Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

te przeloty tank union kupuje się w sklepie aquamedica za 16,74szt bodajże (jak ja kupowałem to kosztowały koło 13zł) ... co Wy nie korzystacie z porównywarek cen? :P

http://www.sklep.aquamedic.pl/przelot-przez-szklo-am-tv.html


grzebień kosztował mnie 2zł i 15min czasu... a sorry to 12zł, bo mój czas jest ostatnio cenny :D


więc niech będzie że 250 :P

i tak wychodzi tanio - oczywiście że nie sumowałem tego dokładnie na potrzebę posta, ale swoją hydraulikę kupowałem w lokkalnym wcale nie tanim sklepie i pamiętam że nie miałem przy sobie więcej niż 300zł (a ja mam dwa zawory - najdroższe elementy zestawu)

Opublikowano

rury 32 i 25 takie muszą być bo już takie otwory są wywiercone :/

32 mm to wyjście i wyjście awaryjne x32mm jeden zawór kulowy

chyba że od razu po wyjściu założę jakąś redukcje .

25 to wlot do akwa .

tylko pompę chce umieścić w sumpie nie chce wiercić otworu nie mam sprzętu

więc myślałem zwykłą pompę 2000l np. atmana tylko jak ją połączyć z 25mm rurą może wąż elastyczny będzie odpowiedni

budżet już jest wystarczający więc chce to zrobić dobrze ale bez jakiś cudów

Opublikowano
yyy... to jest temat o stelażu czy systemie filtracji i części do jego budowy :confused:


Zostało w tym wątku napisane wiele wartościowych informacji Powiedz mi proszę co wnośi tutaj Twój post ? Czepiamy się tak dla zasady? Często jest tak że, w dyskusji temat się rozwinie i zahaczy o inne aspekty. Proponuję to kwestie pozostawić modowi,niech zadecyduje czy coś wydzielić bądz pozostawić, jako całość dla lepszego zrozumienia tematu .


Poszerzyłem nieco temat ;)

Opublikowano

pospawałem dopiero górę i mam przygotowane nogi.nie wygląda to tak ładnie jak z profila ale ważne żeby spełniało funkcje . W wolnym czasie chce podskoczyć i kupić płyte meblową 18mm lub osb 18- 25mm czypłyta wystarczy czy lepiej kupić dla spokoju 2 jako blat ?. rozstaw mam co 55cm 3 kątowniki i 4 na koniec 15 cm razem 4 na długość 135cm wydaje się solidnie ale przypominam że szerokość mam 73.

na dole chce zamontować śruby poziomujące bo w pokoju podłoga nie jest prosta ,widziałem takie rozwiązanie może nawet na forum malawi . Mam 6 nóg to 6 śrub by poziomowało po 100kg na nogę powinno wytrzymać


ps. Tojfel może źle podpisałem temat ale nie chciałem zakładać oddzielnych postów np o blacie o przelotach według mnie była by to nadmiarowość bo to dotyczy tylko mojego projektu a komuś się morze przydać . zgadzam się z wypowiedzią Przemka .

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze załadują się zdjęcia . pytanie o blat aktualne . Na 2 zdjęciu widać zamocowaną śrubę 20 do regulacji są 6 sztuk na każdej nodze .na razie jest świeżo pospawane trzeba wyczyścić i pomalować będzie lepiej wyglądać

post-12554-14695713387836_thumb.jpg

post-12554-14695713389498_thumb.jpg

Opublikowano

Przemek - zrobił prawwdopodobnie swój pierwszy stelaż i tak patrząc na foty zrobił go całkiem nieźle i o wiele lepiej niż jakby akwa stało na szafce ;)


nie ma sensu jechać go za nóżki ;) i tak z nich zrezygnuje ostatecznie :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.