Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Planuje w najbliższej przyszłości lub trochę dalszej, stworzyć własny kawałek raju. Wszystko staram się dobrać jak najlepiej i dokładniej. Planuje wszystko od podstaw i mam problem z filtrem zewnętrznym. I chciałbym żebyście mi doradzili. Wybrałem kilka filtrów:

- Tetra Tec EX 1200

- JBL Cristal Profi 500

- Hagen Fluval 405l

- Aquael Unimax Professional FZKN 500


i ewentualnie Eheim Professional 2228 - chociaż ten ostatni jest sporo droższy od pozostałych.


Ja osobiście skłaniałbym się ku JBL, nie wiem czemu ale jakoś najbardziej mnie do siebie przekonuje. A wy co o tym sądzicie?


A tak przy okazji zapytam się o jakąś pomoc dla zewnętrznego. Myślałem nad Fluval'em 4+, chociaż ciekawie wygląda też Unifilter 1000 UV Aquael. Chociaż do tej lampy UV podchodzę sceptycznie. Miał ktoś z tym styczność? Chciałbym wiedzieć czy jest sens kupować taki "wynalazek" czy lepiej kupić sprawdzonego Fluval'a?


Każda opinia ( z uzasadnieniem) mile widziana.

Opublikowano

Praktycznie z w/w to bym się skupił na Tetrze i JBLu oba maja praktycznie identyczne parametry i podobna cene oraz cieszą się dobrą opiną. Eheima to bym odpuścił ze względu na cene a Aquaela bo jakoś mu nie ufam. Fluvali sam uzywam ale w porównaniu z Tetrą i JBLem są jednak drozsze i maja mniejszą pojemność i dlatego fluvala bym postawił obecnie dopiero na 3 miejscu.


O Aquaelu UV było tutaj

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=507


Fluvale może i są niezłe ale nie są idealne bo aby dobrze filtrowały to potrzebują tuningu co było opisywane:

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=626

i tu

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=965


Naprawdę warto zanim się zada pytanie użyć funkcji szukaj na forum znalezienie tych linków zajeło mi z dwie minuty.


Podsumowując to mimo pewnych wad opisanych w innych watkach to ja bym się zdecydował na Weipro TC 1500 lub większy ale 1500 bedzie w miarę optymalny przy większym być może będzie trzeba go tłumić

Opublikowano

Jeszcze niedawno miałem ten sam problem.


Te same filtry brałem pod uwagę.


Forumowicze pomogli mi w wyborze i zakupiłem JBL 500.


Tu jest pogawędka jak go dobrze wypełnić:

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=1262


Jestem bardzo zadowolony.Jednym z priorytetów była też cicha praca bo akwa stoi przy łóżku.


Powiem obiektywnie, że jeden z forumowiczów też zakupił ten filtr ale głośno mu chodził. Pisał, że oddaje do reklamacji ale jak się jego przygoda skończyła to nie wiem. Tego już nie napisał.

Oby to był odosobniony przypadek.

Opublikowano

Skoro jesteśmy już przy kubałkach to co najlepiej do niego włożyć? I jakiej firmy? Dodam że prawdopodobnie pomagał będzie weipro 1500.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.