniakach więc tylko teoretyczny opis jak takie wysuwane mocowanie wykonać.


1/ wycinamy z czarnego pcv 3mm dwa prostokąty 10cm x 5cm.

2/ w obu na wysokości 2-3cm od góry z boku robimy wycięcia na wzmocnienie wzdłużne czyli grubość szkła i szerokość wzmocnienia.

3/ sprawdzamy czy z wycięciem przylegają do tła lub szyby.

4/ wklejamy między wzmocnienia wzdłużne dwa wzmocnienia poprzeczne tz spinki z plexi grubości 5mm szer 5cm lub tylko jedno jak mamy fabryczną spinkę szklaną. Odległość między spinkami taka by wszedł tam kaseciak z przyklejonymi po zewnątrz tym z poz 1 czyli wymiar zewn długości kaseciaka + 2x3mm.

5/ wsuwamy kaseciak pod wzmocnienie z prostokątami i zaznaczamy miejsce ich przyklejenia do kasety następnie kleimy

6/ do wystających ponad spinki wklejonych prostokątów pod kątem prostym przyklejamy paski pcv utrzymujące kasetę . Taki wklejony pasek jest potrzebny też od dołu spinki by kaseta nie wypływała lub się nie obciążona nie przekręcała się. Wszystko z minimalnym luzem.

Teraz na spinkach można kaseciak wsunąć pod wzmocnienie wzdłużne a do czyszczeń wysunąć jak na dwu szynach.


Szyny jeśli są sztywne nie muszą być na całej szerokości baniaka jako spinki poprzeczne a wystarczy na tyle długie by kaseciak po odsunięciu od szyby z pod wzmocnienia nie spadał z takich prowadnic - myślę że 20 cm wystarczy.

Może ktoś na PW narysuje i podeśle do weryfikacji i wklejenia w temat . Z góry podziękowania dla kolegi obiecuję no i pozostanie dla potomnych.

To usuwa jedyną przeszkodę by kaseta wisiała tuż pod powierzchnią wody po środku na tyle baniaka niemal nie widoczna i nie zajmująca miejsca i dna przeznaczonego dla ryb.

Obklejona łupkiem lub fornirem kamiennym wygląda jak skała tuż pod powierzchnią akwarium.

Wygląda zaj..cie mam tak w Tanganice taki kamień więc wiem jaki to efekt.


PS jest też wada. Trzeba bardzo uważać przy wsuwaniu kasety pod wzmocnienie by pyska tam nie przygnieść:D

Opublikowano

Wylot z kubełka JBLa nie radził sobie z filmem, dopiero te nieszczęsne bąbelki ogarnęły temat. Może i masz racje bo przy kaseciaku wypływ z peszla będzie sporo większy od tego z JBLa.

Opublikowano

Serio polecam Ci skimmer Eheima. Chyba nie muszę pisać jak pięknie wygląda czysta falująca tafla wody. Skimmer jest malutki więc łatwo go ukryć i zapomnisz wreszcie o tym nieszczęsnym filmie ;)

Opublikowano
Najlepiej zasysa tzn. masz mniejszą różnicę poziomów wody w komorze pompy?

.....czy efektywniej zbiera nieczystości w baniaku?



Efektywniej zbiera, ponieważ mocniej ssie. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.