Jump to content

Wysokie NO3 i zmętnienie wody


czester_
 Share

Recommended Posts

czester_

Słuchajcie mam problem, mianowicie mój nowy baniak przez 2 tyg mial piękną klarowną wodę niestety później zaczęła mętnąć i pojawiły się pierwsze okrzemki. Po dwóch dniach okrzemki były już na całym tle i kamieniach. W sumie bardzo dobrze jednak towarzyszyło temu wszystkiemu zmętnienie. Myślałem że spokojnie sobie z tym poradze i że to przejściowe ale nie ustępuje. Napowietrzam przez cały czas silnie wode, zastosowałem też czestsze podmiany 10% na 3 dni, wygasiłem zbiornik. Niestety nie zdaje to rezultatu. Zauwarzyłem że NO3 po podmianie mam w granicach 15 ale już na drugi dzień badzo szybko rośnie do 25-30. Nie potrafie go zbić i napewno zmętnienie tym jest wywołane.

Kubła mam całęgo w ceramicie i zeolicie. Co poradzicie?? Myślałem już czy by nie zrobić denitratora może to upora się z problemem? Jednak czekam na inne jeszcze sugestie..

Link to comment
Share on other sites

Też miałem i mam dalej problem z NO3 w swoim akwa. Jeśli śledziłeś mój wątek, to wiesz, że zdecydowałem się na zakup wkładu to kubełka - JBL Nitratex. Owszem, pomagał, ale zbijał NO3 o kilkanaście jednostek, ale nigdy do zera.


Wczoraj mierzyłem parametry wody w akwa i znów NO3 rośnie. Jutro wyjeżdżam na tyg i wiem już, że jak wrócę, to robię denitrator. Taki z węża. I Tobie też od razu polecam takie rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

czester_

No chyba nie ma innego wyjścia bo bez sensu mieć akwarium w którym nic nie widac.. :)

Link to comment
Share on other sites

deni mozesz sobie zrobić tak czy inaczej, natomiast co do zaistniałej sytuacji to bym troche jeszcze poczekał bo przecież z nowymi dekoracjami i podłożem wprowadziłeś sporo nowych substancji i zanieczyszczeń choć bys nie wiem jak to płukał i teraz to poprostu się przerabia.

Link to comment
Share on other sites

czester_

No tak ale zmętnienie troszke ustępuje po wyciemnieniu. Jednakże jak zaświeciłem na dzień swietlówke wieczorem akwarium nie poznałem :shock:

Deni już na bank robie ale chętnie przyjmę jakieś sugestie czego mogę spróbować bo już sam nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Męczyłem się z mętną wodą od końca maja,nic nie pomagało,przyciemniałęm na kilka dni,ograniczałem karmienie ale wszystko na nic.Lałem cristal,myślałem że pomoże mnie zabić pierwotniaki i nic.W końcu kupiłem węgiel wżuciłm do filtra wewnętrzego,przez 6 dni filtrowałem,ale też za bardzo nie pomogło.NO3 miałem cały czas na poziomie 20-25.

potem wyrzuciłem węgiel,podmieniłem 50% wody,do kubła wrzuciłem 4 kapsułki tetra bactozym i zostawiłem.Następnego dnia już zauważyem poprawę,w ciągu tygonia woda zrobiła sie jak łza:))

POlecam naprawdę...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
romekjagoda

Ja jestem jeszcze zielony i zaczynam dopiero przygodę z Malawi. Baniak dojrzewa mi dopiero od tygodnia, ale już teraz mam NO2 zerowe, natomiast NO3 na poziomie 25. I pomimo tego wysokiego poziomu NO3 nie mam mętnej wody. Rybki jeszcze oczywiście nie pływają. Nie wiem więc, czy automatycznie wysokie NO3 równa się mętnej wodzie...(?) Może przyczyna leży gdzie indziej? Dodam tylko, że wodę mam klarowną praktycznie od drugiego dnia po zalaniu akwa.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no3 samo w sobie zmetnienia nie powoduje...

moze byc jedynie pomocne w rozwoju glonow, ale samo w sobie o zmetnienia nie robi :)


natomiast powodem zmetnienia moga byc rozne rzeczy - glony, pierwotniaki lub bakterie (pomijam oczywicie zawiesine ze zle wyplukanego podloza :> )


w zwiazku z powyzszym jednemu pomgaa bactozym a innemu zaciemnienie i redukcja no3 - nie ma wiec jednej receopty na zmetnienie dopoki sie nie zdefiniuje co nam tam szaleje w akwa :)

