Jump to content

Stelaż z kątownika czy profil pod ew. sump


Recommended Posts

Witam . Zakupiłem nowy zbiornik 130x72x50 dł/szer/wys . miałem postawić na starej szafce 110x60 tylko zmienić blat . ale ciężar wzrośnie około 3 krotnie więc postanowiłem pospawać stelaż . mam już częściowo pospawane kątowniki

45x45x5mm , czy mogę wykorzystać takie kątowniki czy lepiej zakupić profile .

myślę o postawieniu tego na 6 nogach . konstrukcja musi z jednej strony wystawać 15cm poza ostatnie nogi. Pytam bo po przeczytaniu kilkunastu postów bodajże wszyscy polecali profile a przynajmniej jedna odradzała kątowniki .

Ps w nowym akwa jest komin z 3 otworami czy można je tymczasowo zakleić silikonem bo nie posiadam śrubunków a na allegro widziałem po 54zł za szt więc na razie odpada .

Link to comment
Share on other sites

Pytam bo po przeczytaniu kilkunastu postów bodajże wszyscy polecali profile a przynajmniej jedna odradzała kątowniki .
Ja masz dobrego spawacza to jest bez znaczenia (profile się łatwiej spawa bo się nie odkształcają).

mam już częściowo pospawane kątowniki 45x45x5mm
Na konstrukcji z takich kątowników to i słonia postawisz ;)
  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Kątowniki to bardzo dobre rozwiązanie. u mnie z takich pospawany jest stelaż pod 700l. Konstrukcja właśnie sześcionogowa. Łatwiej zamocowac do nich stolarkę, łatwiej się spawa i są tańsze. Chyba same zalety? Profil zamknięty to przesada.

Jeśli chodzi o śrubunki.. chyba masz na myśli przeloty przez szkło? Nie musi to być od razu VDL, w sklepach branży ogrodniczo-podlewającej można spotkać takie elementy skręcane za kilkanaście zł w róznych rozmiarach. Robiłem z tego calowe przeloty do beczek plastikowych (filtr do oczka wodnego) i wyglądały dość solidnie, nic nie ciekło.

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Takie ceny są już interesujące mam 2 otwory 45mm i jeden 35 to by pasował Tank union 25 i 32. sump z 112l lub ambitnie 275l i będzie ładny obieg .

te przelotki na jakiś odpowiedni klej czy może być silikon akwarystyczny ?

śrubunek ,przelot na razie sam nie wiem . najlepiej coś co spełnia wymagania a będzie w miarę tanie a nie 150zł na 3 plastikowe śrubki . propozycja makoka jest interesująca bo wymiary pasują . jeszcze przejde się do ogrodniczego lub hydraulicznego popytam czy mają coś ciekawego jak wspomniał nabe bo wtedy to będą pewnie pasować węże a nie koniecznie rury . Na razie się zajmę stelażem

Link to comment
Share on other sites

Takie ceny są już interesujące mam 2 otwory 45mm i jeden 35 to by pasował Tank union 25 i 32. sump z 112l lub ambitnie 275l i będzie ładny obieg .

te przelotki na jakiś odpowiedni klej czy może być silikon akwarystyczny ?

śrubunek ,przelot na razie sam nie wiem . najlepiej coś co spełnia wymagania a będzie w miarę tanie a nie 150zł na 3 plastikowe śrubki . propozycja makoka jest interesująca bo wymiary pasują . jeszcze przejde się do ogrodniczego lub hydraulicznego popytam czy mają coś ciekawego jak wspomniał nabe bo wtedy to będą pewnie pasować węże a nie koniecznie rury . Na razie się zajmę stelażem


Chcesz kleić pvc silikonem :confused: Rozklei się Tylko i wyłącznie klejem do tego przeznaczonym Nie przejmuj się i tak wyjdzie Ci za hydraulikę ok 300-350zł :P

Makok mam prośbę będę stawiał niedługo banke napędzaną pompą CO ,czy możesz przypomnieć jakich redukcji używałeś Z góry dzięki

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Znaczy te przeloty widziałem są skręcane nawet te tańsze więc myślałem silikonem to uszczelnić tylko . czyli będzie potrzebny jakiś inny klej ?.

A co do 350-300zł to nie wiem pewnie masz racje że tyle to kosztuje . Na pierwszy raz to założę te tanie przeloty albo coś innego jak znajdę a resztę będę kombinował na bieżąco w końcu DIY .

Przemek widziałem galerię już wcześniej bardzo ładne i atrakcyjnie cenowo zbiorniki .

Link to comment
Share on other sites

Znaczy te przeloty widziałem są skręcane nawet te tańsze więc myślałem silikonem to uszczelnić tylko . czyli będzie potrzebny jakiś inny klej ?.

