Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamierzam zacząć przygodę z Malawi i mam pytanie czy do filtracji wystarczy wewnętrzny filtr o przepływie 400l/h i kaskada również o takim samym przepływie, zamierzam ją zasypać ceramiką, planowana obsada to około 5-6 saulosi lub yellow. Jeśli nie to jaki kubełek wybrać, zastanawiam się nad HW-303A lub Aqua Nowa NCF 1200l. Dodam, że za około rok przeniosę się do akwarium około 500l.

Opublikowano

Tej ceramiki w filrze może być za mało, do tego problem, jeśli chcesz standardową pokrywe. Do tego szkiełka jako biologiczny spokojnie wystarczy hw-302.

Opublikowano

Yellowki do tego szkła odpadają.

Dla saulosi 1+3-4 wew + kaskada zasypana ceramiką wystarczy :)

Pamiętaj tylko o prefiltrze i regularnym czyszczeniu wew i prefiltra.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Podłącze się do tematu, jako świeżaczek ;) chciałabym zapytać czy do akwa o wymiarach 80x40x40 przy obsadzie 1+5 wystarczy filtr zewnętrzny FLUVAL 204 + napowietrzacz? Ewentualnie jak ustawić wylot filtra by woda była w ruchu? Czy dokupować filtr wewnętrzny?

Opublikowano
Witam,


Podłącze się do tematu, jako świeżaczek ;) chciałabym zapytać czy do akwa o wymiarach 80x40x40 przy obsadzie 1+5 wystarczy filtr zewnętrzny FLUVAL 204 + napowietrzacz? Ewentualnie jak ustawić wylot filtra by woda była w ruchu? Czy dokupować filtr wewnętrzny?



U mnie w pierwszym malawi, w podobnym baniaku identyczny filtr dawał radę (taka sama obsada- jak masz na myśli Saulosi), ale po roku przekonałem się na własnej skórze, że taki rozmiar akwarium nie nadaje się do malawi (moim zdaniem).

Opublikowano
U mnie w pierwszym malawi, w podobnym baniaku identyczny filtr dawał radę (taka sama obsada- jak masz na myśli Saulosi), ale po roku przekonałem się na własnej skórze, że taki rozmiar akwarium nie nadaje się do malawi (moim zdaniem).


Dziękuję, za odpowiedź. Jednak martwi mnie (jak wyczytałam w innych postach) ze ten filtr nie da rady "poruszyć" resztek zalegających na dnie. Na chwilę obecna woda jest w ruchu ale na dnie zalegają kupsztale. Mam ten filtr pierwszy dzień i na razie jestem sceptyczna zobaczymy co bedzie dalej. Wiem, że ten zbiornik jest przymały na pyszczaki, przeniosłam się z 25l baniaczka i na razie nie chciałam się porywać na 300l bo nie wiem czy hodowanie pyszczaków mi się uda i czy po pierwszej porażce się nie zrażę, ale mam w planach wieksze. Tak teraz jest saulosi :) Nic innego nie nadaje sie na taki litraż

Opublikowano
Dziękuję, za odpowiedź. Jednak martwi mnie (jak wyczytałam w innych postach) ze ten filtr nie da rady "poruszyć" resztek zalegających na dnie. Na chwilę obecna woda jest w ruchu ale na dnie zalegają kupsztale. Mam ten filtr pierwszy dzień i na razie jestem sceptyczna zobaczymy co bedzie dalej. Wiem, że ten zbiornik jest przymały na pyszczaki, przeniosłam się z 25l baniaczka i na razie nie chciałam się porywać na 300l bo nie wiem czy hodowanie pyszczaków mi się uda i czy po pierwszej porażce się nie zrażę, ale mam w planach wieksze. Tak teraz jest saulosi :) Nic innego nie nadaje sie na taki litraż


FLUVAL 204 da radę z biologią, ale nie da sobie rady z posprzątaniem mechanicznym to na pewno. Trzeba pakować do baniaka głowicę z gąbką. Najłatwiejszym sposobem do zrażenia się do malawi to założenie za małego baniaka (czytaj 80x40x40). Zakładaj te 300 litrów, a na pewno dasz radę, chyba że w kranie masz wodę pod dyskowce(wtedy trzeba kombinować z wodą). Nie uważam się za eksperta ale 80cm to za mało, chociaż podobno są tacy co im się udało, mi nie.

Opublikowano

Witam wszystkich,podepnę się pod temat bo też mam baniak 112l który okazyjnie odkupiłem od gościa wraz z obsadą siedmiu pyszczaków ale nie wiem co to za gatunek?czy się nadaje do tego baniaka?wiem dla tych rybek musi być większe ale kupiłem już z obsadą więc na razie musi takie zostać.Podejrzewam że przynajmniej dwa samce to chyba redy czy coś w tym stylu,wywnioskowałem z różnych zdjęć w necie ale może się mylę,na siedem rybek samców jest chyba cztery.Podpowiedzcie które mogę zostawić a które usunąć myślę że jeden z nich ten szary to solusi czy coś w tym stylu.Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.

post-12642-14695713359666_thumb.jpg

post-12642-14695713360194_thumb.jpg

post-12642-14695713360615_thumb.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.