Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Eljot: tak czy inaczej koloi osadzi się na żywicy zmniejszając jej skuteczność. To jest uzależnione od ilości koloidu a nie stężenia.


Padidar: Ja mam podłączoną ciepłą wodę (z ogrzewacza CWU) Wkłady opisywane jako przeznaczone do zimnej wody wytrzymują do 35 stopni. Mój piec ma minimalną możliwą do nastawienia temperaturę właśnie 35 stopni, woda na wylocie do akwarium ma około 30. Jeżeli wymieniasz zalecane 20% wody w akwarium to możesz lać zimną. Wahanie temperatury będzie niewielkie. Ja leję podgrzaną bo mam akwarium blisko kotłowni. Jakbym musiał latać żeby ustawiać temperaturę na piecu to bym lał zimną.

Opublikowano

Ostatnie moje pytanko, tak dla całkowitego wyklarowania informacji:


* do węża podłączam korpus narurowy, do środka wkładam normalny węgiel aktywny (taki jak do filtrów zewnętrznych), wszystko podłączam do kranu może być zimna woda w leje do akwa :) ?

Opublikowano
tak czy inaczej koloi osadzi się na żywicy zmniejszając jej skuteczność. To jest uzależnione od ilości koloidu a nie stężenia.

Hmm używałem AquaSafe'a do podmian i nie zauważyłem spadku wydajności purigenu? IMHO koloidy w osadzają się na "wszystkim" w akwa, jak również są wyłapywane przez filtrację, w tym purigen. Natomiast podczas regeneracji praktycznie całość jest wyłapywane przez purigen, no i ja przy regeneracji stosuje 10 krotnie większe stężenie antychloru (też polecam ten tropicala ;)) niż zalecane do akwa. Wychodząc z założenia (może błędnego) że, stężenie chloru użyte do regeneracji jest n razy większe niż w kranówie ;)

Opublikowano

Dużo zależy od rozmiaru cząstek koloidu. Drobnocząsteczkowy koloid pozostanie zawieszony w wodzie a wyłapią go tylko najdrobniejsze materiały filtracyjne jak węgiel czy purigen właśnie. Co do ilości chloru jaka pozostaje w purigenie po regenracji to wchodzimy w rozważania teoretyczne, ale ;) większość podchlorynu którego wybielacz zawiera do 5% wylewamy razem z wodą po zakończeniu regenracji. Część się ulatnia, część zamienia się w chlorki w wyniku reagowania z zanieczyszczeniami. Ja na 250g purigenu zużywam 2-3 litry wybielacza i 15 ml antychloru.

Opublikowano
Ja na 250g purigenu zużywam 2-3 litry wybielacza i 15 ml antychloru.
To moc ;) ja zużywam na tą samą ilość 250ml bielinka i połowę małej buteleczki antychloru.

Przepraszam autora wątku za OT

Opublikowano

ja leję 15st do 24st bo taką mam temp, z uwagi że nie używam grzałki... spada po dolaniu 20% do 22st max... bez krzywdy - za to jak za dotknięciem różdżki ten spadek wzbudza tarło :P

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy istnieją jakieś uzdatniacze, które by natychmiast wytrącały krzemiany?


"cudowne środki chemiczne" w akwarystyce bardziej szkodzą niż działają z pożytkiem :P


ja nie znam

Opublikowano
"cudowne środki chemiczne" w akwarystyce bardziej szkodzą niż działają z pożytkiem :P


ja nie znam

Witam. Popieram Kolege-Chemia to nic dobrego. O ile moge coś dodać....... Ten spadek temp. do 22 czy 23 stopni po podmianie przez ryby jest odbierane jako opady deszczu. Czyli coś naturalnego. U mnie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, choć u mnie spada tylko do 23. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.