Skocz do zawartości

Pomoc przy zakładaniu akwarium 120l pyszczaki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Plan mam taki. Akwarium 120l i pyszczaki. Bardzo mi się podobają.

I teraz mam do Was koledzy pytanie. Będę wdzięczny za konkretne wskazówki

1. Jaki podłoże ? Czytałem, że piasek kwarcowy, czy coś pod ?

2. Jaki rośliny - jeśli w ogóle ?

3. Ile rybek można by wpuścić i jakie gatunki pyszczaków polecacie - bezkonfliktowe ?

4. Ile samców i ile samic z gatunku ? Czytałem, że najlepsza opcja do takiego akwarium to jeden gatunek - Saulosi ?

5. Ile wcześniej trzeba przygotować akwarium żeby wpuścić pyszczaki ?

6. Czy trzeba wcześniej dodawać jakieś bakterie itp ?

7. Jakie Ph wymagane żeby rybki miały się dobrze, do tego jakie specjalne mają wymagania ?

8. Jakie tło proponujecie na tył akwarium - niebieskie, czarne a może bez tła lub inne ? - strukturalne średnio mi się podoba.

z góry bardzo dziękuję

Opublikowano

1.piasek kwarcowy/budowlany/plazowy

2.kryptokoryna lub valisneria

3.saulosi 1+3/4/5

4. j.w

5.akwarium jest gotowe, gdy cykl azotowy sie ustabilizuje

6.tak

7.7,6-8

8.folia oracal


FFAAQQQQQQQQQQ

Opublikowano

Kolego piasek na dno kup jakies piaskowce albo wapien zeby ph bylo mocno zasadowe i ryby puszczaj ale w takim akwa to tylko jeden gatunek kup yelowki albo soulosy


Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Yellowy wogóle nie pasują do takiego akwa(za małe a ryby za duże). Jedynie mały haremik saulosi 1:3-4 max.Ps sprawdź parametry wody kranowej może jest ona zasadowa i nie będzie jej trzebało podnosić przez wapienie itp.Imho wapienie(błagam nie filipińskie-wyglądają kiczowato)Duże bryły na dno piach pysie lubią kopać rośliny są zbędne...[kwestia gustu :D/] Akwa musi dojrzeć przez okres od 3-5tyg pozdrawiam

Opublikowano

Mam u siebie czarny żwirek bazaltowy, granulacja 1-3 mm nie denerwuje się dzięki temu za każdym razem gdy piasek rysował mi szyby przy czyszczeniu - cena 1,50 za kg /10 kg powinno Ci wystarczyć, oto link do aukcji http://allegro.pl/zwirek-czarny-egzotyczny-naturalny-jak-bazaltowy-i2528037538.html


Kamienie kup zwykłe wapienie na składzie, też maja troszkę dziur i są o wiele tańsze niż "filipiński" i moim zdaniem ładniejsze, lub serpentynit.Tło czarna folia, lub jeśli masz czas i zacięcie to styropian na tylna szybę od zewnątrz w którym opalarką wytopisz kształty i pomaluj czarnym spray-em środkiem do konserwacji podwozi w samochodach, ładnie nadpali styropian i można posypać lekko piaskiem który przyklei się bez problemu :)


Oświetlenie power glo, rośliny same urosną = glony :)


Przy tej wielkości akwarium to chyba tylko saulosi, lub równie ładne i nieduże demasoni.

Opublikowano

Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc. Poczytałem sobie FAQ i naprawdę dużo się dowiedziałem.

Pytanie mam o sam zbiornik.

Do wyboru 3 opcje.

1. http://allegro.pl/zestaw-aquael-pearl-112l-prosty-full-wypos-i2484017950.html

ma filtr biologiczny - 3 koszyki filtracyjne.

2. http://allegro.pl/zestaw-aqua-nova-nt-620t-z-gietym-szklem-125l-i2497447291.html

3. http://allegro.pl/aquael-zestaw-brillux-80-profil-t5-2x-24w-102l-i2491308131.html


czy zarówno do pierwszej jak, drugiej jak i 3 opcji potrzebny będzie filtr zewnętrzny ?

Opublikowano

Zbiornik numer 2 odpada od razu - jest za wysoki , pyszczak zajmuje terytorium przy dnie wiec liczy się powierzchnia owego.


Zbiornik numer 3 wyposażony w pompę ciśnieniową, przy pyśkach wydaje mi się, że będzie się dość szybko zaśmiecać oraz cena zestawu wysoka pewnie ze względu na ta właśnie pompę.


Wybrałbym tańszy zestaw numer 1 i dokupił do niego filtr wewnętrzny a ten przepływowy w zestawie zasypać ceramiką i dodać bakterie biodigest.

Opublikowano

Czyli zewnętrznego już nie kupować ?

Wystarczyłoby to co zaproponowałeś ?

I jeszcze jedno pytanie mam: w oprawie są świetlówki 2x24W T5.

Czy można kupić świetlówki, które będą podkreślały kolor niebieski ?

Opublikowano

IMO ten już zamontowany wystarczy jako biolog w takim akwarium-ale to tylko moje zdanie :) Zbadasz parametry wody gdy akwarium już dojrzeje i wprowadzisz bakterie to będziesz wiedział czy biolog się sprawuje.


Najlepsze na rynku są świetlówki Hagen Power-Glo, uwydatniają kolory w szczególności czerwone i pochodne oraz w mniejszym stopniu niebieski.

Sylvania Aquastar daje taką lekko niebieską poświatę.

Daj power-glo do tyłu a aquastar do przodu, ewentualnie na odwrót jak będzie Ci się bardziej podobało :) Podejrzewam że te zamontowane będą kiepskie i raczej roślinne o barwie światła dziennego, jeśli jest możliwość zrezygnuj z nich i weź rabat.

Jak wyżej to tylko moje zdanie, może ktoś ma inne pomysły :)?


Na YouTube znajdziesz filmy pokazujące rożne rodzaje oświetlenia, na forum jest taki temat.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.