Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jaki sposób można wypoziomować stelaż na nierównej podłodze.

Ja znalazłem coś takiego http://www.nano-reef.pl/journal.php?m=page&p=25. Tyle, że aby dolna część stelaża leżała równo to podłoga musi być równa. U mnie tak nie jest. W jednym rogu stelaża mam spadek ok 2mm. Stelaż chcę wykonać taki jak u Waldeusza. Będzie miał wymiary 150x50x75.

Zastanawiam się czy nie można by śrub 16mm przyspawać do płaskowników np. 10x10 cm. Może nawet mniejszych? 8 takich nóżek pod każdą pionową podporę wyrównałoby akwarium. Niestety nie wiem czy w praktyce to się sprawdzi. Czy po obciażeniu stelaża akwarium ok 500 kg nie rozjedzie mi się to wszystko.

Co o tym sądzicie? Jak się poziomuje takie stelaże.

Opublikowano

http://www.rejs-am.pl/katalog.php?id_prod=253

Stelaże poziomuje się na dwa sposoby

1. Zgodnie ze sztuką, montując regulowane nózki

2. Siakoś, podkładając co popadnie pod stlaż [ kawałki glazury, gazetę, kompakty Gosi Andrzejewskiej itp. rzeczy niepotrzebne w gospodrstwie domowym czyli tzw ''śmieci'']


Co do wytrzymałości. Ja wiem, że niektóry wydaje się, że 450 to gigantyczne, hiper ciężki akwarium ale zaręczam, że tak naprawdę to mozna to ustawić na 4 płytach zbitych gwożdziami [ nie oznacza to, że polecam ale czasem jak czytam o profilach 50x5'' i czy aby wytrzyma to... dziwie się].


Reasumując- w linku jest coś co powinno się znaleść w stleażu i polecam metodę pierwszą.

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź. Zapewne skorzystam. Ładne to i funkcjonalne. Będę miał problem z wypoziomowaniem, bo akwa będzie stało w rogu pokoju, dolna płyta szafki zakryje mi dostęp do naroznych tylnych nóżek. Spróbuję najpierw wyrównać, a potem włożę płytę.

Mam jeszcze pytanko. Z racji tego, że chciałbym mieć swobodny dostęp do sumpa i możliwość jego wyjęcia, gdyby coś się stało. To odległość wsporników pomiędzy sumpem zaplanowałem (po odjęciu grubości profila) na ok 75,5 cm. Przesunięciu uległ by tylny i przedni wspornik. Profil 30x30x3mm. Sump dł. 70 cm Zastanawia mnie czy na górze muszę dać grubszy profil. Np: 50x30x3mm? A może sump to nie jest coś czym należy się przejmować. Może z praktyki wynika, że wkłada się raz, np od góry, kładzie się blat i zapomina? A wtedy podpora na środku w niczym by nie przeszkadzała

Opublikowano

IMO sump musi byc tak włozony aby dało się go wyjąć bez domantaży całego zbiornika. Pomijam kwestie czyszczenia bo tutaj jeszcze można by prowadzic polemikę [ bo w sumie po co wyjmować, po co dokładnie czyscic etc] - jednak zawsze pozostaje kwestia- co zrobic jeżeli sump ulegnie uszkodzeniu?

Demontować zbiornik?

Co do przesunięcia wspornika- przy profilu 50x50 w zasadzie bez wspornika też wytrzyma- dlatego przesunięcie nie wielkiego znaczenia.

Opublikowano

Tylko że domyślnie mówiłem o wsporniku 30x30 nie 50x50. Ze wspornikiem 50x50 to bym się nie bał. czytałem o stelażach dł 150 z profili 40x40 bez żadnych podpórek na całej długości, które podobno się nie uginają. Przed chwilą przyszło mi do głowy że może podeprzeć ukośnie ten profil poziomy o te profile pionowe. Wyszło by podobnie jak w załaczonym url w moim pierwszym poście. A wydaje mi się, nie jestem specjalistą, wzmocniło by środek. Zależy mi na jednym profilu bo w hurtowniach sprzedają po 6 m.

Opublikowano

200x40x60 mam z profilu 20x20x2 podparte w dwoch miejscach. Osobiscie nie przewiduje wyciagania sumpa... jesli ulegnie uszkodzeniu to najprosztszym wyjsciem bedzie rozciecie bokow, a nie wyciaganie go w calosci.

Opublikowano

Podporki mam poprowadzone po wszystkich sciankach stelaza mniej wiecej na 1/3 i 2/3 jego dlugosci.

Opublikowano

A wracając do tych nóżek z regulowaną wysokością. To wystarczy wywiercić otwory w stelażu aby trzpień się zmieścił, włożyć nożki i to wszystko? Bo przykręcić to się chyba ich nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.