Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niepokoi mnie troszkę wysokie stężenie No3 w moim akwa – 40ppm

Wszystkie inne parametry wydaja się być ok:

Amonia(Nh3/Nh4) – 0

Ph – 8,4

No2- 0

No3 utrzymuje sie na takim poziome przez dluzszy czas, po podmiankach wody troszke spada po czym znowu sie pnie do tego samego poziomu. Mam jeden filtr eheim 2217 w baniaku Juwel Rio180 (100x50x40), filtr jest wypchany gabkami ale za to nie mam zadnego filtru biologicznego.

Co tydzień podmieniam ok 20% wody tj 36litrow. Dlatego zastanawiam się czy powinienem wrzocic dodatkowy filtr biologiczny czy zwiekszyc intensywność podmian wody. W takim baniaku potrzebne oba filtry ?! Sorki jeżeli to jest z kategorii głupie pytanie ;-)

Baniak ma 2 miesiace.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wlasnie dlatego pytam, bo czytam i czytam o tym i teoretycznie wszystko dziala bo i amonia i no2 przemienia sie w no3 tylko ,ze no3 utrzymuje sie na poziome 40ppm. A ja nie mam zadnego filtra z ceramika tylko gabki w eheim 2217. Nie orientuje sie czy potrzeba mechanika i biologicznego filtra w takim akwa, czy tak jak mam wystarczy.(Czytajac Twoja odpowiedz jeszcze raz wnioskuje ,ze jest ok )

Akwarium mam od roku wiec jeszcze sporo do nauki :)

Dzieki za pomoc

Opublikowano

Wzrost NO3 zależy od ilości przerabianej materii organicznej, czyli jest zależna od ilości ryb w danym zbiorniku. Rozdzielenie filtracji mechaniczne od bio, pozwala trochę tego brudu usunąć (częste czyszczenie mechanika) zanim zostanie przerobiony przez biologię na azotany.

Opublikowano

Tak jak Kolega powyżej napisał. Filtracja biologiczna zdaje u Ciebie egzamin, więc nie ma sensu jej modyfikować, a filtracja mechaniczna nie sprawi, że się pozbędziesz NO3 w swoim akwarium (ujmując rzecz kolokwialnie, dzięki filtracji mechanicznej pozbywasz się "brudu" z akwarium takiego jak np. rybie kupy). Należy się tylko zastanowić co jest przyczyną takiego stężenia NO3 w Twoim akwarium, choć IMHO taka wartość jaka występuje u Ciebie jest akceptowalna, zwłaszcza po kilku dniach od podmianki wody.

Istotne jest jakie masz parametry wody używanej do podmian(zmierz stężenie NO3 w wodzie kranowej) i czy nie przekarmiasz ryb (istotne jest także ile tych ryb u Ciebie w akwarium pływa). Te czynniki w pierwszej kolejności będą miały wpływ na stężenie NO3 w akwarium.

Opublikowano

Testowalem juz wode kranowa ma ona poziom no3 na 5ppm. Rybki bankowo przekarmialem na samym poczatku :-/ No i dalej jestem w trakcie usuwania obsady... Moj zbiornik jest mocno przerybiony (17 rybek w tej chwili) dalem ogloszenia na tutejszych forach(Irlandia) jezeli nic sie nie zmieni bede musial oddac do sklepu...

Opublikowano

Ta z rybkami to wiem :-) zastanawialo mnie tylko pojecie mechanika i biologa w akwarium z faktu ,ze mam tylko jeden filtr i podwyzszone no3 :-]


Dzieki za pomoc :-)

Opublikowano

Twój mechanik robi także za biologa. W gąbkach także zbierają się bakterie. Gorzej jak czyścisz wszystkie gąbki w filtrze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.