Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale dodanie go i czekanie 3 tygodni na wpuszczenie całej obsady jest wg mnie błędną decyzją.
Całkowicie się z tobą zgadzam, po prostu
cykl azotowy się zamknie, zanim bakterie się namnożą w odpowiedniej ilości.
Wpuszczenie ryb po 3 tygodniach, da taki sam efekt jak wpuszczenie po 3 dniach.

Bez stałej dostawy pożywki ani rusz.

Opublikowano

Ja jestem za tym, że skoro ktoś ma obawy z wpuszczeniem docelowych ryb niech wpuści ryby na start po prostu i problem z dojrzewaniem się rozwiąże. Nie jestem fachowce i znawcą w tej dziedzinie ale to mi się wydaje logiczne. Poza tym uważam, że mętność wody nie koniecznie musi być szkodliwa dla ryb.

Opublikowano

po co ryby startowe? - co potem z nimi zrobić? łatwiej jest kupić część ryb z przyszłej obsady.

Natomiast mętna woda nie szkodzi może rybom, ale szkodzi właścicielowi ;) raczej nie jest to zbyt widowiskowe i atrakcyjne.

Opublikowano

Czy łatwiej jest kupić część ryb z przyszłej obsady? No nie wiem. Wg mnie podanie biostartera i wpuszczenie kilku gupików chociażby w zupełności wystarczy. Gupiki zawsze można oddać do sklepu, w którym będziemy kupować pyski.

Ja bym nie chciał kupować części ryb z przyszłej obsady i pozwolić im pływać w amoniaku i azotynach. Przecież to się wiąże ze sporym ryzykiem. Nawet jak ryby nie padną to mogą być osłabione i bardziej podatne na choróbska. Wpuścilibyście później resztę obsady nie mając pewności, że ryby które tam pływają są zdrowe?

Jest jeszcze jeden delikatny sposób na aktywne bakterie. Dolewać po troszku minimalne ilości moczu. Bakterie z biostartera na pewno nie będą głodować a testami można na bieżąco monitorować wodę.

Ja tu pitu pitu o rybach startowych a temat o mętności. Czekaj cierpliwie a woda sama się wyklaruje. Nic nie rób.

Opublikowano

Dziękuję za wskazówki i opinie.

Jednego jednak nie rozumiem. Jeżeli już teraz mam wpuszczać ryby "startowe" bądź docelowe to po co tyle się mówi że zbiornik musi dojrzeć itd, (jednym słowem zalać i czekać...)

Poczekam jeszcze tydzień i zobaczę co i jak. Czy nie jest tak, że teoretycznie te bakterie powinny namnażać się we filtrze aby zapewnić odpowiednią jakość wody?

Opublikowano

lufa - czym się różni "męczenie" gupików od "męczenia" pyszczaków?

po drugie - jeżeli wpuścisz np 6 małych ryb do zbiornika, to przy dodaniu biostartera nie ma szans aby ryby pływały w "amoniaku".

Natomiast stały dostęp "odchodów" do środowiska jest potrzebny bakteriom w celu ich rozwoju.

Dojrzewanie zbiornika jest koniecznym elementem w hodowli ryb, ale nie dlatego, że świeża woda rybom szkodzi, tylko dlatego, że przy dojrzałej wodzie w odpowiedniej obsadzie nie będzie skoków poziomu NO2.

--

"męczenie" gupików a "męczenie" pyszczaków to nie to samo?

u mnie w miejscowości nie ma szans oddać raz kupionych zwierząt i tak często w wielu miejscach jest też.

Kupienie jednego stada młodych, małych pysiów nie spowoduje ze w akwarium ryby będą pływały w amoniaku i azotynach.

A "startery" będą dostarczać pożywienia bakteriom nitryfikacyjnym.

Nie wiem czy wiesz ile dolewać moczu do akwarium, ale nie jest to wcale taki najprostszy sposób.

marckas - masz rację - bakterie powinny się namnażać w filtrze - ale też muszą one mieć pożywkę do tego by się namnażać.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
"No" dla lania do akwa. swoje bakterie i wirusy zostawcie dla siebie.

Popieram. Być może jest to jakiś sposób, bo jakiś tam jest, no ale dla mnie to jest dziwne.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Lanie sików to nie jest najlepszy sposób. O wiele prościej dodać czystego amoniaku który jest bardzo łatwy do zdobycia. Zanim jednak zacznie się dawkowanie proponuję obliczyć stężenia albo pobawić się na mniejszym zbiorniku bez ryb.

Opublikowano

Witam u mnie ten sam problem akwarium ma tydzień wpuściłem starter i dwa dni temu wpuściłem 3 małe rybki startowe i woda cały czas mętna jakby pierwotniaki. Proszę podpowiedzcie co dalej robić czy podmienić trochę wody zaciemnić akwarium czy pozostawić do wyklarowania się wody.Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.