A co do 350-300zł to nie wiem pewnie masz racje że tyle to kosztuje . Na pierwszy raz to założę te tanie przeloty albo coś innego jak znajdę a resztę będę kombinował na bieżąco w końcu DIY .

Przemek widziałem galerię już wcześniej bardzo ładne i atrakcyjnie cenowo zbiorniki .



miałem 4 rodzaje hydrauliki i nieakwarystycznym DIY w tej kategorii mówię stanowcze NIE... a to dlatego że tutaj serwis jest znacznie lżejszy... można odkręcić skręcić, wszystko pasuje, nie cieknie - mam gdzieniegdzie po montowane śrubunki do rozkręcania sklejonych rur, wszystko dopasowane pod przeloty, które w przeciwieństwie do systemu nibco są sensownie przystosowane do przelatywania przez szkło... jestem bardziej zadowolony niż kiedykolwiek, a kosztowo wyszło dokładnie tak samo jak kiedyś na nibco ;) ~300zł bez pompy - ja bym na Twoim miejscu tutaj nie oszczędzał, tylko oszczędził na poprawnym projektowaniu ;)


Przemek dla przypomnienia (patrz min 3:35):



peace ;)

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Makok twoja instalacja widzę że konkretna

ja myślałem bardzo skromnie

2 przeloty Aqua Medic Tank union 32 + 1,5-2m rury 32mm

1 przelot Aqua Medic Tank union 25 , 3 kolanka 3-4m rury 25mm

klej do pcv może będzie za darmo tylko nie wiem jeszcze czy nadaje się do wody pitnej

jeśli nie to będzie trzeba dokupić . W wolnym czasie zobaczę w sklepach co mają i popytam się i wtedy będę wiedział na czym stoję . chciał bym uruchomić sump ale skończy się tak ze pewnie

wytnę komin i zakleję otwory i podłącze moje 2 kubły cascade 700 i jebao 104 + 2x tetra tec in 800

Ps. jebao 104 na razie mnie pozytywnie zaskoczył spodziewałem sie dramatu .

W razie wycinania mam zamiar wycinać to żyłką stalową do wycinania szyb samochodowych.

Dziękuje za pomocne rady .

Link to comment
Share on other sites

Za duże te przeloty wybrałeś - cały system postawisz na TU25mm i i tak będzie zapas... ja przy przepływie z pompy około 2000l/h i zrzucie 25mm mam go skręconego zaworem o 1/3 ;)

a większe średnice = wyższe koszty

jak dobrze ustawisz sump względem akwa i przy założeniu zastosowania taniej pompy do CO, wystarczy Ci (pod kominem - nie licząc układu w i nad kominem):

1 zawór

3 przeloty do komina

2 śrubunki do rozkręcania rur klejonych

5 kolanek

2 metry rury

1 przelot do wejścia do sumpa

2 przeloty idealnie pasujące do śrubunków pompy


i wsio i to na przyzwoitych zje..ście wyglądających rurach VDLa - rozrysuj to sobie :P

łączny koszt w sklepie thcskiba.pl jakieś 200zl

+100zł za nową pompę i gra ;)


