Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś postanowiłem w oczekiwaniu na testy kropelkowe zrobić testy paskowe. Mam Tetry takie testy zakupione już dawno temu, wyniki wyszły jako tako w przybliżeniu podam bo skala niektórych parametrów jest ciężka do odczytania.2 tyg po zalaniu akwa wyszło mi coś takiego.


NO3 : 0 - 10 (podaje tak bo nie widzę różnicy między tym na skali)

NO2 : 0 - 1 (też ciężko określić bo ani nie jest typowe białe jak na skali ani nie jest koloru odpowiadającego "1")

pH : 7,6

GH : 16

KH : 10-15 ( zabarwiło mi się po bokach ciemniej i w środku jaśniej) hehe dlatego nie umiem określić dokładnego parametru)


co o tych wynikach myślicie? Akwarium dojrzewa 2 tyg dziś się zaczął trzeci i czekam na testy kropelkowe.



[102] Malawi

Opublikowano

Dla NO2 wartość 0 a wartość 1 to ogromna różnica, której nie wykryjesz testami paskowymi. Przy kropelkowych bedziesz juz pewien jaki jest dokładny wynik. Jak masz NO2 0 i nie zmierzyłes NH3 na początku i w trakcie to nie będziesz wiedział czy cykl azotowy w ogóle się rozpoczął. Wspomogłeś rozpoczęcie cyklu uryną, pokarmem, rybkami startowymi czy niczym?U mnie cykl azotowy trwał 3 tygodnie. Zacząłem go uryną i dodałem bakterie JBL Denitrol. Po tygodniu NH3 skoczyło poza skalę, nastepnie po kolejnym tygodniu spadło prawie do zera a NO2 skoczyło do 1 i tak trzymało się tydzień. Dodałem 2 ampułki Prodibio Biodigest 2 W ciągu ostatnich 2 dni cyklu NO2 z 1 spadło do 0 a NO3 miało wartość 80. Podmieniłem wodę i wpuściłem ryby.

Jak nie wspomogłeś cyklu jakims starterem to długo poczekasz.

Opublikowano

Testy na NH3/4 , NO2 , NO3 , pH, GH i KH będę miał w tym tyg bo zamawiam więc wszystko zmierzę. Nie nic nie lałem nic nie dodawałem zalałem akwarium i już chodzi sobie 2 tydzień.Jakaś propozycja do działania w tym kierunku ?



[102] Malawi

Opublikowano
Nie nic nie lałem nic nie dodawałem zalałem akwarium i już chodzi sobie 2 tydzień.Jakaś propozycja do działania w tym kierunku ?
Poczytaj o cyklu azotowym, jak dobrze się wczytasz to będziesz wiedział że, zalanie akwarium czystą wodą i odczekanie nawet miesiąca nic ci nie da.
Opublikowano

Ja na Twoim miejscu dodał bym uryny - na Twój litraż 30 ml powinno wystarczyć. Do tego jakis starter z bakterii i powinno ruszyć. Monitoruj na początku NH3, potem NO2 a na końcu NO3. Mierzenie Kh i Gh nie ma teraz większego sensu. Tak jak pisał Eljot12 - poczytaj o cyklu azotowym- jest na tym forum mnóstwo wątków o startowaniu zbiorników i sam będziesz wiedział co robić.

Opublikowano

Ok jak już będę miał testy w tym tyg to porobię tymi kropelkowymi i będę miał dokładne wyniki i będę wiedział co robić.No czytałem już trochę i nie tylko tu ale ogólnie w necie i też mi się gdzieś obiło o oczy że ludzie nic nie dolewają ani nic tylko dają akwarium się samemu dojrzeć ;) Jak dojdą testy od razu robię i wrzucam wynik do tematu.



[102] Malawi

Opublikowano

Witam kolego. Fajnie, że zdecydowałeś się na biotop malawi. Czytam Twój post na temat parametrów i widzę, że popełniłeś ten sam błąd co ja i nie dodałeś na początku startu cyklu azotowego bakterii i pożywki. Proponuje abyś dodał na początku preparat Sera Nitrivec co pomoże w wystartowaniu cyklu azotowego. Ważne jest też abyś na początku przed wystartowaniem zbadał parametry wody co będzie punktem odniesienia do późniejszych obserwacji i ewentualnych rad bardziej doświadczonych kolegów. Pozdrawiam i życzę powodzenia w startowaniu zbiornika.


Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano
Ale moje akwarium już chodzi 2 tyg bez niczego więc nie zrobię badań świeżo zalanej wody.Dziś zamawiam paczkę i ten biostarter też zamówie z testami razem na dniach powinno przyjść :)



[102] Malawi



Czyli nie będzie punktu odniesienia. Ale nic się nie martw ja też popełniłem ten sam błąd i jakoś wybrnąłem z tego ;) dodasz starter i wtedy będziesz monitorował parametry :D Jak masz możliwość to domów jeszcze ampułki Prodibio BioDigest które zawierają szczepy bakterii i miej je w pogotowiu.

Jak będziesz miał zachwiania parametrów (brak pożytecznych bakterii) wtedy możesz dodać preparat (ja tak zrobiłem za namową forumowiczów) i jest ok do dnia dzisiejszego. Życzę powodzenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.