Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamierzam wykonać lampę led na mój baniaczek 420l, a ponieważ w tym temacie nie za bardzo się orientuję więc chciałbym Was prosić o pomoc.

Lampę chciałbym wykonać na takich oto diodach:

[ame]http://allegro.pl/10x-diody-led-3w-biala-ciepla-zimna-10x-radiator-i3483664316.html[/ame]

Chciałbym połączyć 8-10 diod spiętych szeregowo 6500-12000k.

Jaki potrzebowałbym bym do tego zasilacz?Czy wystarczyłby jeden, czy może dwa i wtedy zrobić jakby dwie osobne sekcje?,

Fajnie aby była możliwość symulacji zmierzchu i świtu więc całość podłączona pod coś takiego. [ame]http://allegro.pl/solar-engine-symulator-switu-zmierzchu-z-zegarem-i3483367604.html[/ame].

Opublikowano

Witam generalnie na morszczakowych forach odradzają tego typu "wynalazki" i kierują siętylko i wyłącznie w stronę cree.

Nawet zawodowcy (aqualed) też gdzieś czytałem, że nie był z tego zadowolony.

Ja kupiłem cree 12szt przyczepiłem do zwykłego profilu aluminiowego i na razie daje rade. Efekt jest znakomity. Niestety nie mam czasu na razie ogarnąć tego i zrobić zdjęć. (jedno wstępne z testów jest w moim wątku o budowie).

Najgorsze z ledami jest to, że tak naprawdę kupujesz trochę w ciemno bo zdjęcia nie oddają efektu.

Ja w każdym bądź razie kupiłem cree i jestem zadowolony. Jedynie jak następnym razem miałby, kupować to kupiłbym niebieskie zamiast RoyalBlue (faktycznie lekko wpada we fiolet)

I mała rada już kupisz to zaopatrz się w porządną lutownice (można kupić już za ok 50 zł) ja lutowałem taką najzwyklejszą, i trzeba mieć ceirpliwość

Opublikowano

W tych cree z podstawkami pola są na tyle duże,że pistoletową można spokojnie ogarnąć temat.Pewnie,że jakość prawdopodobnie wyższa niż tych "nie przebieranych" ale kiedy będziemy mogli się o tym przekonać, czy padną za 2 czy za 5 lat? Poza tym nie mamy jakiś super wymagających korali ani nawet roślin i w praktyce jakakolwiek diodka doświetlająca porządnie ryby będzie ok.

Opublikowano

Właśnie taki jest zamysł to nie jest lampa do morszczuka konstrukcja ma być prosta i tania a jeśli uda mi się osiągnąć efekt który mnie zadowoli będzie super.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Po długiej przerwie przedstawiam prototyp lampy led na diodach cree.


6 szt - XP-G, jasność R3- 122 lm/350 mA , biały zimny - barwa 0D0

4 szt - XPEBRY-L1-0000-00P02, Royal Blue, 575 mW, BIN: D3, RoHS

2 szt - XPEBRD-L1-0000-00601, Czerwona, N4 - 62 lm/ 350mA ( na składzie P2 - 67.2 lm/350 mA), BIN: R2, RoHS


Do budowy lampy wykorzystałem blachę amelinową:smile: 5mm z dospawanym profilem alu. Pierwotnie lampa miała być chłodzona wodą. Na razie nie jest bo niema takiej potrzeby.


Diody xpg zamocowane na podłożu MCPCB, royal blue i czerwone sam lutowałem do podłoża MCPCB.

Oczywiście nie obyło się bez popełnionych błędów.Ale tutaj nie będę się chwalił bo :mrgreen:

no właśnie.


Konstrukcja jest bardzo prosta

Dwie nitki po sześć szt - białe 6x xpg i 4 royal blue +2 czerwone połączone szeregowo wysterowane driverem ze sterowaniem zew. potencjometrem

xpg na 1400mA, xpe na 900mA.


