Jump to content

200x50x50 czy inny wymiar?

Luk

Recommended Posts

do tej pory miałem akwarium roślinne i nie mam jeszcze doświadczenia z Malawi, więc chciałem coś dla początkujących a wszyscy polecają właśnie Saulosi.

Ale nie wiem czy nie zmienię jeszcze rozmiaru akwarium tylko że mam już szafkę na wymiar 200/50 a zamówione akwarium.

Jak tak patrzę teraz na tą szafkę to strasznie wąsko to wygląda.

I zastanawiam się czy jak bym zamontował dodatkowy blat żeby podstawa miała 200/60 to takie też bym kupił akwarium, tylko nie wiem czy jeśli będzie po 5cm z każdej strony blat będzie wisiał to czy nie będzie to jakiś naprężeń w akwarium.

Jak by mi się udało to komuś odsprzedać to zdecydował bym się na zbiornik 160/70/60 dł/szer/wys.

Moim zdaniem spore byłoby ryzyko gdyby akwarium wystawało po 5cm z każdej strony. Może gdyby to był solidny np. blat kuchenny...ale ja bym nie ryzykował. Szkło masz fajne, podobne do mojego tylko nieco węższe...właśnie o te 10cm;)

Jak tak patrzę teraz na tą szafkę to strasznie wąsko to wygląda.

I zastanawiam się czy jak bym zamontował dodatkowy blat żeby podstawa miała 200/60 to takie też bym kupił akwarium, tylko nie wiem czy jeśli będzie po 5cm z każdej strony blat będzie wisiał to czy nie będzie to jakiś naprężeń w akwarium.

Jak by mi się udało to komuś odsprzedać to zdecydował bym się na zbiornik 160/70/60 dł/szer/wys.

Mam szafke tego typu tyle ze 160x60 i blat z przodu wystaje 6 cm, a po bokach 3 cm, od scianek bocznych.Mysle ze jezeli dobrze wypoziomujesz i sama szafka wytrzyma dodakowy ciezar, to nie powinno nic sie stac.;)

Właśnie dzwoniłem do Firmy która robi akwaria i powiedzieli że nie będzie problemu żeby nałożyć większy plat, co mnie niezmierniu uciaszyło. :)

Panowie koniec OT bo poleci wszystko...

A kolegę Luk proszę o poprawne pisanie, bo "byków" mnóstwo...

błędy to się zgodzę ale z tym OT to chyba mała przesada, tym bardziej, że temat jest w dziale dla początkujących

Przed wydzieleniem wątek znajdował się w dziale "obsada", więc nie wiem gdzie tu przesada...co ma szafka do obsady zbiornika?Perez666.

wracając do tematu, a może i nie, to jeżeli chodzi o większe akwarium na tej szafce to nie masz się co martwić wystającym blatem, jedyne na co musisz zwrócić uwagę to ocenić jej wytrzymałość.

Teraz apetyt wzrośnie bo i litraż się zmieni, powierzchnia dna również będzie lepsza, ale i tak to nie przeszkadza żeby pozostać przy jednym gatunku :). Jeżeli jeszcze nigdy nie miałeś pysków to nie rezygnuj z tych saulosków, to bardzo popularne ryby - fakt, ale również bardzo ładne i wdzięczne w hodowli.

nie musi wystawać z przodu - może wystawać 10cm z tyłu - dołożysz tylko 4 beleczki od blatu do podłogi, przykrecone na stałe (zewnętrzne w kolorze boku szafki) i będzie git ;)

--

akwa 200x60x60 już musisz z 12tki

ale h=50-55cm wystarczy z 10tki więc tu masz całkiem duże pole do myślenia

nie pamiętam tamtego wątku, ale czy na pewno mówiłem o 250x60?

zasadniczo wydaję mi się że nie... bo moja górna granica szyby 10-tki to 55cm wysokości... ale wkleisz to chętnie zobaczę ;)

nie czepiasz się - jeśli rzeczywiście tak było to odszczekam :P

jak to mówią tylko krowa nie zmienia poglądów :P