Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uważajcie do czego mocowane jest to alu, niedawno otworzyłem swoją chłodnicę z profilu przykręconego do obudowy lampy typu raster, wewnątrz pełno jakiegoś syfu. Prawdopodobnie korozja elktrolityczna.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Podeślij mi proszę linki z modułami do budowy lampy. Mam problem bo nie wiem które chyba z serii XML?

Jak patrze na barwę naświetlaczy led to zimne około 6500 7000k jest ok .Dodam jeszcze kilka royali i bedzie dobrze. W zbiorniku będą też rybki żółte i pomarańczowe czy trzeba będzie dodać jakieś kolorowe ledy ?

Opublikowano

Jakie teraz są zimne diody na topie nie wiem dokładnie bo ostatnie duże zamówienie robiłem prawie rok temu.

To jest lista diod kupionych do mojej lampy:


Diody kupione w mariteksie (http://www.maritex.com.pl/pl/shop/index/ggid/15212)


  1. NM-1SW22-XMLWCU21C 33,21 zł 2 x szt

    Moduł 1x LED Cree XM-L, jasność U2 - 300.0 lm/700 mA, biała zimna - 1C (ok.6100-6500K), biała soldermaska, MCPCB star, miedź 3W/(m*K), 6 wyprowadzeń, RoHS

  2. NT-1SB22-XPEBR16D3 15,50 zł 8 x szt

    Moduł 1xLED Cree XP-E, jasność 500mW, Royal Blue - D3 (ok.4450-455nm), MCPCB Star, Tc=2W/(m*K) , RoHS

  3. NT-1SB22-XPEREDN3R2 11,07 zł 4 x szt

    Moduł 1xLED Cree XP-E, jasność N3 - 56.8 lm/350 mA, czerwona - R2 (620-625nm), MCPCB Star, Tc=2W/(m*K) , RoHS

  4. XPESAMB-L1-0000-00301-A3P2 9,23 zł 2 x szt

    Moduł MCPCB 1x LED Cree XP-E, bursztynowa- A3 (590-595nm), N2 - 51.7 lm/ 350mA, LED CREE® XPEAMB-L1-0000-00301 (XPEAMB-L1-A30-N2-C-01), MCPCB Star, RoHS

  5. XPESGRN-L1-R250-00901-G2Q3 13,41 zł 2 x szt

    Moduł MCPCB 1x LED Cree XP-E, zielona - G2 (520-525nm), LED CREE® XPEGRN-L1-R250-00901, ( XPEGRN-L1-G20-Q3-0-01) jasność P4 - 80.6 lm/ 350mA ( jasność ze składu Q3 - 93.9 ), MCPCB Star, RoHS


tutaj cos więcej:

http://forum.klub-malawi.pl/budowa-lampy-led-chlodzonej-woda-podejscie-t19211.html


XM-Le to bardzo fajne moduły, a możliwość podręcenia prądu do 3A jest nie do przecenienia. Razem z driverami od darelteka można świetnie sterować jasnością, a przez to barwą światła.

Opublikowano

tak na prawde to nie ma czegos takiego jak X watowy power led. w zaleznosci jak zasilisz taki element to tyle wat bedzie brał. Az do granic swoich mozliwosci - a potem sie przepali.

Tak wiec nawet jesli twoj led jest "100W" to moze swiecic jak "1W".


Ale sa parametry ktore dla danego typu uznaje sie jako znamionowe i zapewne o to pytasz.

Dla XML2 wchodzisz tutaj:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/27291

dla XML tutaj:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/18236


otwierasz pierwszego pdf'a i dla dla kazdej diody znajdujesz wykres "relative flux vs. current" (zwykle około str 5)

na osi Y znajdujesz 100%. Odpowiadający punkt na osi x wskazuje prąd przy jakim dioda świeci na 100% (w obu przypadkach 700mA). Patrzac dalej na wykres mozna odczytać jak bardzo mozna diodę podkręcić (te 2 typy na jakieś 325%).


Teraz ciut wczesniej znajdujesz wykres "electrical characteristics". Wykres pokazuje jakie napięcie odkłada się na diodzie przy danym prądzie.

W obu przypadkach przy 700mA jest to 2.85V.

P = I*U = 0,7*2,85 = 1,995W


Na tej samej zasadzie odczytujesz, ze max moc jaka może się odłożyć na tej strukturze bez szkody dla niej - 10W.

Opublikowano

Dobra rozumiem , że przy prądzie 700mA uzyskam z jednego modułu 300 lumenów .

I jeśli zwiększymy prąd ( a przy chłodzeniu wodą to nie powinno stanowić problemu ) do np.

2100mA to będziemy mieli 900 lumenów ? Jeśli tak jak myślę to te ledy to mistrzostwo świata ;-)


Chciał bym zaznaczyć ,że jestem lakiernikiem ale jak się uprę do dam rade ;-)

Opublikowano

Pisząc 900 lumenów mialem na mysli zasilanie 3A :-)


Decyzja podjęta kupuje moduły z serii XML2 zimne.

Najbardziej podoba mi sie regulacja barwy od 5000 do 8000 k

Myślę , że to jest najlepsze rozwiązanie z możliwych. Jeszcze tylko ile sztuk ?

Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak regulacja barwy! No chyba, że byś kupił diody RGB.

Dany bin świeci w określony sposób i nie można tego zmienić. Chyba, że masz na myśli dołożenie diod w innych kolorach i zmianę barwy przez mieszanie kolorów.


na 200cm i 60cm głębokości kupiłbym miedzy 7 a 10szt i tyle samo RoyalBlue o jasności przynajmniej 500mW (bo zdaje się są już dostępne jaśniejsze). Ale to kwestia osobowa bo jedni lubią jasne zbiorniki i inni ciemne.


Osobiście sugeruję nie zakładać z góry, że będziesz świecić cały czas diodami podkręconymi na 300% - to raczej nie jest ekonomiczne rozwiązanie. Wzrost jasności w stosunku do użycia mocy nie jest liniowy. Zwiększając jasność 3x zużycie mocy wzrasta powiedzmy 4x (strzelam z głowy bo nie chce mi się sprawdzać na wykresach).


Sprawdź to i przelicz sobie co się bardziej opłaca w długim okresie czasu.

Opublikowano

Potwierdzam,

Nie opłaca się kręcić diody na maxa czyli do tych 3A. Osobiście uważam że max 2A to jest takie optimum.

Różnicę w świeceniu ciężko dostrzec, więc po co przepłacać.

Sam mam zaczętą budowę lampy coś na wzór Sir_Yaro, tylko trochę mniejszą ilość modułów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.