jak puścisz na alledrogo swoje kubły to jeszcze Ci zostanie na piwo ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Przeniosłem do właściwego działu.  Drugi, zdublowany temat usunąłem. Jeśli pomylisz się w tytule to nie dubluj tematów, a edytuj go i masz możliwość poprawienia treści jak i samego tytułu. 
    • Witam mam młode Aulonocara Stuartgranti USISYA 3-4cm . Lecz wszystkie mają ubarwienie dorosłych samców. Niby były Karolinę karmą ma wybarwienie i samicę mają spłowieć . Czy jest to możliwe czy kupiłem po prostu 10 samców ? 
    • Super tak też myślałem , w takim razie narazie nie kupuje cyrkulatora. 
    • Hej  Akurat mam te same filtry w bardzo podobnym litrażu  u mnie jest to klasyczne 450l czyli 150x50x60cm. Wszyscy doradzali mi od razu falownik 5000l/h. Kupiłem, włożyłem, okazało się że robi taki prąd (bez względu na ustawienie), że młode ryby nie chciały pływać tylko stały jak pstrągi w potoku. Kupiłem mniejszy, 3000l/h. Ryby niby pływały, ale tak sobie pomyślałem po co mi ten falownik skoro i tak odchodów nie widać? Wyjąłem go więc z akwarium. Taki stan rzeczy trwał przez ponad pół roku. Ryby podrosły, zaczęły się pojawiać jakieś odchody w niektórych miejscach o mniejszej cyrkulacji więc włożyłem ten większy model i teraz raz na dzień włączam go na kwadrans, żeby ruszył czym trzeba i z głowy. Podejrzewam, że gdybym miał mniej zagruzowaną aranżację to obyłoby się beż falownika. Wniosek taki: wg mnie na początku w takim baniaku nie potrzebujesz żadnego cyrkulatora  
    • Super dziękuję i przepraszam za zaśmiecanie , ale tak chciałam wyjaśnić Andrzejowi . Pozdrawiam
    • Dokładnie jak kolega wyżej napisał, a często cyrkulator jest przydatny jak są paskudne upały latem. Możesz wtedy dużo lepiej natlenic wodę, trochę lepiej będzie się chłodzić akwarium. Mam u siebie jbl e1502 i nie jest to jakiś demon przepływu. E1902 jest mocniejszy ale to może być tylko wystarczające przy małych rybkach.  Cyrkulator nie musi pchać wody na wprost aby zrobić tornado w akwarium. Mój jest tuż pod powierzchnią i celuje w górę, wzburza wodę i wszystko lepiej oddycha.  Mam dla przykładu np Copadichromis Borleyi Kadango " Kaziu" jakieś 20cm i jemu nie robi różnicy to że cyrkulator mocno wzburza wodę. Jest jak wielka łódź podwodna. Coś tam odczuwa i prawie od niechcenia rusza płetwami raz kiedyś. A tuż obok pływa mała Aulonocara jakieś 4,5cm i dla takiej ryby te same warunki to jak tajfun ale daje radę. Musi ostro zasuwać płetwami.  Odłóż sobie kasę na dobry cyrkulator, schowaj do koperty i w razie kłopotów szybko coś zamówisz Ide spać
    • Te dwa kubełki spokojnie powinny Ci wystarczyć do 375. W Aquaela bym się nie bawił, szkoda miejsca w baniaku i szpeciłby cały wystrój. Jeżeli uda Ci się odpowiednio ustawić wyloty z tych kubełków (zamiatanie odchodów z dna i ruch tafli wody) to falownika nie będziesz musiał mieć, ale to już wyjdzie w praniu, szybko, albo po pewnym czasie, jak pyski urosną i będą więcej trawić. 🙂 Falownik możesz dokupić w każdym momencie.
    • To może ja jeszcze wtrącę swoje trzy grosze chociaż doświadczenie z osób wypowiadających się chyba mam najmniejsze… 😉 W mojej opinii bycie świadkiem procesu dorastania młodych, wybarwiania i tworzenia się hierarchii jest bardzo ekscytujące i fajnie coś takiego przeżyć. Obserwacja jak w ciągu kilku miesięcy z 3/4 cm rybki wyrasta dumny 8/9 cm samiec dominujący  o rozłożystych płetwach, pięknych kolorach i wzorach dostarcza dużo radości.    Skoro zdecydowałeś się na Labeotropheusa to z tego co kojarzę u niektórych gatunków od narybku  wiadomo co jest samcem, a co samicą, wiec tutaj kwestia układu byłaby wyjaśniona.  To samo dotyczy też Metriaclimy, która odrzuciłeś chyba poprzez brak dostępności w TanMal, jeśli by się pojawiła to masz drugi gatunek z już gotowym układem.  W jednym i drugim przypadku szedłbym w układ 2/6 czyli 8 sztuk.    Przy „Maingano” to loteria, więc 8-10 sztuk. Chindongo Saulosi to specyficzny gatunek i tak jak już koledzy wspominali chyba nie ma przypadku żeby ktoś miał więcej lub tyle samo samic jak i samców, zawsze jest to na korzyść samców i to ze znaczną przewagą. Dlatego sugerowałbym zakup minimum 12 sztuk z czego masz szanse uzyskać 4-5 samic. Kolejna kwestią jest fakt, że Saulosi byłby najsłabszym pyskiem w Twoim baniaku i przy wzięciu 4 gatunków proces wybarwiania samców mógłby być opóźniony (mam to u siebie i kilka osób ma podobnie). Podsumowując,  ja zdecydowałbym się na młode ryby, a później zrobił redukcje, która wydaje mi się jest łatwiejsza (sprzedaż czy choćby oddanie za darmo) niż szukanie dorosłych samic i ich wprowadzanie do dorosłej obsady o ukształtowanej hierarchii i bardziej atrakcyjne od zakupu dorosłych ryb zwłaszcza, że to Twoje początki w Malawii. Mówię to jako młody adept malawistyki i jest duże prawdopodobieństwo, że za pare lat zrobiłbym inaczej. 😁  
    • @Dominikaa21 rozumiem, że chciałaś wyjaśnić Andrzejowi jakie akwarium zakladasz i wystarczy. Tu rozmawiamy o podmianie i uzdatniaczu. Nie chcę żeby wywiązała się dyskusja na temat Twojej filtracji, obsady itd... i od razu ją ucinam w tym momencie. Na te tematy możesz dyskutować w innych, odpowiednich działach. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.