Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem w trakcie zakładania akwarium o wymiarach 250/70/70. Mam już skompletowane zamówienie na szkło z dwoma kominami, sump (300 litrów), pełną automatykę, podmiany wody, auto uzupełnienia itp. Pod akwa doprowadziłem wodę i kanalizę, więc chcę maksymalnie usprawnić tematy techniczne. Stanąłem jednak w miejscu kiedy zaczałem się zastanawiać nad oswietleniem. CHciałbnym aby było w miarę oszczędne w realizacji (nie koniecznie tanie w zakupie).

Myślałem o trzech lampach tego typu:

http://sklep.roslinyakwariowe.pl/oswietlenie/lampy-led/4aqua-lampa-144w-p-17505.html?osCsid=5d5d4ea506006a2f75f1811689601cb5

Wiem że jest to oświetlenie typowo do morszczaka, ale myślę, że w biotopie malawii może się też sprawdzić.

Prosze o pomoc dośwadczonych kolegów i koleżanek, co o tym sądzicie?

Temperatura śwaitła tej lampy to 14000 - 20000 K z regulacją spektrum.

Opublikowano

Chodziło mi oczywiście o tanie w eksploatacji, a nie koniecznie tanie w zakupie, poprostu na to mam pewien budżet;)

--

Tak, ale HQI potrzbuję ok 900W !!! a te lampy o których pisałem pobierają 432W z wydajnością 750 - 900W. Tak więc koszty energii znacznie ograniczone

Opublikowano

Czyli myślisz Zdrowy, że będzie za dużo 3 x 144W?

Poprostu wyczytałem, ze lampa oświetla akwa o szerokości 80 cm.

3 x 80cm daje mi 240cm więc w sam raz na mój baniak

--

No to mo koledzy ćwieka nabiliście. NIe otrzymałem od dostawcy informacji na temat regulacji tego ustrojstwa, wiem tylko że w lampie jest zetsaw diod białych i niebieskich ale czy mogę rekulowac temperaturę światła, nie wiem..

14k - 20k, to trochę chyba za niebieskie światełko nie?

Opublikowano

Dzięki za cenne informacje, tak więc muszę sprawdzić tą możliwość regulacji. Dostawca poinformował mnie że można mieć do tego moduł sterujący wschodem, zachodem słońca, oświetleniem nocnym itp. Jeśli rzeczywiście są takie możliwości to moze z tą temperaturą też da się coś pomanipulować. Nie znam się ma możliwościach led..

--

znalazłem jeszcze taki opis tych lamp:

http://www.argusakwarystyka.pl/Produkty/Akwarystyka-morska/Technika/Oswietlenie/LAMPA-LED-144-WAT?node=2077

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.