Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uważajcie do czego mocowane jest to alu, niedawno otworzyłem swoją chłodnicę z profilu przykręconego do obudowy lampy typu raster, wewnątrz pełno jakiegoś syfu. Prawdopodobnie korozja elktrolityczna.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Podeślij mi proszę linki z modułami do budowy lampy. Mam problem bo nie wiem które chyba z serii XML?

Jak patrze na barwę naświetlaczy led to zimne około 6500 7000k jest ok .Dodam jeszcze kilka royali i bedzie dobrze. W zbiorniku będą też rybki żółte i pomarańczowe czy trzeba będzie dodać jakieś kolorowe ledy ?

Opublikowano

Jakie teraz są zimne diody na topie nie wiem dokładnie bo ostatnie duże zamówienie robiłem prawie rok temu.

To jest lista diod kupionych do mojej lampy:


Diody kupione w mariteksie (http://www.maritex.com.pl/pl/shop/index/ggid/15212)


  1. NM-1SW22-XMLWCU21C 33,21 zł 2 x szt

    Moduł 1x LED Cree XM-L, jasność U2 - 300.0 lm/700 mA, biała zimna - 1C (ok.6100-6500K), biała soldermaska, MCPCB star, miedź 3W/(m*K), 6 wyprowadzeń, RoHS

  2. NT-1SB22-XPEBR16D3 15,50 zł 8 x szt

    Moduł 1xLED Cree XP-E, jasność 500mW, Royal Blue - D3 (ok.4450-455nm), MCPCB Star, Tc=2W/(m*K) , RoHS

  3. NT-1SB22-XPEREDN3R2 11,07 zł 4 x szt

    Moduł 1xLED Cree XP-E, jasność N3 - 56.8 lm/350 mA, czerwona - R2 (620-625nm), MCPCB Star, Tc=2W/(m*K) , RoHS

  4. XPESAMB-L1-0000-00301-A3P2 9,23 zł 2 x szt

    Moduł MCPCB 1x LED Cree XP-E, bursztynowa- A3 (590-595nm), N2 - 51.7 lm/ 350mA, LED CREE® XPEAMB-L1-0000-00301 (XPEAMB-L1-A30-N2-C-01), MCPCB Star, RoHS

  5. XPESGRN-L1-R250-00901-G2Q3 13,41 zł 2 x szt

    Moduł MCPCB 1x LED Cree XP-E, zielona - G2 (520-525nm), LED CREE® XPEGRN-L1-R250-00901, ( XPEGRN-L1-G20-Q3-0-01) jasność P4 - 80.6 lm/ 350mA ( jasność ze składu Q3 - 93.9 ), MCPCB Star, RoHS


tutaj cos więcej:

http://forum.klub-malawi.pl/budowa-lampy-led-chlodzonej-woda-podejscie-t19211.html


XM-Le to bardzo fajne moduły, a możliwość podręcenia prądu do 3A jest nie do przecenienia. Razem z driverami od darelteka można świetnie sterować jasnością, a przez to barwą światła.

Opublikowano

tak na prawde to nie ma czegos takiego jak X watowy power led. w zaleznosci jak zasilisz taki element to tyle wat bedzie brał. Az do granic swoich mozliwosci - a potem sie przepali.

Tak wiec nawet jesli twoj led jest "100W" to moze swiecic jak "1W".


Ale sa parametry ktore dla danego typu uznaje sie jako znamionowe i zapewne o to pytasz.

Dla XML2 wchodzisz tutaj:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/27291

dla XML tutaj:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/18236


otwierasz pierwszego pdf'a i dla dla kazdej diody znajdujesz wykres "relative flux vs. current" (zwykle około str 5)

na osi Y znajdujesz 100%. Odpowiadający punkt na osi x wskazuje prąd przy jakim dioda świeci na 100% (w obu przypadkach 700mA). Patrzac dalej na wykres mozna odczytać jak bardzo mozna diodę podkręcić (te 2 typy na jakieś 325%).


Teraz ciut wczesniej znajdujesz wykres "electrical characteristics". Wykres pokazuje jakie napięcie odkłada się na diodzie przy danym prądzie.

W obu przypadkach przy 700mA jest to 2.85V.

P = I*U = 0,7*2,85 = 1,995W


Na tej samej zasadzie odczytujesz, ze max moc jaka może się odłożyć na tej strukturze bez szkody dla niej - 10W.

Opublikowano

Dobra rozumiem , że przy prądzie 700mA uzyskam z jednego modułu 300 lumenów .

I jeśli zwiększymy prąd ( a przy chłodzeniu wodą to nie powinno stanowić problemu ) do np.

2100mA to będziemy mieli 900 lumenów ? Jeśli tak jak myślę to te ledy to mistrzostwo świata ;-)


Chciał bym zaznaczyć ,że jestem lakiernikiem ale jak się uprę do dam rade ;-)

Opublikowano

Pisząc 900 lumenów mialem na mysli zasilanie 3A :-)


Decyzja podjęta kupuje moduły z serii XML2 zimne.

Najbardziej podoba mi sie regulacja barwy od 5000 do 8000 k

Myślę , że to jest najlepsze rozwiązanie z możliwych. Jeszcze tylko ile sztuk ?

Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak regulacja barwy! No chyba, że byś kupił diody RGB.

Dany bin świeci w określony sposób i nie można tego zmienić. Chyba, że masz na myśli dołożenie diod w innych kolorach i zmianę barwy przez mieszanie kolorów.


na 200cm i 60cm głębokości kupiłbym miedzy 7 a 10szt i tyle samo RoyalBlue o jasności przynajmniej 500mW (bo zdaje się są już dostępne jaśniejsze). Ale to kwestia osobowa bo jedni lubią jasne zbiorniki i inni ciemne.


Osobiście sugeruję nie zakładać z góry, że będziesz świecić cały czas diodami podkręconymi na 300% - to raczej nie jest ekonomiczne rozwiązanie. Wzrost jasności w stosunku do użycia mocy nie jest liniowy. Zwiększając jasność 3x zużycie mocy wzrasta powiedzmy 4x (strzelam z głowy bo nie chce mi się sprawdzać na wykresach).


Sprawdź to i przelicz sobie co się bardziej opłaca w długim okresie czasu.

Opublikowano

Potwierdzam,

Nie opłaca się kręcić diody na maxa czyli do tych 3A. Osobiście uważam że max 2A to jest takie optimum.

Różnicę w świeceniu ciężko dostrzec, więc po co przepłacać.

Sam mam zaczętą budowę lampy coś na wzór Sir_Yaro, tylko trochę mniejszą ilość modułów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.