Jump to content

Czy filtr biologiczny się czyści?


zandriej
 Share

Recommended Posts

zandriej

Mam zasypany IBL 250 ceramiką? Pytanie banalne ale pytam dla pewności tak czy nie? Bo mnie się wydaje że nie? Przecięż nie bede się pozbywał bakteri tak dla mojego akwarium kożystnych. Pz

Link to comment
Share on other sites

danielj

Czyści się , czyści :D

Ale czyści się dopiero jak wyraźnie spadnie Ci przepływ.

Ceramika tak samo się zatyka jak gąbka :D

Ceramikę płuczemy w wodzie z akwa , z podmiany , broń Boże kranówą , bo wybijesz całą obsadę bakteryjną.

POP czyszczeniu warto dolać np. nitrivec , aby szybciej się bakteriae namnażały.

Aby rzadziej czyścić filtr zakładamy na rurkę zasysającą gąbkę , tzw. prefiltr który ma za zadanie wyłapać większość zanieczyszczeń mechanicznych :D

Link to comment
Share on other sites

W zależności od obsady i wielkości zbiornika powinno się czyścić co 3 - do 6 miesięcy. Jak będziesz czyścił to zostaw w filtrze trocchę starej ceramiki aby wszystkiego nie zniszczyć.

Link to comment
Share on other sites

A teraz może takie przewrotne pytanie ale w temacie, Daniel a skąd będę wiedział kiedy czyścić wkłady w sumpie ?? bo tu przepływ się nie zmieni ??

Link to comment
Share on other sites

A teraz może takie przewrotne pytanie ale w temacie, Daniel a skąd będę wiedział kiedy czyścić wkłady w sumpie ?? bo tu przepływ się nie zmieni ??

w sumpie to będziesz widział naocznie stopień zabrudzenia :D a co do innych zmian to w zależności od stopnia zabrudzenia moze się zmieniac poziom wody w poszczegulnych komorach zwłąszzca w sumpach tupu góra/dół ale w tych prawo/lewo też.

Link to comment
Share on other sites

Niestety ten mój "sump" to tak nie do końca sump, trochę bardziej filtr zraszany, więc poziom mi się nigdzie nie podniesie, ale oczywiście stopień zabrudzenia zobaczę. Z resztą fotka moich nowych zbiorników jest w dziale DIY na forum.


Ale tak generalnie to czy pierwszą oznaką spadku skuteczności nie będzie np. wzrost NO3 ?

Link to comment
Share on other sites


Ale tak generalnie to czy pierwszą oznaką spadku skuteczności nie będzie np. wzrost NO3 ?



zależy co masz na myśli ???

bo jeśli NO3 rośnie a wcześniejsze postacie związków azotowych pozostaja na poziomie 0 to znaczy że filtr jest skuteczny i działa prawidłowo czyli rozkłada związki azotowe do postaci NO3 bo "normalny" filtr dalej już nic nie przerobi przecież.

Natomiast zwiększona produkcja NO3 w porównaniu z wcześniejszymi okresami funkcjonowania filtra jesli cąły czas mamy podobne warunki w akwa, moze świadczyć ze filtr jest brudny i ten brud poprzes swój rozkład powoduje zwiększoną ilos związków azotowych które nawem mimo że zostana w tym brudzie :wink: przerobione to i tak beda skutkować zwiększonym NO3.

I dlatego jestem zwolenniem niezbyt częstego ale regularnego serwisowania/czyszczenia filtrów biologicznych bez czekania do czasu az się pozapychaja i spadnie zauważalnie przepływ, imho okres co trzy msc jest całkiem rozsadny.

Link to comment
Share on other sites

O i o to mi chodziło, jako że wczoraj wymieniłem pojemniki to teraz będę się przyglądał zawartości filtra za ok. 3 miesiące.


DZIĘKI

Link to comment
Share on other sites

danielj
W zależności od obsady i wielkości zbiornika powinno się czyścić co 3 - do 6 miesięcy. Jak będziesz czyścił to zostaw w filtrze trocchę starej ceramiki aby wszystkiego nie zniszczyć.


A po co podmieniać ceramikę co 6 miesięcy?

Bo tak piszą producenci wkładów ?

Bez sensu , szkoda pieniędzy :D

Ja mam w swoim obecnym filtrze ceramikę jeszcze sprzed 3 lat jak kupowałem fluvala i nic nie zmieniałem , doszło tylko trochę innej ceramiki :D

Link to comment
Share on other sites

Daniel, wymiana ceramiki jest jak najbardziej konieczna, co Ty nie czytasz Magazynu Akwarium? Ceramika w filtrze kubełkowym narazona jest na kalcyfikacje mikroporow polaczona z dekapitacja bakterii nitryfikacyjnych ;]


Nie wymieniasz - nie jestes akwarysta - proste, nie?


:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • triamond
      Idziemy offtopic... ale Jeśli porównamy 2 pompy J. : DCP 2500, 23W (DC), za 329 pln i Fa 2500, 45W (AC) za 150 pln., to różnica w cenie zwraca się przed upływem roku przez niższy rachunek za prąd (192 kWh po 1 pln). Po kolejnych 2 latach masz nową pompę. Stawiam, że trwalsze będą DC, bo mają zabezpieczenia przed pracą na sucho i zablokowaniem wirnika. AC w takich sytuacjach mogą się spalić. DC mają też płynny start - bez uderzeń wirnika i są ciche. W przypadku awarii można wymienić sam sterownik, albo nawet zrobić samemu (https://forums.reefcentral.com/threads/use-pwm-to-control-your-jebao-dct-pump-using-brushless-motor-controller-from-ebay.1913488/).
    • Nath_147
      Jak nie masz jeszcze ryb, to daj folie na tylną (i ewentualnie lewą) szybę. oracal ma spora paletę kolorów, jasnoszary mat dałby ci taki sam kolor jak masz teraz odbijającej się ściany.
    • pablomas
      Jest 👍 mam juwela od lat z różnicą poziomu. Nie powiem ile bo nie mierzyłem ,ale jak naleje wody pod ramkę z prawej strony to lewa jeszcze brakuje ,może jakieś 2-3mm. A jak stawiałem szafkę to poziomica była identyko jak u ciebie , że kuleczka lekko nie centra , nie kombinowałem.
    • piotriola
      Witaj Teraz to wygląda lepiej, poprzedni Twój wpis moim zdaniem wprowadzał zamieszanie .  Masz racje że pompą na prąd stały lepiej sterować. Ale takie rozwiązania mają wiele wad. Używam silników prądu zmiennego , prosta budowa bezobsługowość AC Silniki prądu stałego wymagają konserwacji, wymiany szczotek dla tego są mniej zawodne. DC Silniki prądu stałego bez szczotek wymagają sterowania elektronicznego BLDC, chyba o takim silniku napisałeś. Testy zawsze mnie pociągały, to coś realnego. Autor tych testów nie uwzględnia czasu pracy takiej pompy, dla mnie to czynnik najważniejszy. pozdrawiam
    • Bartek_De
      @Nath_147 to jest dział identyfikacja, a nie porady dotyczące obsady. Kolega założył osobny temat dotyczący obsady swojego akwarium i tam mozesz mu doradzić. Twój post został usunięty. 
    • Bartek_De
      A ja zrobilbym inaczej, oryginalniej😉 Z racji tego, że samice Aulonocar są brzydkie jak... zrobilbym taki w połowie all male tank, czyli same samce Aulonocar. Dokup ze 4 dorosłe lub już podrosniete,  tak aby można było z całą pewnością stwierdzić płeć, samce różnych odmian Aulonocar. Ogramiczysz w ten sposób krzyżowanie się oraz agresję, a zyskasz super kolorową obsadę. Do tego 1+4 Yellow i będzie malina. Tylko nie kupuj tych sztucznych Firefishy itp. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo kupić dorosłe ryby, ale jest Olx, często ludzie oddają samce za darmo po redukcji, czasem w hodowlach mozna taniej kupić same samce, popytaj w Tan-Mal.
    • Rik
      Żeby jeszcze naprostować, te zdjęcia które wrzuciłem tutaj do tego posta to jest inna ryba. Pisałeś coś o:  Dlatego zadałem pytanie i dorzuciłem zdjecia. Czyli to na zdjęciach to może być samica? Ta Aulonacara(więcej zdjęć w dziale identyfikacja), która próbuje zidentyfikować to na 100% samiec bo kiedyś była samiczka i ją zapłodnił. Widziałem że nosiła małe w gębie. W sensie ta samiczka. Widziałem jak samiec przepychał wszystkie rybki i się wyginął przed samicą. Woda wydaje się okej, po prostu mam badziewny aparat w telefonie 
    • Pikczer
      Ta ryba może być mieszańcem i każdy jej kawałek to inny gatunek. Wklep w Google słowo "Aulonocara" i oglądaj, może któraś będzie podobna. Jeśli nie ma pewności, że to  "czysta" ryba to będzie to wróżenie z fusów. Spójrz na zdjęcia ryby "Protomelas" to też non-Mbuna i zobacz jak podobne czasami mogą być do ryb z grupy Aulonocara. U mnie bez najmniejszego problemu wylęgają się maluchy od samców Aulonocara z samicami Protomelas. Byle była samica:) I to  może być teoretycznie taki miks.  Jeszcze o jednym zapomniałem. Spójrz nawet na Placidochromis blue otter, może to być też z nim miks. Pasy podobne, górna płetwa etc. Mówię tylko o krzyżówkach a nie o czystej krwi rybach, bo tu różnice widać ewidentnie.  Woda taka jest zielono-żółta? 
    • Pikczer
      Wygląda odrobinę jak MAYLANDI ale bez paska na głowie, trochę jak Usisya ale wersja brzydsza Ciężko ja ocenić. A skoro walczy z szybą to może ma coś nie tak z głową? Niektóre hybrydy są nienormalne. Wiele z takich ryb oddałem bo były nieracjonalnie agresywne. Odbijało im. Ale może to być samica i stąd takie wyprane barwy. No i albo woda żółto-zielona albo coś Ci się przykleiło na obiektyw i takie kolory zakłócające odbiór:) 
    • Rik
      Chodzi Ci o tą rybkę(patrz Zdjęcia w tym poście) Zawsze mi się wydawało że to samiec. Co do samca to wobec innych ryb spokojny, ale baaaardzo ruchliwy i często walczy ze swoim odbiciem. Potrafi cały dzień zasuwać przy szybie i siebie samego atakować. Tak czasami wzburza wodę jakby ktoś wrzucił wielki kamień. Zauważyłem że ma swojego rywala po drugiej stronie akwarium. Co jakiś czas prawie dochodzi do walki, ale po kilku bliższych podpłynieciach do siebie odpuszczają. Ps: Dorzuciłem więcej zdjęć w dziale identyfikacja
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.