Zasilacz Mean Well RS 24v 3,2A 75W


Tak to mniej więcej wygląda

7o4g.th.jpg"]7o4g.th.jpg[/url]

g5jj.th.jpg"]g5jj.th.jpg[/url]74pj.th.jpg"]74pj.th.jpg[/url]0ras.th.jpg"]0ras.th.jpg[/url]

A tak to wygląda :

oseb.th.jpg"]oseb.th.jpg[/url]o3rj.th.jpg"]o3rj.th.jpg[/url]

Powiem tylko, że światła jest naprawdę bardzo dużo. Miało być prosto i jest.

Zostało ukończenie obudowy i montaż na koronie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Damian powiem Ci że trochę mnie zmobilizowałeś;) . I tak jakoś poszło, pracy jeszcze trochę zostało ale do końca już bliżej jak dalej. Korona jest już prawie gotowa więc wkrótce to będzie wyglądało jak powinno.

Diody royal blue i czerwone dołożyłem po to by zmobilizować zielone glony, bo przy naświetlaczu led to jedynie okrzemki hodowałem piękne.

Mam nadzieję, że wkrótce moje kamienie porosną jak powinny.

Opublikowano

piterf,


faktycznie Twoja lampa wygląda bardzo fajnie i co ważne, zdaje się możliwa do zrobienia.

Przynajmniej w teorii:)


Ale mam dwa pytania:

1) jak wygląda kwestia zabezpieczenia samej instalacji przed wilgocią oraz samych diód? Bo o ile od strony przewodów to pewnie można je czymś pokryć,to od strony wody/diody? Jak to rozwiązałeś?

2) te "drivery" których użyłeś: czy mógłbyś podesłać jakieś linki do konkretnego modelu którego użyłeś?


dzięki

l.

Opublikowano

A ja mam pytanie jak rozproszysz światło aby do akwa docierało "wymieszane", bez tego np.pomarańczowa ryba płynąca wzdłuż baniaka będzie zmieniać kolor jak kameleon; pomarańcz - żółć - pomarańcz ... :). Chyba że dasz tą lampę odpowiednio wysoko nad akwa.

Opublikowano
Ale mam dwa pytania:

1) jak wygląda kwestia zabezpieczenia samej instalacji przed wilgocią oraz samych diód? Bo o ile od strony przewodów to pewnie można je czymś pokryć,to od strony wody/diody? Jak to rozwiązałeś?

2) te "drivery" których użyłeś: czy mógłbyś podesłać jakieś linki do konkretnego modelu którego użyłeś?



Witam.


Ad1

Powiem Ci, że na razie nic tym sobie głowy nie zawracałem, Ponieważ lampa zamontowana jest u mnie na koronie, ok 10cm nad lustrem wody. Nie mam pokrywy więc parowanie przynajmniej na razie nie powinno mieć większego wpływu na instalacje. Docelowo zabezpieczę to jakimś plastikiem w spraju np takim: http://www.hil.pl/-p-82.html

a do obudowy będzie przykręcona szyba lub plexi.


Ad2

Drivery użyłem tutaj takich polecił mi je sir_yaro

Przetwornica driver LED 2200mA z płynną regulacją (3830558122) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/38/30/55/81/3830558122@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@38/30/55/81@@AMEPARAM@@3830558122


Drivery te mają regulację zew. potencjometrem. Wiec przy zastosowaniu różnych kolorów diod można naprawdę fajnie oświetlić zbiornik.



A ja mam pytanie jak rozproszysz światło aby do akwa docierało "wymieszane", bez tego np.pomarańczowa ryba płynąca wzdłuż baniaka będzie zmieniać kolor jak kameleon; pomarańcz - żółć - pomarańcz ... . Chyba że dasz tą lampę odpowiednio wysoko nad akwa.


Żadnego takiego efektu kameleona nie zauważyłem.

Faktycznie lampa zamocowana jest na koronie ok 10cm na lustrem wody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.