Link to comment
Share on other sites

romekjagoda

No na zdrowy rozsądek to NO3 jako takie widoczne nie jest - inaczej nie trzeba by testów, tylko im bardziej mętna woda, to więcej NO3 ;)

W moim poprzednim poście chodziło mi właśnie o to, że nie na każde zmętnienie te same metody będą działać i zaciemnianie bezwzględnie każdego akwa, gdzie zmętnienie występuje przypomina mi czasy, kiedy lekarze na każdy ból gardła przepisywali antybiotyk. Bez poznania przyczyny, trudno coś zdziałać.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

"tylko im bardziej mętna woda, to więcej NO3"


no z tym tez sie nie zgodze - mozesz miec zakwit glonow ktory bedzie Ci pozeral wiekszosc powstalego no3 - i no3 bedzie na poziomie prawie zerowym

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • pulpet
      No, robią robotę te ich żyrandole 👍
    • Bastian
      Bardzo fajny i przyjemny rybon dla oka, polecam 👍 Otopharynx Lithobates Sulphur Head Zimbabwe Rock
    • Bastian
      Od dwóch takich co zmienili moje spojrzenie na światło w akwarium 😉👍
    • Kuba1771
      Cześć. Czy ktoś z Was kupował kiedyś ryby w sklepie Świat Akwarysty w Sosnowcu na Będzińskiej 35. Polecacie, nie polecacie. Byłbym wdzięczny za opinie. Pozdrawiam.  
    • triamond
      1.  144 l/h/W czyli 6500l/h przy 45 W. 2. Pomiar przy 30% mocy powtarzany 2 razy z wiaderkiem w wannie i potem w akwarium raz z naczyniem i potem przepływomierzem pływakowym. Nie chciało inaczej wyjść Wcześniej testował te pompy @deccorativo -np.  dcp 3000 dawało 3000l/h przy 11.2 W (ja mam rurkę 50 cm + 3 łuki; tutaj dłuższa rura... większe opory). 3. Filtry mają w większości pompy na prąd zmienny. Tanie i bez elektroniki; duży zysk producenta (wyjątki to np. Aquael Hypermax, HW5000). Wirnik musi być symetryczny. Opory na wężach, czasami karbowanych, złączkach, mediach itd. Lepsze są obiegówki (stałoprądowe np. w narurowcach), ale mają działać przy większych oporach.  Stałoprądowe to nie tylko bezpieczeństwo, ale właśnie wydajność i sterowalność. Wypierają stare AC z klimatyzatorów, rekuperatorów, obiegówek itd. Czas na akwarystykę. U mnie bardzo małe opory (K1 w  takiej ilości, że nigdy nie zarośnie), spływ przez grzebień, krótka rura wylotowa i śmiga:) Polecam!
    • piotriola
      Witaj, odezwałem się gdyż przepływ około 4000 L przy mocy 14 W jest raczej nierealny.  Większość filtrów które mają powyżej 3000 L musi   posiadać moc 40-50 W. Podobnie filtry 20 W będą miały około 1500 L.  Gdy użyjemy pompy mniejszej mocy o podobnym przepływie, przy lekkim zabrudzeniu wsadów filtracyjnych od razu zaobserwujemy spadek przepływu. Przy pompie 50 W mimo zabrudzenia przepływ będzie podobny. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, pompa ma wydajność 4000L przy 30% a  wydajność 144L to 100 % wydajności ? Dla mnie to trochę niezrozumiałe.  Podobnie jest z pompami o której napisałeś. Większość pomp to pompy na prąd zmienny, pompy na prąd stały używane w akwarystyce to względy bezpieczeństwa a nie ich osiągi. darianus  urządzenie które opisałeś służy do napowietrzania stawów, przyznam że mocno mnie zdziwiłeś.👍
    • Rik
      Dwie osoby jeszcze powiedziały że to Aulonokara. Powiedzmy w takim razie że tak jest. Jak powinienem to ustawić? W sensie ile w samców celować tych Yellow i Aulonokar? Ile samiczek? Brać raczej małe czy duże? Czy różne Aulonokary mogą żyć ze sobą czy musi być konkretnie ta sama?
    • Tom74
      Zgadzam się z kolegą. W 100 cm długości będzie kolorowo ... do pierwszego tarła.  
    • Ziemiojad
      Proszę o aktualizację. 
    • Tom74
      Położyłbym płaskie kamienie  na dno. Kamień pionowo z prawej strony i kilka mniejszych przed tymi co są w akwarium.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.